Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.
101 - 118 of 118 Posts
Het was slechts een standaard inspectievideo van extern. Ik moest het boeken als een algemene inspectie, wat bij de dealer £120 zou hebben gekost. Maar de vergoeding werd kwijtgescholden omdat de garantie op het subframe werd goedgekeurd. Zo niet, dan had ik vastgezeten met de rekening plus een ondeugdelijk subframe dat nog gedaan moest worden, maar ik dacht dat het het risico waard was.

Voor de geïnteresseerden, hier is een kopie van het MB servicedocument.
View attachment 606766

Het is in het Duits, maar in feite staat er dat het reguliere serviceplan moet worden uitgebreid met de inspectie van het achterste subframe op roest- en corrosiegaten voor de vermelde modellen. Wat, zoals verwacht, de R172 omvat.
Helaas is dit in het Duits. Hopelijk kunt u de versie in het Engels hieronder zien.
Image
Image

Save
Is er geen lijst van hoofddealers die hebben ingestemd met de werkzaamheden uit coulance, want misschien moet iedereen gewoon voor hun deur verschijnen en hun auto's daar afzetten, ik begrijp niet waarom de een het gratis doet maar de anderen weigeren, bij mijn laatste apk vroeg ik mijn apk-man om mijn subframe te controleren en hij zei dat er wat lichte corrosie was, maar niets om je zorgen over te maken, maar ik ben niet overtuigd

De subframe-post op de dealers is niet gemakkelijk te vinden.
Strikt genomen zou het in de sectie Britse reparatiewerkplaatsen moeten staan.
Het is momenteel een sticky in de UK-sectie.

Iedereen die naar subframe-problemen zoekt, zou het met een zoekopdracht moeten kunnen vinden vanwege de titel.
Iedereen die de UK-regio doorbladert, zou het in de stickies moeten kunnen vinden.

Er is geen andere plek waar ik het kan plaatsen die beter zichtbaar is dan waar het nu staat.

Het kan niet in de R171 General, want het is alleen voor het VK en mijn oren kunnen maar zoveel uitbrander verdragen.

• Like
Reactions: baz123
Save
Re subframes -R171. Mijn 2010 SLK 300 zal door een onafhankelijke garage worden bekeken om de voetenruimteverlichting te coderen en het subframe te controleren. Alle onderhoudsbeurten en APK's zijn uitgevoerd door Mercedes-dealers.
Ik heb de auto vandaag ongeveer 60 cm omhoog gekrikt en naar het subframe gekeken, dat donkergrijs was afgewerkt en er nieuw uitzag. Ook de schroefveren waren zeer glanzend zwart. Is er een manier om de geschiedenis van een auto te achterhalen?
De kilometerstand is 36700, hoewel er drie eigenaren zijn.

heb de mijne net gratis laten doen bij Inchcape, afgezien van het feit dat ze de remleidingen achter vervangen terwijl ze daar zijn, je kunt niet echt verwachten dat ze dat betalen
Laat je je auto daar onderhouden?
Ik hoorde dat ze een van de plaatsen waren die FOC weigerden.

Save
Wauw! Dus twee leden met tegengestelde ervaringen.

Misschien waag ik mijn kans wel als de tijd daar is.

Save
Wat was de reden dat u in de eerste plaats naar het subframe keek?
Ik heb hem naar mijn lokale garage gebracht omdat de APK eraan kwam en mijn APK-man had gezegd dat de remleidingen achteraan gedaan moesten worden, maar op het moment dat hij de auto inspecteerde, had hij geen melding gemaakt van roest aan het subframe. Bij inspectie in de garage zeiden ze dat het subframe gevaarlijk was en wilden ze zelfs niet dat ik ermee weg zou rijden. Ik legde uit dat ik Mercedes Inchcape zou proberen en zou kijken of ze het wilden vervangen, hij betwijfelde of ze het zouden aanraken omdat er geen geschiedenis met hen was, maar hij had het mis, ze waren meer dan blij om het te doen en het is nu gedaan en klaar om op te halen, dus happy days, alleen de kosten voor remleidingen en achterste draagarmen die vastzaten, wat ze voor de kostprijs hebben gedaan.

Ik bracht hem naar mijn lokale onafhankelijke garage omdat de APK eraan kwam en mijn APK-man had gezegd dat de remleidingen achteraan gedaan moesten worden, maar op het moment dat hij de auto inspecteerde, nooit roest aan het subframe had genoemd. Bij inspectie bij de onafhankelijke garage zeiden ze dat het subframe gevaarlijk was en wilden zelfs niet dat ik ermee weg zou rijden. Ik legde uit dat ik Mercedes Inchcape zou proberen en zou kijken of ze het zouden vervangen, hij betwijfelde of ze het zouden aanraken omdat er geen geschiedenis met hen was, maar hij had het mis, ze waren meer dan blij om het te doen en het is nu gedaan en klaar om op te halen, dus happy days, alleen de kosten voor remleidingen en achterste draagarmen die vastzaten, wat ze voor de kost hebben gedaan.
Helaas vond mijn onafhankelijke garage het subframe te gevaarlijk om me ermee naar huis te laten rijden. Hij laste er een plaat in om me naar huis en naar een MB-garage te laten rijden. Dat was het begin van de grootste fout. MB wilde geen werk aan de auto verrichten omdat er aan was gelast. Ik had verwacht dat een verantwoordelijke garage het subframe zou vervangen en daarbij de oude zou onderzoeken. Ik bood zelfs aan om de kosten 50/50 te delen! Geen geluk.

101 - 118 of 118 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.