Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.
61 - 71 of 71 Posts
De pomp op de foto's is wit en zwart, bestaat deze uit twee delen?
Afhankelijk van of uw auto koplampsproeiers heeft, zijn er maximaal twee verschillende pompen. Uw probleem is met de ruitensproeierpomp, de zwarte pomp zoals getoond in uw bericht 57 dat een heleboel foto's bevatte. De laatste foto met de zwarte pomp is de juiste.Als u de vervanging alleen doet, wordt u uitgedaagd om gereedschap en dergelijke te gebruiken terwijl u uw duim over de afvoerende ruitensproeiervloeistof houdt. Als u een helper heeft, moet een van u uw duim gebruiken om te voorkomen dat u de vloeistof verliest. Natuurlijk zou een goede oude kurk van de juiste maat ook volstaan. Gebruik anders een schone opvangbak en giet deze na afloop terug door een kleine zeef om ervoor te zorgen dat er geen vuil in de wasfles komt. Vers is niet nodig, maar kan handig zijn als u geen bak heeft om op te vangen of een zeef om door te gieten.Tijd om erin te springen en ons te laten weten hoe het gaat.

Bedankt, Durkatlon, dit was enorm behulpzaam. Ik moest de ruitensproeierpomp vervangen en ik wilde ook de tank verwijderen om het gebied erachter te inspecteren. Ik kon niet bedenken hoe ik de tank moest verwijderen totdat ik in je bericht zag dat de vulhals verwijderbaar is.

De zwarte plastic riem was ook kapot en het zou enkele dagen duren om een andere te krijgen, en ik kon niet zo lang wachten. Ik ontdekte dat het riemmateriaal een thermoplast is, wat betekende dat het met een soldeerbout gesmolten kon worden. Dus ik liet de riem overlappen bij de breuk en laste hem thermisch aan elkaar. De tank heeft aan één uiteinde twee bevestigingspunten die het mogelijk maakten de verkorte riem te gebruiken.

Nogmaals bedankt voor de gedetailleerde instructies en foto's.

Greg
@Durkatlon

Hé jongens, ik ging een nieuwe fles kopen met behulp van het onderdeelnummer dat in de zijkant is geëmbosseerd, vanwege een gebroken pompbevestigingsriem die een slechte afdichting op de pomp veroorzaakt, wat leidt tot een slechte lekkage. Mercedes zegt dat het originele flesonderdeelnummer is vervangen... (?) Ik ben op zoek naar de juiste (171-860-00-60), maar geen van de online onderdelenwinkels heeft de fles "geen verwarming, geen koplampsproeier"... Zelfs niet met de nieuwe onderdeelnummerreferentie. Ideeën om de juiste fles online goedkoop te krijgen? Na het lezen van deze hele post, kan ik proberen de pompbevestigingsriem te repareren met een soldeerbout en de pomp beter af te dichten met teflontape en siliconen... We zullen zien! DIY FTW!

Hé jongens, ik ging een nieuwe fles kopen met behulp van het onderdeelnummer dat in de zijkant is geëmbosseerd, vanwege een gebroken pompbevestigingsriem die een slechte afdichting op de pomp veroorzaakt, wat leidt tot een slechte lekkage. Mercedes zegt dat het originele onderdeelnummer van de fles is vervangen... (?) Ik ben op zoek naar de juiste (171-860-00-60), maar geen van de online onderdelenwinkels heeft de fles "geen verwarming, geen koplampsproeier"... Zelfs niet met de nieuwe onderdeelnummerverwijzing. Ideeën om de juiste fles online goedkoop te krijgen? Na het lezen van dit hele bericht, zou ik kunnen proberen de pompbevestigingsriem te repareren met een soldeerbout en de pomp beter af te dichten met teflontape en siliconen... We zullen zien! DIY FTW!
Bekijk mijn bericht van 28-7-18 in deze thread. Ik heb de riem met succes gerepareerd met een soldeerbout met een extra brede punt. Je kunt ook een vergelijkbare kunststof gebruiken, waarvan de meeste thermoplasten zijn die kunnen worden gesmolten, als extra vulmiddel om de sterkte van de reparatie te verbeteren. Je wilt de tank zeker verwijderen om de riem te repareren.

Kocht een zware soldeerpistool en ging aan deze reparatie aan de slag. Gebruikte de hitte om de gebroken riem (in het midden) te repareren en hem ook weer aan de fles te bevestigen. Werkte geweldig.
De pomp was nog goed, maar gebruikte heldere siliconen rond de galerij en gebruikte de siliconen om hem stevig aan de fles te "lijmen".
Werkt nu als een kampioen!

Het enige probleem is dat ik ergens de rode spatbordbout mis die de vulhals aan de binnenspatbord bevestigt! Waarschijnlijk geschopt en nu ergens verborgen in de diepten van mijn garage... Ugh.

Weet iemand de onderdeelcode om die enkele bout te bestellen, of heeft iemand er een die rondslingert die ze me zouden kunnen sturen (ik betaal er graag voor)?

Ik hou van dit forum!!

Kocht een zware soldeerbout en ging aan deze reparatie. Gebruikte de hitte om de gebroken riem (in het midden) te repareren en deze ook weer aan de fles te bevestigen. Werkte geweldig.
De pomp was nog goed, maar gebruikte heldere siliconen rond de galerij en gebruikte de siliconen om hem veilig aan de fles te "lijmen".
Werkt nu als een kampioen!

Enige probleem is dat ik ergens de rode spatbordbout mis die de vulhals aan de binnenspatbord bevestigt! Waarschijnlijk geschopt en nu verborgen in de diepten van mijn garage ergens...Ugh.

Kent iemand de onderdeelcode om die enkele bout te bestellen, of heeft iemand er een die rondslingert die ze me zouden kunnen toesturen (ik betaal er graag voor)?

Ik ben dol op dit forum!!
je kunt dat onderdeelnummer krijgen door

je vin te plaatsen

GRATIS!! Plaats uw vin in de sectie Vehicle Datacard Request om een gratis datacard te krijgen (opties op uw auto). U moet eerst uw profiel bijwerken met voertuiginfo en uw locatie en een introductie plaatsen.
http://www.slkworld.com/vehicle-data-card/67706-free-how-get-free-datacard.html

gratis datacard krijgen
onderdeelnummer krijgen
of zoek het hier zelf op:
https://slk-links.neocities.org

Save
61 - 71 of 71 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.