Mercedes SLK World banner
41 - 50 of 50 Posts
Discussion starter · #41 ·
Als u alleen de ontsteking aanzet, hebt u dan gecontroleerd of uw ECU/computer correct van 12 volt wordt voorzien?
IK ZAG NET DEZE POST DIE U STUURDE

Gezien het feit dat ik geen stroom op dit voertuig heb gehad... in wezen tot twee dagen geleden, heb ik geen tijd gehad om de ECU te controleren, maar ik had dat potentiële probleem de hele tijd in gedachten. Toen ik in staat was om stroom te leveren aan mijn ontsteking/dashboard, heb ik een reeks andere snelle tests uitgevoerd om aan te tonen dat mijn accuspanning zeer goed was en dat ik in feite dezelfde stroom had naar het crashrelais /K56 met de sleutel in positie #1. Ik moest de zekering naar de PSE-pomp in de kofferbak loskoppelen om de sleutel naar positie #2 te kunnen draaien en te proberen de auto te starten. Dit heeft lang geduurd. En zie, ik kon de motor daadwerkelijk starten... hoewel ik wist dat de startmotor werkte... maar hij sloeg maar een seconde of twee aan en niet meer. Omdat ik onder een muggen-drone-aanval en nog twee dagen regen zat, heb ik niet veel meer kunnen doen.

Ik wil hem weer aanzetten en proberen een scan uit te voeren. De goedkopere scan die ik uitvoerde, was inconsistent, van geen codes tot iets, maar ik kon niet verder. Ik heb een andere scanner die ik zal proberen zodra het stopt met regenen.

Ik zal meer antwoorden hebben in de andere discussie over de PSE-pomp nadat ik dit heb verzonden.

Nogmaals bedankt, dit is enorm behulpzaam geweest

RB

Image

Discussion starter · #43 ·
In Mercedes-taal is "PSE" (Pneumatic System Equipment) een enkele, op zichzelf staande eenheid die zich in de kofferbak (kofferbak) van uw SLK (R170) bevindt. Mensen noemen het veel dingen - PSE-pomp, PSE-module, centrale vergrendelingspomp - maar ze hebben het allemaal over één stuk hardware

Wat zit er in de zwart schuimverpakte doos (onderdeel N69/1)

Elektrische vacuüm-/drukpomp
Multi-poort luchtverdeelstuk
met verschillende magneetventielen
Maakt druk/vacuüm voor deur-, kofferdeksel- en brandstofklepvergrendeling; levert lendenblazers op sommige modellen[/TD>
Elektronica board (power driver + CAN/LIN logica)[/TD>
[TD]Praat met het carrosserienetwerk, meet de druk, meet hoe lang de pomp draait en vertelt de ATA-alarm als een deur niet op slot gaat / ontgrendelt[/TD>
[TD]
[TD]

Omdat de motor, kleppen en besturingselektronica dezelfde behuizing delen, noemt de werkplaatspublicatie het soms een pomp (mechanisch onderdeel) en soms een module (elektronisch onderdeel). In de praktijk vervangt of repareert u de hele assemblage als één onderdeel.

maar het is zeer zeldzaam of zelfs onmogelijk om te repareren, hij geeft de voorkeur aan het gemak van het vervangen ervan en de maximale factuur :mad::mad:;)

Een paar praktische opmerkingen voor het opsporen van fouten:

Stroom & zekering: De PSE heeft een eigen 30 A zekering in de zekeringkast rechts; als die voeding ontbreekt, kan de auto u buitensluiten en zal de alarmsirene gillen op het moment dat u een deurgreep stoort.

Veelvoorkomende storingen: waterinfiltratie (kofferbakafdichting), oververhitte weerstand van de besturingskaart of een gebroken pneumatische nippel. Al die dingen schakelen de centrale vergrendeling uit en verwarren het alarm, precies de symptomen die u beschreef.

Alarmsirene ≠ PSE: De schreeuwende piëzosirene is een aparte eenheid (onder de ruitenwissertray op een SLK). Het neemt gewoon een "paniek"-lijn van de PSE/ATA om te beslissen wanneer het moet klinken. Een dode PSE laat die lijn vaak in een permanente "alarm"-toestand.

Ik had in het verleden alarmproblemen, en het kwam van de batterij binnenin die HS was, ik heb deze een paar maanden geleden vervangen door een tweedehands exemplaar en voorlopig heb ik geen problemen meer 🤞🤞

Dus toen ik eerder "PSE-module" of "mislukte PSE" schreef, bedoelde ik dezelfde centrale vergrendelingsvacuümpomp-assemblage - niet twee verschillende componenten. Als de pomphuizing, de plugpinnen of de kleine printplaat erin gecorrodeerd of gebarsten zijn, zal het vervangen of herbouwen van die ene doos zowel de vergrendelingsfout als het vals alarmgedrag verhelpen.

dan vraag ik me af of de N10/3 module niet ook iets te zeggen zou hebben

Maar sommige leden van het forum zijn veel competenter dan ik, en ik hoop dat ze zoveel mogelijk zullen helpen, zoals ze deden voor mijn startprobleem. 👍

* Download de pdf, je zult zien waarom ik ook voor N10/3 ga, maar wees voorzichtig, mijn model is van 2002, de jouwe is ouder, dus er zijn verschillen.
Hé, nogmaals bedankt voor al je inspanningen en bedankt voor het verduidelijken van het PSE/module-probleem. Deze nieuwere auto's hebben niets anders dan "modules" die systemen besturen, ik wilde niets anders najagen dat geen deel uitmaakte van dit probleem.

Nu, met betrekking tot deze pomp, en ik wil niet betweterig zijn, ik heb een paar video's bekeken die stellen dat de "pomp" in de PSE-behuizing/doos kan worden vervangen... uiteraard ervan uitgaande dat alle andere elektronica goed functioneert. Ook stelde een andere video dat deze PSE-systemen specifiek zijn voor elke auto. Eén persoon stelde voor om de hele doos te bewaren die oorspronkelijk bij de auto werd geleverd en gewoon de pomp te vervangen.

Is dit uw begrip van dit systeem... het zou logisch zijn als het deel uitmaakt van het beveiligingssysteem????

Interessant, je noemde... en ik heb deze "sirene" horen klinken voor het alarm... voorlopig gaan alleen mijn claxons af. In een andere discussie ontdekte ik dat mijn voertuig in januari 1997 is gebouwd... en hier alleen is geregistreerd als een "98-model. Dus ik ben er niet zeker van of ik dit extra "sirene"-alarm heb, maar duidelijk zijn deze systemen een aanzienlijk probleem. Ik had een SLK320 uit 2001 die betrokken was geweest bij een niet-gemeld ongeval en mijn alarmsysteem/binnenverlichting had een eigen wil.

Zodra ik kan, zal ik dit pompprobleem aanpakken en contact met je opnemen. Zeker, de pomp zelf is goedkoper dan een nieuw systeem... ik weet niet zeker of dat nodig is voor dit voertuig met 168K mijl op de klok.

Nogmaals bedankt, want je bent enorm behulpzaam geweest.

Ik neem contact met je op

RB

Eén stap tegelijk!
De NEGATIEVE (-) dikke zwarte accukabel behoort NIET te piepen als u de crashrelais op die kabel meet.
De POSITIEVE (+) dikke RODE kabel moet ALTIJD piepen naar het batterijsymbool op het crashrelais.
Ik zou voorstellen ALLE draden te VERWIJDEREN die NIET FABRIEKS afgesteld zijn. ALLE!
Koppel de Generator Draad los van de K56 en verplaats deze naar de BATTERIJ pin (zoals op de afbeelding in post #33) dat in feite een directe verbinding maakt tussen de GENERATOR, BATTERIJ, X4 en ongeacht AirBag of andere modules, dat is een VASTE VERBINDING.
Als u dat gedaan heeft en de NEGATIEVE DRAAD van de accu verouderd, herhaal dan de pieptests. ALLEEN, en ik bedoel ALLEEN omdat dit:

Ik heb echter twee tests uitgevoerd:
1. Zet uw multi_meter op continuïteit (pieper) en test de positieve accupooldraad met 1 draad van de meter en de batterijpin op de K56 met de andere draad van de meter, als ze verbonden zijn (volgens de schema's) moet er een piep van de multi-meter komen.
Ik heb de negatieve accupool losgekoppeld na 35-40 minuten nadat alles was uitgeschakeld en kreeg geen continuïteit op die test. Om duidelijk te zijn, ik had de jumper niet van het crashrelais naar de positieve accupool... Ik testte met bestaande, ongewijzigde bedrading.... maar de jumper tussen de K56-aansluitingen was aangesloten. Ik weet niet zeker of ik had moeten testen met de jumper naar de accu en de jumper tussen de aansluitingen had moeten loskoppelen, maar dat heb ik niet gedaan.

MAAKT GEEN ENKELE ZIN!

Je hebt de jumper wel of niet!
Tenzij we er zeker van zijn dat je wel of geen verbinding hebt tussen de accu en de Generator/Alternator, zijn we de wind aan het najagen!

Discussion starter · #45 ·
Hé, nogmaals bedankt voor al je inspanningen en bedankt voor het verduidelijken van het PSE/module-probleem. Deze nieuwere auto's hebben niets anders dan "modules" die systemen besturen, ik wilde niet iets anders achternagaan dat geen deel uitmaakte van dit probleem.

Nu, met betrekking tot deze pomp, en ik wil niet argumenteren, ik heb een paar video's bekeken die stellen dat de "pomp" in de PSE-behuizing/box kan worden vervangen... natuurlijk ervan uitgaande dat alle andere elektronica goed functioneren. Ook werd in een andere video gesteld dat deze PSE-systemen specifiek zijn voor elke auto. Eén persoon stelde dat je de hele doos moest houden die oorspronkelijk bij de auto werd geleverd en alleen de pomp moest vervangen.

Is dit uw begrip van dit systeem... het zou logisch zijn als het deel uitmaakt van het beveiligingssysteem????

Interessant, je noemde... en ik heb deze "sirene"-geluiden voor het alarm horen noemen... op dit moment gaan alleen mijn claxons af. In een andere discussie ontdekte ik dat mijn voertuig in januari 1997 is gebouwd... en hier alleen is geregistreerd als een "98-model. Dus, ik ben er niet zeker van of ik dit toegevoegde "sirene"-alarm heb, maar het is duidelijk dat deze systemen een aanzienlijk probleem vormen. Ik had een SLK320 uit 2001 die betrokken was geweest bij een niet-gemeld ongeval en mijn alarmsysteem/interieurverlichting hadden hun eigen wil.

Zodra ik kan, zal ik dit pompprobleem onderzoeken en contact met je opnemen. Zeker, de pomp zelf is goedkoper dan een nieuw systeem... ik weet niet zeker of dat nodig is voor dit voertuig met 168.000 mijl op de klok.

Nogmaals bedankt, want je bent enorm behulpzaam geweest.

Ik neem contact met je op

RB
GOEDENAVOND

Weer regen vandaag, gevolgd door een reeks aanvallen van muggendrones, dus ik heb niet veel bereikt.

1. Zet uw multimeter op continuïteit (zoemer) en test de positieve draad van de accupool met 1 draad van de meter en de accupen op de K56 met de andere draad van de meter, als ze verbonden zijn (volgens de schema's) moet er een piep uit de multimeter komen.
Ik heb de negatieve accupool losgekoppeld na 35-40 minuten nadat alles was uitgeschakeld en geen continuïteit ontvangen bij de test.Om duidelijk te zijn, ik had de jumper van het crashrelais naar de positieve accupool niet... Ik testte met bestaande, ongewijzigde bedrading... maar de jumper tussen de K56-aansluitingen was aangesloten. Ik weet niet zeker of ik had moeten testen met de jumper naar de accu en de jumper tussen de aansluitingen had moeten loskoppelen, maar dat heb ik niet gedaan.

2.
En als uw "brug" tussen de generator- en accupinnen op het CRASH-relais goed is gedaan, zou hetzelfde moeten gebeuren als u de positieve (+) accupool en de generatorpin op het CRASH-relais meet! Deze test gaf me nominale geleiding (0,1) tussen de polen met de negatieve accupool losgekoppeld. Ik weet niet zeker of dit als "geleiding" wordt beschouwd, maar de vorige test leverde helemaal geen verandering op.

We hebben meer regen voorspeld voor morgen, maar de volgende keer zal ik de eerste test proberen met de jumper naar de positieve accupool van het crashrelais.

Ik zal ook wat tijd besteden aan het immobilisatiesysteem of DAS-systeem om te zien of ik stroom/geleiding heb

Ik zal proberen het systeem opnieuw te scannen zodra ik weer stroom heb om te zien of er significante codes zijn.

BEN NOG STEEDS BENIEUWD WAAR DE FABRIEKS #10 ZWARTE DRAAD VAN DE "ACCU" KANT VAN HET CRASHRELAIS UITEINDELIJK NAARTOE GAAT.

Ik zal een update geven als ik verder ga.

Fijne week!

RB
HEY MAN! VOORUITGANG BEHALVE HET (VK) WEER!

Als je daar en een antwoord van Classic Red hebt gevolgd, word ik doorverwezen naar het PSE-systeem voor een mogelijke bron van dit algemene probleem. Ik heb echter wat tegenstrijdige info gekregen over dit pompsysteem en of ik het kan vervangen/repareren/vervangen om het mijne te repareren, zodra ik vaststel dat de pomp helemaal niet werkt.

Geef me alsjeblieft je gedachten als je ervaring hebt met dit probleem

Nogmaals bedankt

RB

Ik heb het allemaal gelezen, maar positieve en negatieve draden mengen niet goed.
Een beetje explosieve situaties - en als uw (verre schot hier) AB-signaal geaard is (lees de vorige berichten) of als er een afvoer is van de AB-module (diagnostiek versus draadbrug) naar het chassis, kan het Crash-relais dat u hebt gekocht goed zijn en toch draden die hun dingen doen…
Eén stap tegelijk!

Discussion starter · #47 ·
Eén stap tegelijk!
De dikke zwarte kabel van de accu MIN (-) mag NIET piepen als je de crashrelais op die kabel meet.
De dikke RODE kabel van de accu PLUS (+) moet ALTIJD piepen naar het batterijsymbool op het crashrelais.
Ik zou voorstellen ALLE draden te VERWIJDEREN die NIET FABRIEKSaf zijn gemonteerd. ALLEMAAL!
Koppel de Generator Draad los van de K56 en verplaats deze naar de BATTERIJ pin (zoals op de afbeelding in post #33), die in feite een directe verbinding maakt tussen de GENERATOR, ACCU, X4 en ongeacht AirBag of andere modules, dat is een VASTE VERBINDING.
Als je dat gedaan hebt en de OUDE MIN DRAAD van de accu hebt verwijderd, herhaal dan de pieptests. ALLEEN, en ik bedoel ALLEEN omdat dit:

1. Zet je multimeter op continuïteit (pieper) en test de positieve draad van de accupool met 1 draad van de meter en de batterijpin op de K56 met de andere draad van de meter, als ze verbonden zijn (volgens de schema's) zou er een piep uit de multimeter moeten komen.
Ik heb de negatieve accupool losgekoppeld na 35-40 minuten nadat alles was uitgeschakeld en kreeg geen continuïteit bij die test. Om duidelijk te zijn, ik had de jumper niet van het crashrelais naar de positieve accupool... Ik testte met de bestaande, ongewijzigde bedrading.... maar de jumper tussen de K56-aansluitingen was aangesloten. Ik weet niet zeker of ik had moeten testen met de jumper naar de accu en de jumper tussen de aansluitingen had moeten loskoppelen, maar dat heb ik niet gedaan.

KLOPT NIETS VAN!

Je hebt de jumper wel of niet!
Tenzij we er zeker van zijn dat je wel of geen verbinding hebt tussen Accu en Generator/Dynamo, zijn we de wind aan het najagen!
Nogmaals bedankt

Even ter verduidelijking, ik heb je testinstructies gevolgd en de accuaardekabel verwijderd nadat ik het systeem had laten slapen (35-40 min). GEEN JUMPER NAAR ACCU POSITIEF. Toen testte ik de accu positief naar het crashrelais batterijsymbool en kreeg niets.

Ik zal het opnieuw testen en deze keer de jumper op het crashrelais verwijderen.

Ik zal het je laten weten

Nogmaals bedankt voor alle hulp!!!

RB

Discussion starter · #48 ·
Ik heb het allemaal gelezen, maar positieve en negatieve draden gaan niet goed samen.
Een beetje explosieve situaties - en als uw (long shot hier) AB-signaal geaard is (lees de vorige berichten) of als er een afvoer is van de AB-module (diagnostiek vs. draadbrug) naar het chassis, kan het Crash-relais dat u hebt gekocht goed zijn en toch draden die hun dingen doen…
Eén stap tegelijk!
Ik begrijp het, bedankt

Ik heb de K56 getest die ik als een "goed retour" artikel heb gekocht, het duurde even voordat ik de kans had om het daadwerkelijk te proberen en uiteindelijk te testen, dus ik heb het uiteindelijk niet teruggestuurd omdat ze eenvoudig overbrugd kunnen worden.

Ik zal de tests opnieuw uitvoeren en contact met u opnemen.

RB

Discussion starter · #50 ·
Ik ging ervan uit dat je een MB-scanner had, aangezien je een paar MB's hebt. De vroege SLK's zijn nogal kieskeurig met welke scanners ze op een zinvolle manier communiceren. Verschillende threads hierover. Dit is het lezen waard
ROFA,

BEDANKT VOOR DE FOLLOW-UP/INPUT

Ik heb twee "OBD"-lezers, de nieuwere is van Carsoft, geloof ik, en dat is de OBDII. De oudere heb ik eruit gehaald, simpelweg vanwege de leeftijd van het voertuig, zoals je opmerkte. De andere avond, tussen regen en muggen, probeerde ik het oudere model en er verscheen iets op het scherm, maar ik kon niet bevestigen wat ik zag voordat ik alles moest afsluiten. Ik had ook te maken met het feit dat ik voor het eerst stroom had voor mijn ontsteking en een start van één seconde... wat geweldig nieuws was, zij het slechts een volgende stap.

Ik zal het opnieuw proberen met beide apparaten en proberen te verifiëren wat er allemaal gebeurt.

Bijgevoegd was mijn '01 320, die zijn eigen problemen had, maar me overal bracht waar ik moest zijn. Nu verkocht

Attachments

41 - 50 of 50 Posts