Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.
41 - 60 of 71 Posts
Grote Oude Dank

Waardeer de informatie en uitstekende presentatie Durkation echt! Mijn pomp ging een paar weken geleden kapot en na het lezen hier besloot ik het zelf te doen. Ik kreeg een uitstekend vervangend onderdeel van Pelican Parts voor een duizelingwekkende $17,50 (gaf in totaal $22,45 uit, omdat ik voor de nieuwe rubberen grommet fitting ging om tegelijkertijd te vervangen). VDO Continental-onderdeel dat exact overeenkomt met het origineel (had zelfs VDO-markering bovenop de oude).

Anderehalf uur van begin tot eind en dat was met 20 minuten wachten tot de vloeistof uit de wastank was weggelopen. Ik besloot eerst de slang van de pomp te trekken, omdat mijn tank vol was en ik hoopte een bad voor mij en de garagevloer in een snelle stroom van vloeistof te voorkomen. De uitlaat op de oude pomp wees in de goede richting en ik dacht dat hij gewoon zou moeten leeglopen. Werkte prima, maar het was veel vloeistof (vulde 3 bakken die ik bij de hand had) en duurde waarschijnlijk wat langer, maar ik had geen haast.

Hoe dan ook, OP maakte het een fluitje van een cent. Nogmaals bedankt :grin:

Attachments

Wow! Bedankt voor zo'n gedetailleerde beschrijving van de klus. Ik voel me nu zeker om mijn lekkende fles te vervangen/repareren.
Welkom bij SLKWorld.com: Het #1 Mercedes-Benz SLK Forum uit Valrico, Florida!

Update eerst uw locatie en voertuig (jaar?: 1996-2016, model?: 32, 200, 230, 250, 280, 300,320,350,55) in uw profiel, aangezien dit de leden helpt uw vragen te beantwoorden die meestal gebaseerd zijn op die informatie als u dat nog niet heeft gedaan. Dit duurt ongeveer 30 seconden.
Volg precies om bij te werken: 'Usercp' bovenaan de pagina, dan 'bewerk uw gegevens' aan de linkerkant, 'aanvullende informatie' onderaan, bewerk uw 'locatie' en 'voertuig'. Info in uw garage werkt uw profiel niet bij.

Uw 1e thread moet uw introductie zijn, zodat we u goed kunnen verwelkomen, dus plaats een introductie in de sectie 'Nieuwe leden stellen zich hier voor', als u dat nog niet heeft gedaan. Nieuwe leden stellen zich hier voor - Mercedes Benz SLK Forum

Enkele tips om uw bezoek hier aangenamer te maken:
Zo niet, gebruik dan de 'zoek'-functie rechtsboven op de pagina voor uw vragen, aangezien deze waarschijnlijk al eerder zijn gesteld. Onthoud, 'Zoeken' is uw vriend.
Als u PM (Private Message) wilt kunnen gebruiken, heeft u 15 berichten nodig. Om die 15 berichten snel te krijgen, gaat u gewoon naar de sectie 'Nieuwe leden stellen zich hier voor' en verwelkomt u voldoende nieuwe leden om uw benodigde berichten voor PM te verkrijgen. U kunt altijd een moderator een pm sturen.
Wil je een foto plaatsen? Start een nieuwe thread of plaats een bericht, klik op 'bewerken', klik op de 'paperclip' of 'geavanceerd' en/of 'bijlagen beheren' en dan 'bestand kiezen' en dan 'uploaden' en 'verzenden'! Als het iPhone-foto's zijn, moet u alle extra foto's hernoemen, aangezien de iPhone zijn foto's allemaal hetzelfde noemt, image.jpg.
Wil je de opmerkingen van iemand 'leuk vinden' of 'bedanken'? Gebruik de 'vind ik leuk'-knop rechts of de 'Bedankt'-knop rechtsonder in een bericht dat je leuk vindt. Dit bespaart je het commentaar.
Nieuwe leden moeten zich ervan bewust zijn dat de link 'Nieuwe berichten' naast de link 'Zoeken' rechtsboven in de infobalk een geweldige manier is om alle berichten te zien die u hebt gemist sinds u voor het laatst op het forum was. Vergeet niet om op 'forums als gelezen markeren' onder 'snelle links' te klikken wanneer u vertrekt.
Plaats uw vin in de sectie Voertuig Datacard Request om een ​​gratis datacard (opties op uw auto) te krijgen. U moet eerst uw profiel bijwerken met voertuiginfo en uw locatie en een introductie plaatsen.
Stem ook of doe mee aan onze Ride of the Month-competitie: ROTM-inzendingen & stemming - Mercedes Benz SLK Forum

Dank u
Jeff
Moderator/Oprichter/Coördinator Ride of the Month

Save
Echt waardering voor de informatie en uitstekende presentatie Durkation! Mijn pomp ging een paar weken geleden kapot en na het lezen hier besloot ik het zelf te doen. Ik kreeg een uitstekend vervangend onderdeel van Pelican Parts voor een duizelingwekkende $17,50 (gaf in totaal $22,45 uit omdat ik voor de nieuwe rubberen doorvoering ging om tegelijkertijd te vervangen). VDO Continental-onderdeel dat een exacte match lijkt te zijn voor het origineel (had zelfs VDO-markering bovenop de oude). Anderhalf uur van begin tot eind en dat was met 20 minuten wachten tot de vloeistof uit het wassertankje was weggelopen. Ik besloot eerst de slang van de pomp te trekken, omdat mijn tank vol was en ik hoopte mezelf en de garagevloer te behoeden voor een snelle uitbarsting van vloeistof. De uitlaat op de oude pomp wees de goede kant op en ik dacht dat het gewoon zou moeten weglopen. Werkte prima, maar er was veel vloeistof (vulde 3 bakken die ik bij de hand had) en het duurde waarschijnlijk iets langer, maar ik had geen haast. Hoe dan ook, OP maakte het een fluitje van een cent. Nogmaals bedankt :grin:
Ik weet dat het een oud draadje is, maar wilde toevoegen: zorg ervoor dat je de beugel opnieuw installeert of opnieuw bevestigt voor een goede werking van de wasmotorpomp (vooral de hogedrukpomp). Hier is mijn ervaring: http://www.slkworld.com/slk-r171-ge...380753-weird-washer-motor-windscreen-wiper-issue-need-help-guidance-please.html Het beugel/riem onderdeelnummer is: 171-869-03-14 voor het geval deze ontbreekt/afwezig is in de R171.

Save
Deze diy omhoog duwen.

Ik weet niet meer of het iemand van de NC500 was, of een ander lid met wie ik chat.

Hoe dan ook, iemand vermoedt dat hij een lekkende wasfles heeft.

Dit is de 'how to' als je hem gaat verwijderen.

Image

Ik vermoed dat je de verbinding tussen wasfles en trechter (met de zwarte grommet) als de boosdoener zult vinden.

• Like
Reactions: smsunder
Save
Ik merkte onlangs dat er water lekte uit mijn ruitensproeierreservoir.
Na het verwijderen van de wielkastbekleding kon ik zien dat de pomp lekte.
Kreeg een nieuwe imitatiepomp op eBay voor minder dan £15. Werkt perfect en lekt niet meer.
Dus het is misschien de moeite waard om uw pomp te controleren en te onderzoeken voordat u de hele ruitensproeierreservoir verwijdert.

Ontdekt dat mijn waspomp prima in orde was. De riem was kapot en in een eerdere thread had een andere eigenaar ontdekt dat de pomp niet werkt als deze niet op zijn plaats wordt gehouden door de riem. De riem gerepareerd, alles weer in elkaar gezet en het werkt prima. Een van de weinige keren dat ik een MB heb gerepareerd zonder dat er $$$ bij betrokken waren. Dit forum wordt zeer gewaardeerd.

Ontdekte dat mijn waspomp prima in orde was. De riem was kapot en in een eerdere thread had een andere eigenaar ontdekt dat de pomp niet werkt als hij niet op zijn plaats wordt gehouden door de riem. De riem gerepareerd, alles weer in elkaar gezet en het werkt prima. Een van de weinige keren dat ik een MB heb gerepareerd zonder dat er $$$ bij betrokken waren. Dit forum wordt zeer gewaardeerd.
Vergeet uw gratis cadeau niet!
http://www.slkworld.com/vehicle-data-card/67706-free-how-get-free-datacard.html

Save
Bedankt Durkation voor de geweldige foto's. Ik heb net de ruitensproeierpomp vervangen. Het moeilijkste was het verwijderen van de spatbordvoering. Klus van 30 minuten.

Heeft iemand de onderdeelnummers voor de fles en de hoofd-/voorruitpomp? Ik vermoed dat de fles lekte en de pomp stopte net voordat ik Kiz voor de winter wegzet.

Waardeer alle hulp.

(Neem me niet kwalijk voor mijn afwezigheid... nogal een intensieve herfst met een upgrade naar Captain op de 767. Alles is nu klaar... Nieuwe routes... inclusief LAS, maar niets naar het VK of de EU tot het voorjaar. Proost allemaal)

Hartelijk bedankt

Mijn ruitensproeiertank lekte. Ik volgde je gids en het was een grote hulp.

Mijn probleem was dat de vloeistof lekte rond de as van de pomp.

Ik heb de rubberen connector op de tank en de pompas schoongemaakt. Ik wikkelde de as met siliconentape, bedekte hem met siliconenvet en hetzelfde voor de rubberen connector.

Lek stopte zonder onderdelen te hoeven vervangen.

Na 11 jaar was dit denk ik te wijten aan slijtage.

Deze DIY beschrijft het proces van het verwijderen van het ruitensproeiervloeistofreservoir in een R171 SLK.

Ik doe dit nu omdat ik me klaarmaak om een aftermarket spatbord te installeren, dat niet genoeg ruimte overlaat voor de installatie van het ruitensproeiervloeistofreservoir. Nadat het spatbord volledig is geïnstalleerd, ga ik een andere oplossing bedenken voor het reservoir, maar dat is een apart toekomstig onderwerp :D.

Deze DIY is handig voor mensen die hun ruitensproeiervloeistofreservoir willen vervangen, misschien omdat het is gaan lekken, of een van de pompen of misschien de vloeistofsensor moeten vervangen.

Ik hoop dat het voor iemand nuttig zal zijn.

STAP 1: WIELVERWIJDERING

De eerste stap is het verwijderen van het voorwiel aan de rechterkant van de auto. Er kan een aparte DIY voor deze stap zijn. Maak in principe de 5 wielmoeren iets los. Krik de auto dan op. Schroef de wielmoeren de rest van de weg los en verwijder ze. Haal het wiel eraf.

Op dit punt zou het een goed idee zijn om een stapel hout onder het centrale krikpunt in het midden van het motorblok te plaatsen voor het geval de auto van de krik glijdt. Ik gebruik de goedkope krik die bij de auto wordt geleverd, en het is niet het meest stevige ding, dus als je deze gebruikt, wees dan voorzichtig en zorg ervoor dat je een back-upmaatregel hebt voor het geval de krik besluit te glijden.

STAP 2: VERWIJDERING ACHTERSTE SPATBORDVOERING

Nadat je het wiel hebt verwijderd, ziet het er ongeveer zo uit:

Image

We gaan nu het achterste gedeelte van de spatbordvoering verwijderen door eerst 1 10 mm schroef en 5 10 mm plastic moeren los te draaien, aangegeven in de afbeelding. Twee van de moeren zitten achter de schokdemper op ongeveer de locaties die met cirkels zijn aangegeven.

Vervolgens moeten we 1 8 mm schroef en 3 expansieclips van de onderkant van de auto verwijderen voordat we de spatbordvoering kunnen verwijderen. Ze worden aangegeven in de volgende afbeelding.

Image

Een van de expansieclips is een beetje verzonken en is niet direct op de foto te zien, maar ik heb de locatie ervan met een cirkel aangegeven. De expansieclips zijn van het type waarbij het middelste gedeelte er niet volledig uitkomt, maar alleen intrekt. Ik gebruik een kleine schroevendraaier om het middelste gedeelte een beetje omhoog te wrikken en pak het dan met een punttang om het de rest van de weg eruit te halen.

Nu kun je de spatbordvoering voorzichtig eruit trekken. Trek niet te hard als je de auto op de OEM-krik hebt opgekrikt, want te veel zijwaartse beweging kan ervoor zorgen dat de auto eraf glijdt.

Dit zijn foto's die de hardware laten zien die we zojuist hebben verwijderd (minus de 10 mm schroef die op mijn auto ontbreekt) en de spatbordvoering zelf.

Image

Image

Het ruitensproeiervloeistofreservoir is nu zichtbaar in de ruimte achter de spatbordvoering. Zoals je kunt zien, is het daar krap. Je kunt niet eens je hand tussen de fles en het spatbord zelf steken.

De fles wordt op zijn plaats gehouden door twee wrijvingskoppelingen aan de achterkant en onderkant en door een enkele 10 mm moer die in de afbeelding is aangegeven. Merk op dat het geen zin heeft om de schroef nu los te draaien, omdat we eerst alle pompen, slangen en elektrische aansluitingen moeten verwijderen.

Image

STAP 3: VERWIJDEREN HARDWARE RUITENSPROEIERVLOEISTOFRESERVOIR

Eerst moeten we de vul trechter verwijderen die bereikbaar is via het motorcompartiment. Draai de expansieclip los die de trechteropening op zijn plaats houdt en trek vervolgens de trechter omhoog en naar rechts (naar het midden van het motorcompartiment). Het komt los. Als je ruitensproeiervloeistofreservoir erg vol is, ontsnapt er op dit punt wat vloeistof.

Image

Zo ziet de trechter eruit nadat je hem eruit hebt getrokken.

Image

Laten we nu eens nader bekijken welke hardware allemaal op de fles zelf is aangesloten.

Image

Links bevindt zich de toevoerleiding, pomp en elektrische bedrading voor de Bi-Xenon koplampwassers. Als je deze optie niet hebt, is deze sleuf leeg.

Daarnaast bevindt zich de toevoerleiding, pomp en elektrische bedrading voor de ruitenwissers. Beide pompen worden op hun plaats gehouden door een zwarte plastic beugel.

Aan de binnenkant van de fles zit een derde elektrische aansluiting voor de vloeistofniveausensor. Er is een 4e connector zichtbaar in mijn afbeelding die als het ware is vastgeplakt aan de draad die naar de vloeistofniveausensor gaat, maar deze is in mijn auto afgesloten. Dit is dus vermoedelijk voor een optie die ik niet heb, misschien de ruitensproeiervloeistofverwarming.

Image

Draai de connector van de vloeistofniveausensor los en trek aan de rechterkant van de plastic beugel om die kant los te maken. Het lijkt misschien alsof het is vastgelijmd of zo, maar zoals de afbeelding laat zien, is er een kleine knop die het op zijn plaats houdt.

Vervolgens trekken we de pomp voor de ruitenwisser omhoog om hem los te maken. Merk op dat wanneer je dit doet, de hele fles leegloopt, zoals je op mijn foto kunt zien. Dus als je geen 7 liter vloeistof op je garagevloer wilt, moet je er iets onder zetten om het op te vangen.

Image
Hoe lang duurt dit als je alle stappen hebt en toegang hebt tot een volledige autolift?

Hoe lang duurt dit als je alle stappen hebt en toegang hebt tot een volledige autolift?
Het kostte me om het op de auto van een ander forumlid te doen en het kostte ons ongeveer 40 minuten van het verwijderen van de band tot het opnieuw aandraaien van de wielbouten. En we hielden de ruitensproeiervloeistof ook in het reservoir. Vrij eenvoudig. Nauwelijks een biertje waard.

Het kostte me om het op de auto van een ander forumlid te doen en het kostte ons ongeveer 40 minuten van het verwijderen van de band tot het opnieuw aandraaien van de wielbouten. En we hielden de ruitensproeiervloeistof ook in het reservoir. Vrij eenvoudig. Nauwelijks een biertje waard.
Is het het beste om het erin te houden of af te tappen voor een nieuwe batch?

De pomp op de foto's is wit en zwart, bestaat deze uit twee delen?

41 - 60 of 71 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.