Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 126 Posts
Het is eigenlijk vrij eenvoudig om de knop uit elkaar te halen. Eerst verwijdert u de versnellingspookhoes van de middenconsole door simpelweg aan het leer aan de randen te trekken. Het klikt er gewoon af. Vervolgens trekt u de leren hoes over de versnellingspookknop zodat de hoes zo goed als binnenstebuiten zit.

U ziet dan een zwarte plastic borgring. U draait de zwarte ring een kwartslag om de versnellingspook te ontgrendelen van de stalen versnellingspookstang. Vervolgens trekt u hem recht omhoog en de versnellingspookknop komt er gemakkelijk af.

Nu, met de leren hoes nog steeds binnenstebuiten, wrikt u voorzichtig de zwarte plastic ring (die u een kwartslag hebt gedraaid) van de basis waar hij de leren hoes raakt. Hij zal losklikken.

Neem dan de hoes eraf, schuif de zilveren ring aan de andere kant van de hoes eraf en de knop valt in twee delen uit elkaar. Zo ver ben ik gekomen ..... Hopelijk kunnen we dit uitzoeken.

Het is eigenlijk vrij eenvoudig om de knop uit elkaar te halen. Eerst verwijder je de versnellingspookhoes van de middenconsole door simpelweg aan het leer aan de randen te trekken. Het klikt er gewoon af. Vervolgens trek je de leren hoes over de versnellingspookknop zodat de hoes zo goed als binnenstebuiten zit.

Je ziet dan een zwarte plastic borgring. Je draait de zwarte ring een kwartslag om de shifter los te maken van de stalen schakelstang. Vervolgens trek je hem recht omhoog en de versnellingspookknop komt er gemakkelijk af.

Nu, met de leren hoes nog steeds binnenstebuiten, wrik je voorzichtig de zwarte plastic ring (die je een kwartslag hebt gedraaid) van de basis waar hij de leren hoes raakt. Hij klikt er af.

Neem dan de hoes eraf, schuif de zilveren ring aan de andere kant van de hoes eraf en de knop komt in twee delen uit elkaar. Zo ver ben ik gekomen ..... Hopelijk kunnen we dit uitzoeken.
Heel erg bedankt daarvoor ChriSLK55. :tu:

Save
Discussion starter · #25 · (Edited)
Hier is het onderdeelnummer voor een met de AMG-letters bovenop gegraveerd

A171 267 0234 = 85 Euro / AMG Plakette

Save
Als je AMG-logo zegt, is dat dan de tekst "AMG" of het AMG-symbool dat eerder van de Black Series-auto is geplaatst? Persoonlijk zou ik het symbool willen zoals in de Black Series-auto. Zou je een foto van de jouwe kunnen plaatsen ter vergelijking?

Aquascape heeft dezelfde versnellingspook als hierboven afgebeeld. Het lijkt er echter op dat je de plakette niet los kunt kopen. In plaats daarvan moet je de hele versnellingspook kopen. Dit kost ongeveer $400US.

Als iemand erachter kan komen hoe je de basisversie veilig kunt verwijderen, dan kunnen we misschien alleen de plakette bestellen en de verandering doorvoeren... als MB dat al toestaat.

Save
Discussion starter · #28 ·
De mijne heeft alleen ///AMG erin gegraveerd, geen logo zoals op de foto.

Ik zal proberen een foto te maken, maar het is moeilijk omdat het een spiegelende afwerking heeft met de ///AMG erin gegraveerd en het is erg moeilijk om er een foto van te maken.

Save
De mijne heeft alleen ///AMG erin gegraveerd, geen logo zoals op de foto.

Ik zal proberen een foto te maken, maar het is moeilijk omdat het een spiegelende afwerking heeft met de ///AMG erin gegraveerd en het is erg moeilijk om er een foto van te maken
Doe het bij daglicht, in de schaduw en zonder flits.

Tel mij ook mee of reserveer er een voor mij, maar ik moet wachten tot ik kan wisselen. :D

Save
Discussion starter · #31 ·
Hier zijn een paar foto's van degene die ik heb (sorry dat de foto's niet erg goed zijn, het is moeilijk om er een foto van te maken).

Attachments

Save
Bedankt aquascape voor de foto's. Als ik een keuze had, zou ik nog steeds de foto van Easty verkiezen:

Attachments

Save
bazzle die zijn te glanzend en zijn voor de oudere stijl merces, ML versnellingspookknop, SL R129 en R170.

Heeft iemand al ontdekt of deze doppen van staal zijn? Of een bron voor stalen/chromen doppen die over het origineel passen? Nogmaals, als iemand iets vindt, kan ik het dan graveren...

21 - 40 of 126 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.