Mercedes SLK World banner
21 - 40 of 50 Posts
Discussion starter · #21 ·
OK, IK ZAL DIT ALLES BEKIJKEN EN BEVESTIGEN WAT IK VIND.

Op een gegeven moment heb ik mijn K40 gecontroleerd en hij functioneerde, althans wat de brandstofpomp betreft... Ik wil het motorrelais ernaast controleren. Mijn soldeerverbindingen op de achterkant zagen er goed uit.

Ik zal vandaag met dit weerbericht misschien niet veel buiten kunnen doen, maar ik zal zo snel mogelijk reageren.

Interessant... je hebt accuspanning op je K56 zonder dat de sleutel is ingeschakeld. Ik zal dit controleren.

Ik heb ongeveer 200 berichten op de SLKWorld-site over "niet starten/niet lopen" bekeken en geen enkele had betrekking op het crashrelais... de meeste hadden betrekking op K40 als ik me goed herinner.

Mijn primaire SL (bijgevoegd)

Nogmaals bedankt

RB
 

Attachments

U moet de PDF-bestanden controleren - ze kunnen worden gezoomd en u kunt de lijnen volgen:

X4 is in mijn geval dichterbij, omdat het stuur aan de rechterkant zit, waar de zekeringkast zich bevindt, praktisch 10 inch verderop. De batterij zit links. In uw geval is het hier:


En dit is waar u iets mist:
Met betrekking tot uw tweede diagram, geel gemarkeerd, kan ik niet zien waar de draad naar X4 vandaan komt op de foto en wanneer ik de foto vergroot, wordt deze vervormd. Ik zal mijn diagram erbij pakken en bekijken. Mijn begrip is dat de rode draad nr. 10 aan de "generator"-kant van de crashrelais naar X4 gaat. Nogmaals, de meeste van deze bedrading heb ik niet veranderd sinds ik de auto kreeg en het ziet er fabrieksmatig uit. Ik heb oorspronkelijk een gebruikt, goed crashrelais gekocht, maar het bleek ook slecht te zijn. Uit wat u heeft gezegd, is de rode draad die is aangesloten op X4 niet gezekerd, wat betekent dat deze niet aan het crashrelais mag worden bevestigd... want terwijl ik hardop nadenk, is dat hele circuit gezekerd(?).

De batterij heeft een draad naar de K56-batterijaansluiting, toch? Aan dezelfde kant maar een andere pin (volgens de schema's) gaat die stroom naar X4.
De draad van de crashrelais-batterijaansluiting VOEDT de X4, de X4 voedt de andere circuits!

De generator voedt K56 pin2 (stroomkant) en volgens het bedradingsschema is het een GESLOTEN circuit = stroom vloeit van de generator naar de batterij en vice versa.
Ziet u de kleine nummers onder de lijnen van K56, ze zeggen allemaal 30 - circuit30 en geen zekeringen op het schema betekent directe verbinding - altijd heet, omdat ze zijn overbrugd naar de batterij (+).

Omdat u die verbindingen heeft overbrugd en WE NIET WETEN wat er in die K56 werkt, zou ik de stekker met de bedrading loskoppelen!

Nu gaan we naar sciencefiction. ALS de schade destijds de verbindingen bekijk de eerste foto in deze post met een gele vierkant ALS-pin 1(gn-bk)0,5mm2 kortsluiting naar aarde (pin 2, 0,75Br) pin 3 BkRd, wie weet wat de boordelektronica leest. Ik ben niet zo diep gegaan om de details te kennen!

Maar als u de stekker verwijdert (geen kortsluiting, geen problemen) en ervoor zorgt dat deze in goede staat verkeert, blijft de batterij de voeding van de dynamo/generator (12-14,4V) krijgen en worden er geen problemen naar de computers gestuurd!
Toch is er F1 (hoofdzekeringkast) zekering 10 (5 ampère), heeft u die gecontroleerd? Omdat deze naar de besturingskant van de K56 pin 3 circuit 15 gaat!

Nu dat is opgehelderd, moeten we de rest van de problemen onderzoeken.
U kunt de claxons loskoppelen. Er zitten een paar 10 mm schroeven bovenop de grille en 2 draden. U kunt dus de sleutel naar positie 2 draaien en de diagnosetool gebruiken om te lezen wat en hoe!
Maar omdat u K-40 heeft genoemd, voedt deze ook de claxons! U bevindt zich dus mogelijk nog steeds in de K-40-zone…
 

Attachments

Discussion starter · #23 ·
Je moet die PDF-bestanden controleren - ze kunnen worden ingezoomd en je kunt de lijnen traceren:
View attachment 655785 View attachment 655786
X4 is in mijn geval dichterbij omdat de besturing aan de rechterkant zit, waar de zekeringkast zit, praktisch 10 inch verderop. De batterij zit links. In jouw geval is het hier:
View attachment 655787

En dit is waar je iets mist:
Betreffende je tweede diagram gemarkeerd in geel, kan ik niet zien waar de draad naar X4 vandaan komt op de foto en wanneer ik de foto vergroot, wordt deze vervormd. Ik zal mijn diagram ophalen en bekijken. Mijn begrip is dat de rode draad nr. 10 aan de "generator"-kant van de crashrelais naar X4 gaat. Nogmaals, de meeste van deze bedrading heb ik niet veranderd sinds ik de auto heb gekregen en het ziet er fabrieksmatig uit. Ik heb oorspronkelijk een gebruikt, goed crashrelais gekocht, maar het bleek ook slecht te zijn. Uit wat je hebt gezegd, blijkt dat de rode draad die is aangesloten op X4 niet gezekerd is, wat betekent dat deze niet aan de crashrelais zou moeten worden bevestigd... want als ik hardop nadenk, is dat hele circuit gezekerd(?).

De batterij heeft een draad naar de K56-batterijaansluiting, toch? Aan dezelfde kant maar een andere pin (volgens de schema's) gaat die stroom naar X4.
De draad van de crashrelais-batterijaansluiting VOEDT de X4, de X4 voedt de andere circuits!

De generator voedt K56 pin2 (stroomkant) en volgens het bedradingsschema is het een GESLOTEN circuit = stroom loopt van de generator naar de batterij en vice versa.
Zie je de kleine nummers onder de lijnen van K56, ze zeggen allemaal 30 - circuit30 en geen zekeringen op het schema betekent directe verbinding - altijd heet, omdat ze zijn overbrugd naar de batterij (+).

Omdat je die verbindingen hebt overbrugd en WE NIET WETEN wat er in die K56 werkt, zou ik de stekker met de bedrading loskoppelen!

Nu naar sciencefiction. ALS de schade in die tijd de verbindingen heeft gemaakt kijk naar de eerste foto in deze post met een gele vierkant AS-pin 1(gn-bk)0,5mm2 kortsluiting naar aarde (pin2, 0,75Br) en/of pin 3 BkRd, wie weet wat de auto-elektronica leest. Ik heb niet zo diep gegraven om de details te kennen!

Maar als je de stekker verwijdert (geen kortsluiting, geen problemen) en ervoor zorgt dat deze in goede staat verkeert, blijft de batterij de voeding van de dynamo/generator (12-14,4 V) krijgen en worden er geen problemen naar de computers gestuurd!
Toch is er F1 (hoofdzekeringkast) zekering 10 (5 ampère), heb je die gecontroleerd? Omdat deze naar de besturingskant van het K56 Pin 3 circuit 15 gaat!

Als dat is opgelost, moeten we de rest van de problemen onderzoeken.
Je kunt de claxons loskoppelen. Er zitten een paar 10 mm schroeven bovenop de grille en 2 draden. Je kunt dus de sleutel naar pos 2 draaien en de diagnostische tool van jou gebruiken om te lezen wat en hoe!
Maar omdat je K-40 hebt genoemd, voedt het ook die claxons! Dus je zou nog steeds in de K-40-zone kunnen zitten…
OF de airbagmodule is in de war en daarom de waarschuwing om K56 te vervangen.
Je moet die PDF-bestanden controleren - ze kunnen worden ingezoomd en je kunt de lijnen traceren:
View attachment 655785 View attachment 655786
X4 is in mijn geval dichterbij omdat de besturing aan de rechterkant zit, waar de zekeringkast zit, praktisch 10 inch verderop. De batterij zit links. In jouw geval is het hier:
View attachment 655787

En dit is waar je iets mist:
Betreffende je tweede diagram gemarkeerd in geel, kan ik niet zien waar de draad naar X4 vandaan komt op de foto en wanneer ik de foto vergroot, wordt deze vervormd. Ik zal mijn diagram ophalen en bekijken. Mijn begrip is dat de rode draad nr. 10 aan de "generator"-kant van de crashrelais naar X4 gaat. Nogmaals, de meeste van deze bedrading heb ik niet veranderd sinds ik de auto heb gekregen en het ziet er fabrieksmatig uit. Ik heb oorspronkelijk een gebruikt, goed crashrelais gekocht, maar het bleek ook slecht te zijn. Uit wat je hebt gezegd, blijkt dat de rode draad die is aangesloten op X4 niet gezekerd is, wat betekent dat deze niet aan de crashrelais zou moeten worden bevestigd... want als ik hardop nadenk, is dat hele circuit gezekerd(?).

De batterij heeft een draad naar de K56-batterijaansluiting, toch? Aan dezelfde kant maar een andere pin (volgens de schema's) gaat die stroom naar X4.
De draad van de crashrelais-batterijaansluiting VOEDT de X4, de X4 voedt de andere circuits!

De generator voedt K56 pin2 (stroomkant) en volgens het bedradingsschema is het een GESLOTEN circuit = stroom loopt van de generator naar de batterij en vice versa.
Zie je de kleine nummers onder de lijnen van K56, ze zeggen allemaal 30 - circuit30 en geen zekeringen op het schema betekent directe verbinding - altijd heet, omdat ze zijn overbrugd naar de batterij (+).

Omdat je die verbindingen hebt overbrugd en WE NIET WETEN wat er in die K56 werkt, zou ik de stekker met de bedrading loskoppelen!

Nu naar sciencefiction. ALS de schade in die tijd de verbindingen heeft gemaakt kijk naar de eerste foto in deze post met een gele vierkant AS-pin 1(gn-bk)0,5mm2 kortsluiting naar aarde (pin2, 0,75Br) en/of pin 3 BkRd, wie weet wat de auto-elektronica leest. Ik heb niet zo diep gegraven om de details te kennen!

Maar als je de stekker verwijdert (geen kortsluiting, geen problemen) en ervoor zorgt dat deze in goede staat verkeert, blijft de batterij de voeding van de dynamo/generator (12-14,4 V) krijgen en worden er geen problemen naar de computers gestuurd!
Toch is er F1 (hoofdzekeringkast) zekering 10 (5 ampère), heb je die gecontroleerd? Omdat deze naar de besturingskant van het K56 Pin 3 circuit 15 gaat!

Als dat is opgelost, moeten we de rest van de problemen onderzoeken.
Je kunt de claxons loskoppelen. Er zitten een paar 10 mm schroeven bovenop de grille en 2 draden. Je kunt dus de sleutel naar pos 2 draaien en de diagnostische tool van jou gebruiken om te lezen wat en hoe!
Maar omdat je K-40 hebt genoemd, voedt het ook die claxons! Dus je zou nog steeds in de K-40-zone kunnen zitten…
OF de airbagmodule is in de war en daarom de waarschuwing om K56 te vervangen.
OK, IK ZAL ALLES CONTROLEREN NADAT HET STOPT MET REGENEN.

MIJN DRADEN AAN DE GENERATORZIJDE van mijn crashrelais zijn zwart omwikkeld, maar twee draden zijn rood/zwart en één is een grotere rode draad nr. 10/12 maar een zwarte buitenwikkel. Ook een zwarte draad nr. 10 van dynamo/generator...voor een totaal van 4 draden

Betreffende de batterijzijde van de crashrelais, is er de 3-draads airbag/srs-bedrading (groen, oranje en rood/zwart) en een zwarte draad nr. 10 die naar de pluspool van de batterij zou moeten gaan, maar in een hoofdbedradingsboom gaat die naar de hoofdzekeringkast onder de motorkap voor een totaal van 4 draden, zoals de jouwe

ALS IK ELK VAN DEZE TEST, ZAL IK U RESULTATEN EN FOTO'S STUREN

NOGMAALS BEDANKT VOOR UW HULP EN BEGELEIDING

RB
 
Discussion starter · #24 ·
Ja, ik BEN BULGAARS en daarom de 🇧🇬 ;)

In termen van bedradingsschema's versus de realiteit, was die link die ik deelde (#5) omdat er info is over het controleren van de juiste bedrading voor het juiste jaar!
En 1998 heeft halverwege het jaar de draden veranderd:
View attachment 655739
en als je op de bestanden klikt, kun je verschillende dingen zien, afhankelijk van het systeem dat je gebruikt. Op dit moment zie ik niets anders dan diagnoses en ze vertellen me dat er een verschil is!
Misschien is het wat je nodig hebt, misschien ook niet!

DuckDuckGo1-bestanden zijn voor tot 98 mei.
DuckDuckGo2-bestand is vanaf 98 juni.
Een van hen zegt niet testen, vervangen. Maar ze hebben verschillende componenten.

Dus, wanneer is uw voertuig gemaakt?
Wat is het volledige nummer/de volledige naam van de "slkk56diagram" die u hierboven heeft gedeeld?
En heb je, afgezien van de zwarte kabel, de andere kleuren geëvenaard?
DaDuDe is Early edition voor eind mei 1998, ik kan een paar foto's maken en delen als je post wat je precies in je voertuig ziet. Als de jouwe na juni 1998 is, zal het niet veel helpen!
INTERESSANT.... Ik heb een link toegevoegd naar een video van een man die ik in het verleden heb gevolgd....vrij praktisch. Hij heeft een vroeg model SLK230. Het interessante is dat zijn K40 slechts 4 relais heeft, waarvan ik denk dat de mijne er maar 4 heeft....maar Banks stuurde me een bijgevoegde foto die er 5 liet zien....moet voor 320 zijn, hoewel hij zei voor 320/230

Even ter info

. link naar K40 video
 

Attachments

Discussion starter · #26 ·
Een raadsel inderdaad. Ik denk dat je het juiste Michell-circuit voor je auto hebt. Het andere circuit (Mercedes) is waarschijnlijk voor een later model zonder de crashrelais. Kijk eens naar het Mitchell-circuit voor de 320. Misschien is je crashrelais-bypass niet helemaal correct?
Het alarmprobleem vereist aandacht. Het is niets waar ik ooit problemen mee heb gehad. Veel threads op het forum.
Wat betreft de deursloten, werkt de schakelaar op het dashboard?
Sorry als ik niet heb gereageerd op de deurslot/schakelaar op het dashboard. Ik zal dat controleren nadat het is gestopt met regenen. Het Mercedes-servicehandboek is voor deze auto en ik heb een foto van de pagina toegevoegd die de bedradingsvolgorde aantoont die opnieuw is aangesloten....K56 onderaan de pagina en al mijn bedradingsvolgorde komt overeen (met jumper)....alleen geen stroom naar mijn ontsteking/dashboard totdat ik nog een jumper toevoeg aan de pluspool van de batterij. Natuurlijk, als ik wil starten (positie 2), gaat het alarm af.

Ik zal mijn alarmzekering uit de kofferbak halen en kijken wat dat voor effect heeft.

De crashrelais was alleen voor modellen van drie jaar van SLK230....'97, '98 & '99. Dankzij BAD81 kwam ik erachter dat mijn voertuig in januari 1997 is gebouwd en hier in de staten als '98 is geregistreerd

Ik heb de site doorzocht op "geen start/geen start" problemen, maar geen enkele verwijst naar de crashrelais, de meeste zijn K40 gerelateerd....nogmaals....deze hebben meestal stroom, maar geen start. De mijne had geen stroom....DOOD.

Nogmaals bedankt voor je reactie en input.

Rick B
 
Discussion starter · #27 ·
They R 5, one is missing on Janne’s video. Early r170 doesn’t use it. But as you can see they early 170 use K40 from 210
GOEDENAVOND!

JA HET IS LAAT, SORRY

GEWELDIG NIEUWS!

1. MET DE JUMPER VAN DE CRASH RELAIS NAAR BATTERIJ POSITIEF. Bijgevoegd is de foto van mijn dashboard in de 1e positie. Op dit punt heb ik de #2 positie of starten niet geprobeerd. In ieder geval in deze positie, geen "Startfout".
2. Mijn accuspanning bij het starten was 12,56V. Zonder de jumper naar de batterij positief en de zekering nog geïnstalleerd voor de luchtpomp (kofferbak), was de spanning 40V.
3. Na het verwijderen van de kofferbakzekering voor de luchtpomp en het aansluiten van de jumper op de batterij positief van het crashrelais, bleef mijn accuspanning op 12,56V EN DE SPANNING @ HET CRASHRELAIS WAS 12,56V, ELKE AANSLUITING.
4. Bij het insteken van de sleutel krijg ik het SRS-waarschuwingslampje/zoemer, dan naar positie 1, je kunt de foto zien die is bijgevoegd.
5. NU heb ik een aantal pogingen gedaan om de auto te starten, met de jumper naar de batterij positief en de zekering voor de luchtpomp/alarm uit de kofferbak getrokken, de auto probeerde daadwerkelijk te starten. MAAR ALLEEN EEN BRUIKBARE SECONDE! Ik heb de sleutel (aan/uit) opnieuw gebruikt en hij probeerde opnieuw te starten... slechts een seconde of twee. Ik heb dit een aantal keer gedaan en hetzelfde... starten voor een seconde of zo.

DE EERSTE KEER OOIT DAT DIT VOERTUIG PROBEERDE TE STARTEN. Maar niet overtuigd dat ik het probleem volledig heb opgelost

Ik werd vandaag na de regen levend opgegeten door de muggen en kon niet verder.

INTERESSANT, de waarschuwingslichten (voor en achter) aan de bestuurderskant begonnen te knipperen nadat ik probeerde de auto te starten met de alarmzekering eruit.

Ik ben benieuwd of de auto zo zou proberen te starten, maar niet zou starten, vanwege de startonderbreker? Het andere probleem is natuurlijk het alarm... onzeker welke rol het hierin speelt, of zou de startonderbreker dit veroorzaken?

Hoe dan ook, dat is waar ik ben in mijn zoektocht.

Alle input/meningen zouden nuttig zijn

Nogmaals bedankt,

RB
 

Attachments

Discussion starter · #28 ·
Een raadsel inderdaad. Ik denk dat je het juiste Michell-circuit voor je auto hebt. Het andere circuit (Mercedes) is waarschijnlijk voor een later model zonder de crashrelais. Bekijk het Mitchell-circuit voor de 320. Misschien is je crashrelais-bypass niet helemaal correct?
Het alarmprobleem vereist aandacht. Ik heb er echter nog nooit problemen mee gehad. Veel threads op het forum.
Wat betreft de deursloten, werkt de schakelaar op het dashboard?
GOEDENAVOND!

JA HET IS LAAT, SORRY

GEWELDIG NIEUWS!

1. MET DE JUMPER VAN DE CRASHRELAIS NAAR BATTERIJ POSITIEF. Hierbij de foto van mijn dashboard in de 1e positie. Op dit punt heb ik de #2 positie of het starten niet geprobeerd. In ieder geval in deze positie, geen "Startfout".
2. Mijn accuspanning bij het starten was 12,56V. Zonder de jumper naar de pluspool van de accu en de zekering nog geïnstalleerd voor de luchtpomp (kofferbak), was de spanning 40V.
3. Na het verwijderen van de kofferbakzekering voor de luchtpomp en het aansluiten van de jumper op de pluspool van de accu van de crashrelais, bleef mijn accuspanning op 12,56V EN DE SPANNING @ DE CRASHRELAIS WAS 12,56V, ELKE AANSLUITING.
4. Bij het insteken van de sleutel krijg ik het SRS-waarschuwingslampje/zoemer, dan naar positie 1, je kunt de foto zien die is bijgevoegd.
5. NU heb ik een aantal pogingen gedaan om de auto te starten, met de jumper naar de pluspool van de accu en de zekering voor de luchtpomp/het alarm uit de kofferbak getrokken, de auto probeerde daadwerkelijk te starten. MAAR ALLEEN EEN BRUIKBARE SECONDE! Ik heb de sleutel (aan/uit) opnieuw opgestart en hij probeerde opnieuw te starten...slechts een seconde of twee. Ik heb dit een aantal keren gedaan en hetzelfde...starten voor een seconde of zo.

DE EERSTE KEER OOIT DAT DIT VOERTUIG PROBEERDE TE STARTEN. Maar niet overtuigd dat ik het probleem volledig heb opgelost

Ik werd vandaag na de regen levend opgegeten door de muggen en kon niet verder.

INTERESSANT, de waarschuwingslichten (voor en achter) aan de bestuurderskant begonnen te knipperen nadat ik probeerde de auto te starten met de alarmzekering eruit.

Ik ben benieuwd of de auto op deze manier zou proberen te starten, maar niet zou starten, vanwege de startonderbreker? Het andere probleem is natuurlijk het alarm...onzeker welke rol het hierin speelt, of zou de startonderbreker dit veroorzaken?

Hoe dan ook, dat is waar ik ben in mijn zoektocht.

Alle input/meningen zouden nuttig zijn

Nogmaals bedankt,

RB
 

Attachments

Discussion starter · #31 ·
40 Volt 😱 hoe?!?!
Dat is...wat spanning daar...
GOEDE ZONDAG....

Ik wilde je deze vraag stellen over je voertuig:
De #10 Zwart draad die is aangesloten op de "accu" kant van je crashrelais, weet je waar die naartoe gaat????? Op de een of andere manier voltooit deze draad de "start/laad" lus die uiteindelijk de accu zelf oplaadt. Zoals ik je op de schema's liet zien, gaat hij naar de "accu plus" en toch de mijne niet. Ik moet erachter komen waar hij naartoe gaat om die lus te voltooien en misschien mijn probleem op te lossen. Het toevoegen van een overbruggingsdraad van het crashrelais rechtstreeks naar de pluspool van de accu voltooit die lus, maar op dit moment denk ik niet dat dat correct is. Op de een of andere manier moet de accu in het systeem worden opgeladen, maar hoe dat gebeurt, weet ik niet.

Er is ook iets dat mijn startmotor ervan weerhoudt te blijven draaien.... Startonderbreker of alarmsysteem.

Alle gedachten zouden worden gewaardeerd

Bedankt

RB
 
Discussion starter · #32 ·
Waarschijnlijk de moeite waard om nu een andere scan te proberen?
BEDANKT VOOR DE REACTIE.

Ik zal een andere scan proberen.

Kunt u deze vraag voor mij beantwoorden??? Op mijn voertuig, de '98 slk230 met het crashrelais (K56)...er is een #10 zwarte draad die is bevestigd aan de "accu"-kant van dat relais en die zou terug moeten gaan naar de pluspool van de accu (neem ik aan) om het "start-/laadsysteem" te voltooien. Aangezien de hoofddraad van de dynamo naar het crashrelais gaat en de bovengenoemde #10 draad terug moet gaan naar de accu om de accu op te laden....anders, hoe zou de accu worden opgeladen?????? Waar zou die #10 draad van het crashrelais naartoe gaan om de accu op te laden??????

Dit is het probleem dat ik heb, want mijn zwarte draad gaat de andere kant van de motorruimte in een grotere kabelboom in en toch laten mijn schema's zien dat hij naar de pluspool van de accu gaat.

Alle ideeën zouden worden gewaardeerd.

Nogmaals bedankt

Fijne zondag

RB
 
Dus een herinnering:

Heeft de batterij een draad naar de K56-batterijterminal, toch?
Aan dezelfde kant maar een andere pin (volgens de schema's) gaat die stroom naar X4.
De draad van de crashrelais-batterijterminal VOEDT de X4, de X4 voedt de andere circuits!
Vanuit een visuele controle gaat HET in de kabelboom onder de zekeringkast. En ik heb het niet verder gevolgd.

De jouwe zou zichtbaar moeten zijn, net als aan dezelfde kant als je batterij (mijn batterij zit achter de linkerkoplamp, waar je rembekrachtiger zit).

Doe een test, sluit deuren en kofferbak en alles behalve de motorkap, sleutel in je zak of in huis, wacht 30 - 45 minuten en koppel de negatieve draad van de batterij los.

Zet je multimeter op continuïteit (zoemer) en test de positieve draad van de batterijterminal met 1 draad van de meter en de batterijpin op de K56 met de andere draad van de meter, als ze verbonden zijn (volgens de schema's) zou er een piep moeten komen van de multimeter.

En als je "brug" tussen de generator- en batterijpinnen op het CRASH-relais goed is gedaan, zou hetzelfde moeten gebeuren als je de batterij (+) terminal en de generatorpin op het CRASH-relais meet!

Als je twijfelt aan de geleidbaarheid van je brug, trek dan de bedrading aan de rechterkant van het CRASH-relais los, draai de moer los die de draad van de generator vasthoudt en verplaats deze naar de pin die de batterij en vervolgens 3 draden vasthoudt.

Het resultaat zou hetzelfde moeten zijn. Batterij pinK56 en batterij (+) moeten piepen.
In het geval dat er iets anders is doorgebrand, voorkomt het ontbreken van een negatieve terminal die op het chassis van de auto is aangesloten, meer schade!
 
Discussion starter · #34 ·
Dus een herinnering:

Van een visuele controle gaat HET in de kabelboom onder de zekeringkast. En ik heb het niet verder dan dat achtervolgd.

De jouwe moet zichtbaar zijn, net als aan dezelfde kant als je accu (mijn accu zit achter de linkerkoplamp, waar je rembekrachtiger zit).

Doe een test, sluit deuren en kofferbak en alles behalve de motorkap, sleutel in je zak of in huis, wacht 30 _ 45 minuten en koppel de negatieve draad van de accu los.

Zet je multimeter op continuïteit (zoemer) en test de positieve draad van de accupool met 1 draad van de meter en de accupin op de K56 met de andere draad van de meter, als ze verbonden zijn (volgens de schema's) zou er een piep moeten komen van de multimeter.

En als je "brug" tussen de generator- en accupinnen op het CRASH-relais goed is gedaan, zou hetzelfde moeten gebeuren als je de accupool (+) en de generatorpin op het CRASH-relais meet!

Als je twijfelt aan de geleidbaarheid van je brug, trek dan de bedrading aan de rechterkant van het CRASH-relais los, draai de moer los die de draad van de generator vasthoudt en verplaats deze naar de pin die de accu en die 3 draden vasthoudt.
View attachment 655835
Het resultaat moet hetzelfde zijn. AccupinK56 en accu (+) moeten piepen.
In het geval dat er iets anders is doorgebrand, voorkomt het ontbreken van de negatieve pool die is aangesloten op het chassis van de auto meer schade!
HALLO,

Ik zal deze tests uitvoeren en nogmaals bedankt voor de input, dan laat ik het je weten.

Ik heb mijn accu en accubak verwijderd om die #10 draad van het crashrelais te vinden, maar zoals eerder vermeld, ging deze in een grotere kabelboom in de tegenovergestelde richting. Vreemd dat de schema's laten zien dat deze naar de accu gaat.

Dus, de vraag blijft... hoe wordt de accu opgeladen door de dynamo? Waar wordt die "lus" voltooid???? Er zijn maar twee aansluitingen op de accu.

Een andere test om de bestemming van die draad te vinden, is het gebruik van een apparaat dat ik heb om de locatie/het pad van een draad op te sporen... Ik heb het eerder gebruikt met draden die duidelijker zijn. Oorspronkelijk werd het apparaat gebruikt om telefoondraden in een bundel te vinden. Eén apparaat aan het ene uiteinde van de draad en een ander handapparaat dat je langs een pad beweegt terwijl je luistert naar het signaal of piepgeluid. Omdat deze achter het motorblok/schutbord is begraven, weet ik niet zeker hoe gemakkelijk het zal zijn om te vinden, maar ik zal het op een gegeven moment proberen. Hoe dan ook, het is een mysterie.

Maak er een geweldige dag van!

RB
 
Dus, de vraag blijft...hoe wordt de batterij opgeladen door de dynamo? Waar wordt die "lus" voltooid???? Er zijn maar twee aansluitingen op de batterij.
Het CRASH-relais zorgt voor de verbinding voor de (+) op de batterij en de X4 (circuit 30) totdat er iets gebeurt en het ze scheidt - CRASH RELAIS, het staat in de naam.
De dynamo heeft een NEGATIEVE (bruine, massa) draad die naar het chassis gaat. Ook zichtbaar op de schema's.

De batterij (-) gaat naar het chassis van de auto en maakt het hele voertuig negatieve draad, massa, aarde, wat de literatuur ook aanwijst als "het sluiten van de lus van de elektriciteit", want je hebt (+) en (-) nodig om de stroom te laten vloeien!

Vroeger waren sommige voertuigen uitgerust met antistatische strips.

Met moderne "snelheden" denk ik niet dat het van toepassing is, maar de meeste vrachtwagens gebruiken ze nog steeds.
 
Discussion starter · #36 ·
HALLO,

Ik zal deze tests uitvoeren en nogmaals bedankt voor de input, dan laat ik het je weten.

Ik heb mijn accu en accubak verwijderd om die #10 draad van het crashrelais te halen, maar zoals eerder vermeld, ging deze in een grotere kabelboom in de tegenovergestelde richting. Vreemd dat de schema's laten zien dat deze naar de accu gaat.

Dus, de vraag blijft... hoe wordt de accu opgeladen door de dynamo? Waar wordt die "lus" voltooid???? Er zijn maar twee aansluitingen op de accu.

Een andere test om de bestemming van die draad te vinden, is het gebruik van een apparaat dat ik heb om de locatie/het pad van een draad op te sporen... Ik heb het eerder gebruikt met draden die duidelijker zijn. Oorspronkelijk werd het apparaat gebruikt om telefoondraden in een bundel op te sporen. Eén apparaat aan het ene uiteinde van de draad en een ander handapparaat dat je langs een willekeurig pad beweegt terwijl je luistert naar het signaal of de pieptoon. Omdat deze achter het motorblok/schutbord is begraven, weet ik niet zeker hoe gemakkelijk het zal zijn om hem te vinden, maar ik zal het op een gegeven moment proberen. Hoe dan ook, het is een mysterie.

Maak er een geweldige dag van!

RB
Het CRASH-relais zorgt voor de verbinding voor de (+) op de accu en de X4 (circuit 30) totdat er iets gebeurt en het ze scheidt - CRASH RELAIS, het staat in de naam.
De dynamo heeft een NEGATIEVE (bruine, massa) draad die op het chassis gaat. Ook zichtbaar op de schema's.

De accu (-) gaat op het chassis van de auto en maakt van het hele voertuig een negatieve draad, massa, aarde, wat de literatuur ook aangeeft als "het sluiten van de lus van de elektriciteit", want je hebt (+) en (-) nodig om de stroom te laten vloeien!

Vroeger waren sommige voertuigen uitgerust met antistatische strips.

Met moderne "snelheden" denk ik niet dat dit van toepassing is, maar de meeste van die vrachtwagens gebruiken ze nog steeds.
GOEDENAVOND

Weer regen vandaag, gevolgd door een reeks aanvallen van muggendrones, dus ik heb niet veel bereikt.

Ik heb echter twee tests uitgevoerd:
1. Zet je multimeter op continuïteit (pieper) en test de positieve draad van de accupool met 1 draad van de meter en de accupin op de K56 met de andere draad van de meter, als ze verbonden zijn (volgens de schema's) zou er een piep moeten komen van de multimeter.
Ik heb de negatieve accupool losgekoppeld na 35-40 minuten nadat alles was uitgeschakeld en kreeg geen continuïteit op de test.Om duidelijk te zijn, ik had de jumper van het crashrelais naar de positieve accupool niet... Ik testte met de bestaande, ongewijzigde bedrading... maar de jumper tussen de K56-aansluitingen was aangesloten. Ik weet niet zeker of ik had moeten testen met een jumper naar de accu en de jumper tussen de aansluitingen had moeten loskoppelen, maar dat heb ik niet gedaan.

2.
En als je "brug" tussen de generator- en accupinnen op het CRASH-relais goed is gedaan, zou hetzelfde moeten gebeuren als je de (+) accupool en de generatorpin op het CRASH-relais meet! Deze test gaf me een nominale geleiding (0,1) tussen de polen met de negatieve accupool losgekoppeld. Ik weet niet zeker of dit als "geleiding" wordt beschouwd, maar de vorige test leverde helemaal geen verandering op.

We hebben meer regen voorspeld voor morgen, maar de volgende keer zal ik de eerste test proberen met de jumper naar de positieve accupool van het crashrelais.

Ik zal ook wat tijd besteden aan het immobilisatiesysteem of DAS-systeem om te zien of ik stroom/geleiding heb.


Ik zal proberen het systeem opnieuw te scannen zodra ik weer stroom heb om te zien of er significante codes zijn.

NOG STEEDS BENIEUWD OM TE WETEN WAAR DE FABRIEKS-#10 BLK DRAAD VAN DE "ACCU" KANT VAN HET CRASHRELAIS UITEINDELIJK NAARTOE GAAT.

Zal updaten als ik verder ga.

Fijne week!

RB
 
Is de startonderbreker (DAS) de boosdoener?
Waarschijnlijk niet, want:

Uw elektronisch contactslot (EIS) accepteert de sleutel al – het heeft de stuurslot ontgrendeld en het cluster van stroom voorzien.

Met een DAS-blok ziet u meestal “START ERROR” in het LCD (of een snel knipperende rode LED op zeer vroege clusters) en het startrelais wordt nooit bekrachtigd. U heeft helemaal geen dashboard totdat u de B+-draad overbrugt, wat wijst op een stroomverdelingsfout, niet op autorisatie.

Als de alarmbatterij leeg is of de PSE-module geen stroom meer heeft, activeert de sirene onmiddellijk wanneer u probeert te starten – precies wat u heeft ervaren. Een defecte PSE komt vaak voor en staat los van de startonderbreker.
 
Discussion starter · #38 ·
Is de startonderbreker (DAS) de schuldige?
Waarschijnlijk niet, want:

Uw elektronisch contactslot (EIS) accepteert al de sleutel – het heeft de stuurslot ontgrendeld en het cluster van stroom voorzien.

Met een DAS-blok ziet u meestal “START ERROR” in het LCD (of een snel knipperende rode LED op zeer vroege clusters) en de startrelais wordt nooit bekrachtigd. U heeft helemaal geen dashboard totdat u de B+-draad overbrugt, wat wijst op een stroomverdelingsfout, niet op autorisatie.

Wanneer de alarmbatterij leeg is of de PSE-module geen stroom meer heeft, activeert de sirene direct wanneer u probeert te starten – precies wat u heeft ervaren. Een defecte PSE komt vaak voor en staat los van de startonderbreker.
WOW! GEWELDIGE REACTIE! BEDANKT!

Een stroomverdelingsfout is wat ik vanaf het begin aannam, daarom probeerde ik de overbruggingsdraad van de crashscheider naar de pluspool van de batterij (samen met het volgen van de schema's).

Nu heb ik deze vervolgvraag: U noemde “PSE-module” en een defecte “PSE”. Verwijst u naar dezelfde component, de pomp, of een module naar de pomp???

Mijn onervarenheid, evenals mijn ervaring met het bekijken van video's over de kwestie, deed me denken dat sommige voertuigen zouden starten (uiteraard waardoor de sleutel het stuurslot kan ontgrendelen en naar de startpositie kan gaan) maar niet zouden starten en direct gerelateerd waren aan de startonderbreker. In één specifiek geval had de man een muizennest achter zijn instrumentenpaneel en het knaagdier had blijkbaar een van de belangrijke draden van de startonderbreker doorgeknaagd. Na vervanging startte het voertuig. Even ter info.

Nogmaals bedankt voor uw input. Ik geloof dat “jbanks” ook had voorgesteld om het alarmsysteem als volgende stap te controleren, waarvan ik begrijp dat het direct verbonden is met het PSE-systeem.

Ik zal contact opnemen als ik de kans heb om die component te onderzoeken.

Nogmaals bedankt

RB
 
Nu heb ik deze vervolgvraag: U noemde "PSE-module" en een mislukte "PSE". Verwijst u naar één en dezelfde component, de pomp, of een module voor de pomp???
In Mercedes-taal is "PSE" (Pneumatic System Equipment) een enkele, op zichzelf staande eenheid die zich in de kofferbak (kofferbak) van uw SLK (R170) bevindt. Mensen noemen het veel dingen - PSE-pomp, PSE-module, centrale vergrendelingspomp - maar ze hebben het allemaal over één stuk hardware

Wat er in de zwart schuimverpakte doos zit (onderdeel N69/1)



Elektrische vacuüm-/drukpomp
Multi-poort luchtverdeelstuk
met verschillende magneetventielen
Maakt druk/vacuüm voor deur-, kofferdeksel- en brandstofklepvergrendeling; levert lendenblaasjes op sommige modellen
Elektronica board (power driver + CAN/LIN logica)[/TD>

[TD]Praat met het carrosserie netwerk, meet de druk, meet hoe lang de pomp draait en vertelt het ATA-alarm als een deur niet op slot gaat / ontgrendelt[/TD>
[TD]

Omdat de motor, kleppen en besturingselektronica dezelfde behuizing delen, noemt de werkplaatsliteratuur het soms een pomp (mechanisch stuk) en soms een module (elektronisch stuk). In de praktijk vervang of repareer je de hele assemblage als één onderdeel.

maar het is zeer zeldzaam of zelfs onmogelijk om te repareren, hij geeft de voorkeur aan het gemak van het vervangen ervan en de maximale factuur :mad::mad:;)

Een paar praktische opmerkingen voor het opsporen van fouten:

Stroom & zekering: De PSE heeft een eigen 30 A zekering in de rechter zekeringkast; als die voeding ontbreekt, kan de auto u buitensluiten en zal de alarmsirene gillen op het moment dat u een deurklink verstoort.

Veelvoorkomende storingen: waterindringing (kofferbakafdichting), oververhitte weerstand op de besturingskaart of een gebroken pneumatische nippel. Elk daarvan schakelt de centrale vergrendeling uit en brengt het alarm in verwarring, precies de symptomen die u beschreef.

Alarmsirene ≠ PSE: De schreeuwende piezo-sirene is een aparte eenheid (onder de ruitenwissertray op een SLK). Het heeft alleen een "paniek"-lijn van de PSE/ATA nodig om te beslissen wanneer het moet klinken. Een dode PSE laat die lijn vaak in een permanente "alarm"-toestand.

Ik had in het verleden alarmproblemen, en het kwam van de batterij binnenin die HS was, ik heb deze een paar maanden geleden vervangen door een tweedehands batterij en voorlopig heb ik geen problemen meer 🤞🤞

Dus toen ik eerder "PSE-module" of "mislukte PSE" schreef, bedoelde ik dezelfde centrale vergrendelingsvacuümpomp-assemblage - niet twee verschillende componenten. Als de pomphuizing, de plugpinnen of de kleine printplaat erin gecorrodeerd of gebarsten zijn, zal het vervangen of herbouwen van die ene doos zowel de vergrendelingsfout als het valse alarmgedrag verhelpen.


Maar sommige leden van het forum zijn veel competenter dan ik, en ik hoop dat ze zoveel mogelijk zullen helpen, zoals ze deden voor mijn startprobleem. 👍
 

Attachments

21 - 40 of 50 Posts