Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.

Vinylbekleding achterste stijlen

18K views 30 replies 13 participants last post by  jbanks15  
#1 ·
Ik las hier een paar threads over hoe je achterste pilaren opnieuw kunt afwerken waar de blanke lak vervaagde en losliet. Op mijn onlangs aangeschafte 2008 waren beide achterste pilaren vervaagd, waarbij ongeveer de helft van de pilaar (bij het raam) de blanke lak had losgelaten, dus ik wilde dat probleem oplossen.

De opties die ik evalueerde:
1. Nieuwe hoezen kopen en deze door een dealer of een werkplaats laten installeren. Afgewezen: te duur (leek $ 500 of meer te zijn voor de onderdelen en het arbeidsloon)
2. Nieuwe hoezen kopen en ze zelf installeren. Afgewezen - leek een gedoe om de bovenkant in de juiste positie te krijgen, de oude te verwijderen en de nieuwe te installeren zonder iets te krassen. De onderdelen waren ook niet goedkoop.
3. Ze zelf opnieuw afwerken door te schuren en te schilderen. Afgewezen - vanwege de tijd die ermee gemoeid is (moet wachten tot elke laag droog is, opnieuw schuren, enz. en dan een blanke lak aanbrengen). Ik had ook niet veel vertrouwen in mijn vermogen om hier goed werk in te leveren, en wilde niet veel tijd besteden en dan mijn toevlucht moeten nemen tot items 1 of 2 hierboven.
4. De winnaar: ze opnieuw bekleden met vinyl. Ik had dit vermeld gelezen en dacht: "Hoe moeilijk kan het zijn?". Zeer weinig risico: als ik het verknoeide, kon ik het gewoon afpellen.

Het blijkt dat het vrij eenvoudig, risicoarm, goedkoop is, niet lang duurt en ik denk dat het er goed uitziet. U kunt zelf oordelen. Ik heb een paar foto's geplaatst.

Totale kosten: $ 17
Totale tijd: 2 uur

Benodigde gereedschappen/artikelen:
1. Rol (ik heb een rol van 12" x 5 voet) 3M-vinyl in welk patroon je maar wilt. Ik koos voor 3M vinyl wrap 1080 matte koolstofvezel omdat ik dacht dat het er goed uit zou zien op mijn zilveren SLK. Er zijn veel variëteiten, waaronder exemplaren met superkleine gaatjes die helpen om problemen met luchtbellen te minimaliseren. Dat is wat ik kreeg, op eBay, voor ongeveer $ 17.
2. Schaar om de ruwe vorm van het vinyl te knippen
3. Exacto-mes of scheermesje om de uiteindelijke afwerking van het vinyl te doen
4. Haardroger of heteluchtpistool om het vinyl te verwarmen om het gemakkelijker te maken om het uit te rekken en luchtbellen te verwijderen
5. Teflon gereedschap voor het werken aan auto-interieurs. Ik had er al een paar, maar je kunt een complete set krijgen op Amazon voor ongeveer $ 10. Je zou grote schroevendraaiers met platte kop kunnen vervangen en deze kunnen bedekken met afplaktape of ducttape om de harde metalen rand van het mes te verzachten.
6. Blauwe schilderstape of maskeertape om de pilaar af te plakken zodat je de auto niet bekrast
7. Schuurpapier (een selectie van 360/600/1000 grit zou werken) om de ruwe plekken op de pilaar glad te strijken zodat het vinyl plat ligt
8. Doeken, papieren handdoeken of andere schone absorberende doek
9. Keukenreiniger (GEEN OVENREINIGER. Zou dat niet hoeven te zeggen, maar ...). Dit is om de pilaren te ontvetten voorafgaand aan de definitieve vinylinstallatie.
10. Een andere persoon zodat je een extra paar handen hebt. Niet absoluut noodzakelijk, maar het maakt de klus wel gemakkelijker.

Proces:
1. Plak tape rond de randen van beide pilaren zodat je je lak of raam niet bekrast.
2. Gebruik een natte schuurtechniek om de pilaren glad te strijken. Begin met 360 grit. Dompel het schuurpapier in wat schoon water en begin met het schuren van de pilaren. Je krijgt een grijze slurry/film op de pilaar en het schuurpapier. Veeg het af met een vochtige papieren handdoek en ga door. Je krijgt fijne krassen op de pilaren, maar je zult voelen dat het oppervlak in het algemeen gladder begint te worden. Ga verder met de 600 grit, dezelfde techniek. Eindig dan met de superfijne 1000 grit. Als ze nat zijn, zien ze er geweldig uit, maar als ze droog zijn, worden de pilaren dof zwart en zie je misschien nog steeds wat fijne krassen. Het oppervlak van de hele pilaar moet heel glad aanvoelen.
3. Knip het vinyl op maat. Laat minimaal 1" overlap rondom. Misschien wil je een sjabloon maken van wat karton of ander materiaal als je jezelf niet vertrouwt. Dit is niet de laatste stap voor het snijden/snijden. Zorg er gewoon voor dat het qua maat dichtbij is met voldoende speling. Ik kon beide stukken uit een stuk van 12"x24" knippen met materiaal over. Ik heb nog 3' op de rol over.
4. Verwijder de achterkant nog niet! Leg de stukken over de pilaren om er zeker van te zijn dat ze de juiste maat hebben. Ik heb de mijne bovenaan bij het dak vastgeplakt met een klein stukje blauwe tape om ze op hun plaats te houden.
5. Reinig de pilaren. Ik heb de mijne opgetild, de keukenreiniger gespoten en schoongeveegd met een papieren handdoek. Dit verwijdert vingerafdrukken, oliën, enz. en geeft het vinyl een mooi, schoon oppervlak om aan te hechten.
6. Verwarm een van de vinylstukken met de haardroger. Je hebt niet veel hitte nodig, maar zorg ervoor dat het warm is. Je zou moeten voelen dat het vinyl soepeler wordt. Maak je geen zorgen als het afkoelt tijdens de volgende stappen - je kunt altijd meer warmte toevoegen.
6. Speltijd! Pel de achterkant van een van de stukken af, lijn het stuk uit over de pilaar en begin het naar beneden te drukken in het midden van de pilaar. Begin in het midden en werk naar de randen. Verwarm het met de haardroger en rek het uit. Als je luchtbellen hebt, kun je het vinyl terugtrekken naar de bel en het dan weer neerleggen. Ik gebruikte gewoon mijn vingers om de bellen glad te strijken en het vinyl uit te rekken, maar sommige mensen gebruiken graag een plastic gereedschap om het glad te strijken. Een creditcard zou waarschijnlijk werken. Strijk eventuele luchtbellen glad.
7. Nu heb je een stuk vinyl dat plat op de pilaar ligt. Goed gedaan! Je bent nog niet klaar. Omdat je rondom wat overlap hebt gelaten, moet je nu een fijne afwerking van het vinyl doen. Gebruik hiervoor het scheermesje of het Exacto-mes. Snijd zo dat je overlap voldoende is om de zijkanten en onder de pilaar te vouwen. Dit is ongeveer 2-3 millimeter. Een richtlijn die ik heb gebruikt, is om het dicht bij de rand van de rubberen afdichting rond de pilaar te snijden. Er zit een opening van ongeveer 1-2 mm en als je het iets verder van de pilaar afsnijdt, moet het goed zijn.
8. Tijd om het naar binnen te vouwen. Dit vergt geduld. Verwarm het vinyl zodat het soepel is, want koud vinyl vouwt niet mooi. Kies een rand van de pilaar, til de pilaar op met een wriktool (net genoeg om het vouwen te doen). Vouw het vinyl een centimeter per keer onder de pilaar, waarbij je de rand naar beneden (of omhoog) bewerkt. Ik gebruikte hiervoor een van de teflon gereedschappen. Verwarm het vinyl regelmatig om alles soepeler te laten verlopen. Geduld! Forceer de snelheid van het vouwen niet, doe het gewoon een beetje per keer. Geloof me, de tijd nemen hier kost niet echt veel tijd (30 minuten in totaal voor beide pilaren) en je bespaart jezelf ergernis.
9. Nu je alles hebt gevouwen, zorg er dan voor dat er geen luchtbellen zijn ontstaan ​​tijdens het vouwproces. Tenzij je het stuk moest afpellen, zou je geen bellen meer moeten hebben.
10. Open een biertje. Je bent klaar. Plaats een foto en laat ons genieten van je werk. Ik heb gehoord dat dit vinyl 5 jaar bestand is tegen de elementen. De mijne zit er een paar maanden op en ziet er nog steeds geweldig uit.

Attachments

#3 ·
#7 ·
Voor de tijdskosten
Problemen
En een paar maanden met de hitte van de zon, want het wordt dit jaar heet.

Je kunt net zo goed een nieuwe kopen!
Voor ongeveer £ 35,00 van Mercedes
Je weet tenminste dat het niet een paar maanden later omhoog komt. :wink:

#10 ·
Even een opmerking over bellen. Ik heb het 3M vinyl gekocht met de micro-perforaties. Dit maakt het niet alleen makkelijker om aan te brengen (je kunt de bellen er vrij gemakkelijk uitwrijven omdat het lucht laat ontsnappen), maar ik vermoed dat het ook bellen in de zomerhitte voorkomt. Ook, als het in de zomer wel bellen vertoont, kun je de bel er gewoon uitdrukken.

Het verwarmen van het vinyl tijdens de installatie zal ook helpen met dit probleem. Als het vinyl wordt uitgerekt tijdens de installatie, is de kans veel kleiner dat het bellen vertoont in de zon.

#11 ·
Ik heb ook een project gezien waarbij ze het vinyl van een blanke laklaag hebben voorzien om het op echt carbon te laten lijken. Kon het niet van echt carbon onderscheiden. Heeft nog steeds het voordeel dat je het kunt verwijderen wanneer je wilt. Het kost wel meer om het een paar keer met blanke lak te laten spuiten, maar het ziet er geweldig uit.

Attachments

#15 ·
Zou het makkelijker zijn om de panelen eruit te halen, met cf te bedekken en ze dan terug te plaatsen, ??
Uit alle rapporten die ik heb gelezen, blijkt dat er een neiging is om de pinnen op de panelen te breken tijdens het verwijderen of installeren. Was dit niet het geval geweest, dan had ik de mijne al een paar jaar geleden gedaan. Ik denk dat als je de moeite neemt om ze te verwijderen/vervangen, je net zo goed nieuwe kunt plaatsen. Als je de oude in één stuk kunt verwijderen, reviseer ze dan en bewaar ze als reserveonderdelen of verkoop ze op Fleabay.Ik vermoed dat een van de sleutels tot een succesvolle klus een zeer warme dag is om ervoor te zorgen dat het plastic en het EDPM-rubber zo flexibel mogelijk zijn - en heel veel smeermiddel.Twee paar handen zouden ook handig zijn.

#16 ·
Ik weet dat dit een oud bericht is, maar heeft iemand van jullie problemen gehad rond de vier hoeken? Dus moest je het gewoon dichtbij trimmen zonder het onder de hoeken te stoppen of moest je het uitrekken en zo dicht mogelijk stoppen (omdat ik zou denken dat het bij de hoeken opgepropt zou zijn of op de een of andere manier opgevouwen zou moeten worden)

Bedankt voor alle info die je kunt geven

#17 ·
Ik weet dat dit een oud bericht is, maar had je problemen rond de vier hoeken? Dus moest je het gewoon dichtbij trimmen zonder het onder de hoeken te stoppen, of moest je het uitrekken en zo dicht mogelijk stoppen (omdat ik zou denken dat het bij de hoeken opgepropt zou zijn of op de een of andere manier opgevouwen zou moeten worden)

Bedankt voor alle info die je kunt geven
Wie vraag je? :D

Gebruik de 'quote'-knop onderaan een bericht waarnaar je wilt verwijzen of waarop je wilt antwoorden

Save
#25 ·
Revalidatie van de achterste pilaren

Als nieuweling is mijn eerste reactie op dit probleem om VOORZICHTIG wat blanke lak aan te brengen om het gebied te vernieuwen. Heeft iemand ervaring?

Ik denk dat EEN DEEL van deze slijtage kan worden toegeschreven aan het schoonmaken van de ruit met een ammoniakmengsel. De omgeving wordt er ook aan blootgesteld, waardoor de afwerking op de pilaren wordt aangetast.

#26 ·
Als nieuweling is mijn eerste reactie op dit probleem om VOORZICHTIG wat blanke lak aan te brengen om het gebied te vernieuwen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik denk dat EEN DEEL van deze slijtage kan worden toegeschreven aan het schoonmaken van het raam met een ammoniakmengsel. De omgeving wordt er ook aan blootgesteld, waardoor de afwerking op de pilaren wordt aangetast.
of bedek het met cf :D $35

https://www.slkworld.com/general-modifications-r171/50849-ive-taken-cf-plunge.html

• Like
Reactions: Lizzee
Save
#27 ·
Ik heb de mijne van de auto gehaald en er CF op gezet. Het was vrij eenvoudig om een scheermes te gebruiken en ze extreem dichtbij te trimmen als ze eraf waren. Ik wou dat ik van de blanke lak had geweten, de mijne beginnen na 3 jaar te vervagen. Tijd om ze opnieuw te doen, denk ik.

#29 · (Edited by Moderator)
Achterste pilaar vinyl bekleding Wat ik deed was de omliggende gebieden afplakken en wat High Heat Gloss Spray Paint kopen! Geschilderd t

Ik las hier een paar threads over hoe je achterste pilaren kunt opknappen waar de blanke lak vervaagde en losliet. Op mijn onlangs aangeschafte 2008 waren beide achterste pilaren vervaagd, waarbij ongeveer de helft van de pilaar (bij het raam) de blanke lak had losgelaten, dus ik wilde dat probleem oplossen.

De opties die ik evalueerde: Wat ik deed was de omliggende gebieden afplakken en wat High Heat Gloss Spray Paint kopen! Ik heb ze allebei geverfd en ze zijn bestand tegen de hitte en andere elementen. ???
1. Koop nieuwe hoezen en laat ze door een dealer of winkel installeren. Afgewezen: te duur (leek $ 500 of meer te zijn voor de onderdelen en het werk)
2. Koop nieuwe hoezen en installeer ze zelf. Afgewezen - leek een gedoe te zijn om de bovenkant in de juiste positie te krijgen, de oude te verwijderen en de nieuwe te installeren zonder iets te krassen. De onderdelen waren ook niet goedkoop.
3. Ze zelf opknappen door te schuren en te schilderen. Afgewezen - vanwege de tijd die ermee gemoeid is (moet wachten tot elke laag droog is, opnieuw schuren, enz. en dan een blanke lak toevoegen). Ik had ook niet veel vertrouwen in mijn vermogen om hier goed werk in te verrichten en wilde niet veel tijd besteden en dan terugvallen op items 1 of 2 hierboven.
4 De winnaar: bedek ze opnieuw met vinyl. Ik had dit vermeld gelezen en dacht: "Hoe moeilijk kan het zijn?". Zeer weinig risico: als ik het verknalde, kon ik het gewoon afpellen.

Het blijkt dat het vrij eenvoudig, weinig risico's, goedkoop is, niet lang duurt en ik denk dat het er goed uitziet. U kunt zelf oordelen. Ik heb een paar foto's geplaatst.

Totale kosten: $ 17
Totale tijd: 2 uur

Benodigde gereedschappen/items:
1. Rol (ik kreeg een rol van 12" x 5 voet) 3M-vinyl in welk patroon je maar wilt. Ik koos voor 3M vinyl wrap 1080 matte koolstofvezel omdat ik dacht dat het er goed uit zou zien op mijn zilveren SLK. Er zijn veel variëteiten, waaronder exemplaren met superkleine gaatjes die helpen problemen met luchtbellen te minimaliseren. Dat kreeg ik op eBay voor ongeveer $ 17.
2. Schaar om de ruwe vorm van het vinyl te knippen
3. Exacto-mes of scheermesje om de uiteindelijke afwerking van het vinyl te doen
4. Föhn of heatgun om het vinyl op te warmen om het gemakkelijker te maken om te rekken en luchtbellen te verwijderen
5. Teflon gereedschap voor het werken aan auto-interieurs. Ik had er al een paar, maar je kunt een complete set krijgen op Amazon voor ongeveer $ 10. Je zou grote schroevendraaiers met platte kop kunnen vervangen en deze kunnen bedekken met afplaktape of ducttape om de harde metalen rand van het mes te verzachten.
6. Blauwe schilderstape of maskeertape om de pilaar af te werken zodat je de auto niet bekrast
7. Schuurpapier (een selectie van 360/600/1000 grit zou werken) om de ruwe plekken op de pilaar glad te strijken zodat het vinyl plat ligt
8. doeken, papieren handdoeken of andere schone absorberende doek
9. Keukenreiniger (GEEN OVENREINIGER. Zou dat niet hoeven te zeggen, maar ...). Dit is voor het ontvetten van de pilaren voorafgaand aan de uiteindelijke vinylinstallatie.
10. Een andere persoon zodat je een extra paar handen hebt. Niet absoluut noodzakelijk, maar het maakt de klus wel gemakkelijker.

Proces:
1. Plak tape rond de randen van beide pilaren zodat je je lak of raam niet bekrast.
2. Gebruik een natte schuurtechniek om de pilaren glad te strijken. Begin met 360 grit. Dompel het schuurpapier in wat schoon water en begin met het schuren van de pilaren. Je krijgt een grijze slurry/film op de pilaar en het schuurpapier. Veeg het af met een vochtige papieren handdoek en ga door. Je krijgt fijne krassen op de pilaren, maar je zult voelen dat het gehele oppervlak gladder begint te worden. Ga verder met de 600 grit, dezelfde techniek. Eindig dan met de superfijne 1000 grit. Als ze nat zijn, zien ze er geweldig uit, maar als ze droog zijn, worden de pilaren dof zwart en zie je misschien nog steeds wat fijne krassen. Het oppervlak van de hele pilaar moet erg glad aanvoelen.
3. Knip het vinyl op maat. Laat minimaal 1" overlap rondom. Misschien wil je een sjabloon maken van wat karton of ander materiaal als je jezelf niet vertrouwt. Dit is niet de laatste stap voor het snijden/snijden. Zorg er gewoon voor dat het qua maat dichtbij komt met voldoende speling. Ik kon beide stukken uit een stuk van 12"x24" knippen met materiaal over. Ik heb nog 3' over op de rol.
4. Verwijder de achterkant nog niet! Leg de stukken over de pilaren om er zeker van te zijn dat ze de juiste maat hebben. Ik heb de mijne bovenaan bij het dak vastgeplakt met een klein stukje blauwe tape om ze op hun plaats te houden.
5. Maak de pilaren schoon. Ik heb de mijne opgetild, de keukenreiniger gespoten en schoongeveegd met een papieren handdoek. Dit verwijdert vingerafdrukken, oliën, enz. en geeft het vinyl een mooi, schoon oppervlak om aan te hechten.
6. Verwarm een ​​van de vinylstukken met de föhn. Je hebt niet veel hitte nodig, maar zorg ervoor dat het warm is. Je zou moeten voelen dat het vinyl soepeler wordt. Maak je geen zorgen als het tijdens de volgende stappen afkoelt - je kunt altijd meer warmte toevoegen.
6. Spel tijd! Trek de achterkant van een van de stukken eraf, lijn het stuk uit over de pilaar en begin het in het midden van de pilaar aan te drukken. Begin in het midden en werk naar de randen. Verwarm het met de föhn en rek het uit. Als je luchtbellen hebt, kun je het vinyl terugtrekken naar de bel en het dan weer neerleggen. Ik gebruikte gewoon mijn vingers om de bellen glad te strijken en het vinyl uit te rekken, maar sommige mensen gebruiken graag een plastic hulpmiddel om het glad te strijken. Een creditcard zou waarschijnlijk werken. Strijk eventuele luchtbellen glad.
7. Nu heb je een stuk vinyl dat plat op de pilaar ligt. Goed gedaan! Je bent nog niet klaar. Omdat je rondom wat overlap hebt gelaten, moet je nu een fijne afwerking van het vinyl doen. Gebruik hiervoor het scheermes of het Exacto-mes. Trim zo dat je overlap voldoende is om de zijkanten en onder de pilaar te vouwen. Dit is ongeveer 2-3 millimeter. Een gids die ik gebruikte, is om het dicht bij de rand van de rubberen afdichting rond de pilaar te trimmen. Er zit een opening van ongeveer 1-2 mm en als je het iets verder van de pilaar afsnijdt, moet het goed zijn.
8. Tijd om het naar binnen te vouwen. Dit vergt geduld. Verwarm het vinyl zodat het soepel is, want koud vinyl vouwt niet mooi. Kies een rand van de pilaar, til de pilaar op met een wriktool (net genoeg om het vouwen te doen). Vouw het vinyl een centimeter per keer onder de pilaar, waarbij je je een weg baant langs de rand (of omhoog). Ik gebruikte een van de teflon gereedschappen om dit te doen. Verwarm het vinyl regelmatig om alles soepeler te laten verlopen. Geduld! Forceer de snelheid van het vouwen niet, doe het gewoon een beetje per keer. Geloof me, de tijd nemen hier kost niet echt veel tijd (30 minuten in totaal voor beide pilaren) en je bespaart jezelf ergernis.
9. Zorg er nu, nu je alles hebt opgevouwen, voor dat er geen luchtbellen zijn ontstaan ​​tijdens het vouwproces. Tenzij je het stuk moest afpellen, zou je geen bellen meer moeten hebben.
10. Open een biertje. Je bent klaar. Plaats een foto en laat ons genieten van je werk. Ik heb gehoord dat dit vinyl 5 jaar bestand is tegen de elementen. De mijne zit er een paar maanden op en ziet er nog steeds geweldig uit.
Wat ik deed was de omliggende gebieden afplakken en wat High Heat Gloss Spray Paint kopen! Ik heb ze allebei geverfd en ze zijn bestand tegen de hitte en andere elementen. ???

#31 ·
Hoofdthread hier:

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.