Heb net het achterste subframe van mijn SLK 200 vervangen na een eng moment op maandag toen een draagarm losliet bij het verlaten van een rotonde. Foto hieronder van het oude subframe!
Automatische spelling kan soms correct zijn. Ik hoop dat ze verschrikkingen zien.😂In de toekomst kijken?
Helaas is dit in het Duits. Hopelijk kunt u de versie in het Engels hieronder zien.Voor de geïnteresseerden, hier is een kopie van het MB servicedocument.
View attachment 606766
Het is in het Duits, maar in feite staat er dat het reguliere serviceplan moet worden uitgebreid met de inspectie van het achterste subframe op roest- en corrosiegaten voor de vermelde modellen. Wat, zoals verwacht, de R172 omvat.
Is er geen lijst van hoofddealers die hebben ingestemd met de werkzaamheden uit coulance, want misschien moet iedereen gewoon voor hun deur verschijnen en hun auto's daar afzetten, ik begrijp niet waarom de een het gratis doet maar de anderen weigeren, bij mijn laatste apk vroeg ik mijn apk-man om mijn subframe te controleren en hij zei dat er wat lichte corrosie was, maar niets om je zorgen over te maken, maar ik ben niet overtuigd
De subframe-post over de dealers is niet gemakkelijk te vinden.Daar is het, maar het lijkt niet erg bevolkt...
Strikt genomen zou het in de sectie Britse reparatiewerkplaatsen moeten staan.De subframe-post op de dealers is niet gemakkelijk te vinden.
Net gecontroleerd. Geen melding van subframe problemen, alleen bandenadviezen.De website van de overheid, MOT-checker, geeft enkele aanwijzingen.
Laat je je auto daar onderhouden?heb de mijne net gratis laten doen bij Inchcape, afgezien van het feit dat ze de remleidingen achter vervangen terwijl ze daar zijn, je kunt niet echt verwachten dat ze dat betalen
Nog nooit daar onderhouden, ze hebben net contact opgenomen met het hoofdkantoor van mb en de claim is goedgekeurdLaat je je auto daar onderhouden?
Ik hoorde dat ze een van de plaatsen waren die FOC weigerden.
Wat heeft u ertoe aangezet om in de eerste instantie naar het subframe te kijken?laat de mijne net gratis bij Inchcape doen, behalve dat ze de remleidingen achter vervangen terwijl ze daar zijn, je kunt echt niet verwachten dat ze dat betalen
Het is een 'bekend' probleem geworden - ze rotten voortijdig en potentieel gevaarlijk. Veel berichten op verschillende MB-sites hierover.Wat heeft u ertoe aangezet om naar het subframe te kijken?
Ik heb hem naar mijn lokale garage gebracht omdat de APK eraan kwam en mijn APK-man had gezegd dat de remleidingen achteraan gedaan moesten worden, maar op het moment dat hij de auto inspecteerde, had hij geen melding gemaakt van roest aan het subframe. Bij inspectie in de garage zeiden ze dat het subframe gevaarlijk was en wilden ze zelfs niet dat ik ermee weg zou rijden. Ik legde uit dat ik Mercedes Inchcape zou proberen en zou kijken of ze het wilden vervangen, hij betwijfelde of ze het zouden aanraken omdat er geen geschiedenis met hen was, maar hij had het mis, ze waren meer dan blij om het te doen en het is nu gedaan en klaar om op te halen, dus happy days, alleen de kosten voor remleidingen en achterste draagarmen die vastzaten, wat ze voor de kostprijs hebben gedaan.Wat was de reden dat u in de eerste plaats naar het subframe keek?
Helaas vond mijn onafhankelijke garage het subframe te gevaarlijk om me ermee naar huis te laten rijden. Hij laste er een plaat in om me naar huis en naar een MB-garage te laten rijden. Dat was het begin van de grootste fout. MB wilde geen werk aan de auto verrichten omdat er aan was gelast. Ik had verwacht dat een verantwoordelijke garage het subframe zou vervangen en daarbij de oude zou onderzoeken. Ik bood zelfs aan om de kosten 50/50 te delen! Geen geluk.Ik bracht hem naar mijn lokale onafhankelijke garage omdat de APK eraan kwam en mijn APK-man had gezegd dat de remleidingen achteraan gedaan moesten worden, maar op het moment dat hij de auto inspecteerde, nooit roest aan het subframe had genoemd. Bij inspectie bij de onafhankelijke garage zeiden ze dat het subframe gevaarlijk was en wilden zelfs niet dat ik ermee weg zou rijden. Ik legde uit dat ik Mercedes Inchcape zou proberen en zou kijken of ze het zouden vervangen, hij betwijfelde of ze het zouden aanraken omdat er geen geschiedenis met hen was, maar hij had het mis, ze waren meer dan blij om het te doen en het is nu gedaan en klaar om op te halen, dus happy days, alleen de kosten voor remleidingen en achterste draagarmen die vastzaten, wat ze voor de kost hebben gedaan.