Mercedes SLK World banner

Servicekosten

763 views 18 replies 7 participants last post by  Daveg2812  
#1 ·
Net geciteerd door een lokale Indy die ik al eerder heb gebruikt voor het volgende voor mijn 55.

Volledige service - Gebruik van originele Mercedes-onderdelen £630 of aftermarket-onderdelen £570 (olie en filter, luchtfilters x2, bougies x8, pollenfilters en voertuiginspectie.)
7g Versnellingsbak service £280
Achterdifferentieelolie £150

Ik ga voor originele onderdelen en het lijkt redelijk, maar is er nog iets anders waar ik naar moet kijken? Ik heb de remmen en remblokken zelf gecontroleerd en ze zien er nog goed uit.

#17 ·
Ik zou een offerte aanvragen bij een hoofddealer. Ik betaalde 535 bij de Mercedes-dealer (Llandudno) in februari. Voor een extra £30 kreeg ik een leenauto. Alle originele onderdelen en een video van de inspectie.
Dat is echter een goede prijs, hoewel ik niet weet of een 55-service van nature duurder zou zijn. Zeker twee keer zoveel bougies!

#18 ·
Net geciteerd door een lokale Indy die ik eerder heb gebruikt voor het volgende voor mijn 55.

Volledige service - Gebruik van originele Mercedes-onderdelen £630 of Aftermarket-onderdelen £570 (olie en filter, luchtfilters x2, bougies x8, pollenfilters en voertuiginspectie.)
7g Versnellingsbak service £280
Achterdifferentieel olie £150

Ik ga voor originele onderdelen en het lijkt redelijk, maar is er nog iets anders waar ik op moet letten? Ik heb zelf de remmen en remblokken gecontroleerd en ze zien er nog goed uit.
Hier zijn de kosten van een Service Care Plan voor uw SLK55 van Mercedes op basis van 10.000 mijl per jaar en een huidige kilometerstand van 50.000 met 4 services en 4 APK's over 4 jaar.

Service Care 4 services en 4 APK's
£67,00 per maand

Details van het Service Care Plan
Service omvat alle kosten voor onderdelen en arbeid, inclusief olie en eventuele extra werkzaamheden
die nodig zijn voor het volgende geplande onderhoud.
Wat is inbegrepen:
 2, 3 of 4 Services - alle service-items die vereist zijn op het Electronic Service Sheet
inclusief remvloeistof, bougies, oliefilter, luchtfilter, etc. en extra items als
benodigd
 2, 3 of 4 APK-keuringen - Alle vereiste controles uitgevoerd met betrekking tot veiligheid, verkeersveiligheid
en emissies om te voldoen aan de Britse wettelijke vereisten
 Volledig gedetailleerd rapport plus APK-certificaat na succesvolle goedkeuring
 Flexibele en handige betalingsopties over een periode van 12-48 maanden
 Gegarandeerde prijs van onderdelen en arbeid voor de contractduur (inflatiebestendig)
 Behoudt de pechhulpdekking
 Kosten van maximaal 10 liter Adblue per service

Wat is niet inbegrepen:
 Items die niet vereist zijn voor service (bijvoorbeeld 'slijtage'-reparaties zoals
remmen, ophangingscomponenten etc.)
 Werkzaamheden die bij een eerdere service hadden moeten worden uitgevoerd volgens ESS maar
zijn niet uitgevoerd
 Olie, lucht en vloeistof bijvullen tussen services, of airconditioning service of navulling
 Eventuele reparaties die nodig zijn na het niet slagen van de APK-keuring
 APK-herkeuringskosten
 Vervangend voertuig terwijl de auto in de werkplaats staat
 Ophaal- en bezorgservice
 Eventuele klantconsultatie-items zoals 'parfumverstuiver'

#19 ·
Hier zijn de kosten van een Service Care Plan voor uw SLK55 van Mercedes, gebaseerd op 10.000 mijl per jaar en een huidige kilometerstand van 50.000 met 4 services en 4 APK's over 4 jaar.

Service Care 4 services en 4 APK's
£67,00 per maand

Service Care Plan details
Service dekt alle kosten voor onderdelen en arbeid, inclusief olie en alle extra werkzaamheden
die nodig zijn voor het volgende geplande onderhoud.
Wat is inbegrepen:
 2, 3 of 4 Services - alle service-items die vereist zijn op het Electronic Service Sheet,
inclusief remvloeistof, bougies, oliefilter, luchtfilter, etc. en extra items indien
nodig
 2, 3 of 4 APK-keuringen - Alle vereiste controles uitgevoerd met betrekking tot veiligheid, verkeersveiligheid
en emissies om te voldoen aan de Britse wettelijke vereisten
 Volledig gedetailleerd rapport plus APK-certificaat bij succesvolle afloop
 Flexibele en handige betalingsopties over een periode van 12-48 maanden
 Gegarandeerde prijs van onderdelen en arbeid voor de contractduur (inflatiebestendig)
 Handhaaft de pechhulpdekking
 Kosten van maximaal 10 liter Adblue per service

Wat is niet inbegrepen:
 Items die niet vereist zijn voor service (bijvoorbeeld 'slijtage'-reparaties zoals
remmen, ophangingsonderdelen etc.)
 Werkzaamheden die volgens ESS bij een eerdere service hadden moeten worden uitgevoerd, maar
zijn niet uitgevoerd
 Olie, lucht en vloeistof bijvullen tussen services, of airconditioning service of navulling
 Eventuele reparaties die nodig zijn na het niet slagen van de APK-keuring
 APK-herkeuringskosten
 Vervangend voertuig terwijl de auto in de werkplaats staat
 Ophaal- en bezorgservice
 Eventuele consultatie-items zoals 'parfumverstuiver'
Dus ongeveer £3200 over 4 jaar. Klinkt als best veel, gezien het feit dat niet elke service een grote zal zijn.