Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.

SLK R171 SRS-lampje

15K views 17 replies 7 participants last post by  Soarhead  
#1 ·
Ik zie veel SRS-problemen die op dit forum worden besproken, maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem. Ik zou graag wat ondersteuning willen. Dus, het SRS-lampje brandt al een aantal maanden constant in mijn SLK. Het leek te zijn getriggerd door het stofzuigen onder de stoelen. Ik heb de verbindingen onder de stoelen gecontroleerd en geen problemen gevonden. Ik heb beide stoelen verwijderd, de bedrading gecontroleerd op duidelijke schade, beide uiteinden van het gele aansluitblok schoongemaakt en de stekkers met kabelbinders weer vastgezet om zeker te zijn van een goede pasvorm, maar het lampje blijft branden. Mijn scantool (Foxwell NT650 Elite) toont twee afzonderlijke codes:

9223 De weerstand in het ontstekingscircuit met component R12/9 (ontstekingssquib van de airbag aan de bestuurderszijde) is te hoog.

9003 De voedingsspanning naar de regeleenheid is te laag.

Met betrekking tot 9223 heb ik met behulp van een bedradingsschema dat ik op internet vond (dat betrekking heeft op een auto met links stuur) component R12/9 getraceerd naar de unit aan de achterkant van de passagiersstoel in mijn auto met rechts stuur.

Met betrekking tot 9003 geeft de accu van mijn voertuig 13,4 volt in rust en 12,4 volt met het contact op stand twee (met alle computers voor ABS etc. actief).

Vragen:
  • Kan iemand bevestigen dat de component op de bijgevoegde foto component R12/9 is?
  • Hoe kan ik de weerstand van deze unit testen?
  • Kan iemand adviseren waarom ik een foutmelding krijg over een lage spanning in de regeleenheid?
  • Is het mogelijk dat 9223 een gevolg is van de lage spanning die in 9003 wordt gemeld?
  • Kan iemand adviseren waar precies deze 'regeleenheid' in het voertuig is gemonteerd?
  • Mijn scantool kan deze codes niet wissen of het SRS-lampje niet doven. Is het mogelijk dat een alternatieve scantool deze codes kan wissen of moet ik een dealer bezoeken om een DAS-computer te gebruiken?

Alvast bedankt voor uw antwoorden, waarvan er ongetwijfeld veel zullen zijn. Maar voordat u antwoordt, bedenk dan dat dit een SLK met rechts stuur is.

Bedankt!

Attachments

#7 ·
Zoals @i860 suggereerde, biedt een sessie met de auto aangesloten op MB Star/DAS u niet alleen de mogelijkheid om te communiceren met component R12/9, maar biedt ook mogelijke oplossing(en) voor het probleem. Het is de moeite waard om de auto met die tool te laten scannen.

#9 ·
Zoals @i860 suggereerde, zal een sessie met de auto aangesloten op MB Star/DAS u niet alleen de mogelijkheid bieden om te communiceren met component R12/9, maar ook mogelijke oplossing(en) voor de fout. Het is de moeite waard om de auto met die tool te laten scannen.
Ja, ik bereik snel het punt van overgave in deze kwestie en laat een hoofddealer ernaar kijken.

#12 ·
Ik kan je met mijn 2012 vertellen dat ik de connector van de passagiersstoel los heb getrokken zonder het te weten tijdens het schoonmaken en toen ik de auto startte, werd de code gezet. Alleen MB kon hem wissen waar ik woon. Eenmaal gewist, geen probleem meer. Mij werd verteld dat de code werd gezet toen ik de auto opnieuw startte met de connector losgekoppeld. Sindsdien heb ik de connectoren onder de stoel vastgezet met veter/kleine ritssluitingen.

#14 ·
Ik kan je met mijn 2012 vertellen dat ik de connector van de passagiersstoel los heb getikt zonder het te weten tijdens het schoonmaken en toen ik de auto startte, werd de code gezet. Alleen MB kon het wissen waar ik woon. Eenmaal gewist, geen probleem meer. Mij werd verteld dat de code werd gezet zodra ik de auto opnieuw startte met de connector losgekoppeld. Sindsdien heb ik de connectoren onder de stoel vastgezet met veters/kleine ritssluitingen.
Hartelijk dank voor je nuttige feedback!

#15 ·
De verbinding bij de veiligheidsgordel is een probleem geweest. De draad die ernaartoe gaat, is een beetje kort en veroorzaakt spanning op de verbinding. Er zit een lading in de veiligheidsgordel aan de vrouwelijke kant die in geval van een ongeval afgaat en de gordel naar de persoon trekt.
Bedankt voor die info. Waardeer dat je de tijd hebt genomen om te helpen.

#18 ·
Welnu, na zes maanden van beperkingen op beweging te hebben doorstaan ​​als gevolg van Covid-19, haalde ik eindelijk mijn auto uit de garage en naar een onafhankelijke garage. Computer aangesloten, codes gewist. Taak voltooid! Het lijkt erop dat er een prestatieverschil is tussen een € 200 Foxwell DIY-scanner en een professionele computer van € 5000 die elke week wordt bijgewerkt! Ik ben dankbaar voor alle steun en suggesties die ik op dit forum heb ontvangen en ik heb zeker veel geleerd over dit probleem.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.