Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.
181 - 200 of 310 Posts
Discussion starter · #182 ·
Het lijkt me dat veel ervan andere modules zijn die melden dat er een aantal CAN-communicaties ontbreken, wat zou betekenen dat de ESP niet met hen communiceert. Zoiets zou ik verwachten als de ESP offline gaat. @Sneaky Pete Wat zie je dat erop wijst dat iets anders dan de offline ESP-module het probleem kan veroorzaken?
, weet je dat mijn onafhankelijke garage de ESP-module heeft vervangen door een gloednieuwe? Ik heb ook een afdruk (DAS, gedaan nadat de auto zichzelf 's nachts had gerepareerd, dus de ESP-module kon worden benaderd en de foutcode kon worden uitgelezen) waar C1000 wordt weergegeven. D.w.z. "Controleer de voedingsspanning naar N47-5". Ik zal proberen het SW- en HW-nummer op de nieuwe ESP-module te controleren en terug te rapporteren.

Als ik de N47-5 reset, gaan alle andere modulefoutcodes naar "Historisch".

Deze kleine detective-novelle is, zoals zo velen op de site, fascinerend om te lezen. Wat jammer is, want de fascinatie gaat ten koste van je stress, teleurstelling en lichtere portemonnee.
Ik hoop dat je het oplost.

Discussion starter · #184 ·
Hoe dan ook, ik heb de Flawless vandaag met de iCarsoft getest. Alle waarden lijken in orde te zijn. B30 is permanent 13,43 V, alle wielsnelheidssensoren geven precies dezelfde snelheid aan.

De HW en SW van de nieuwe ESP-module gecontroleerd en ze zijn HW 04.2007 en SW 03.2006. Dat doet me afvragen - een nieuwe ESP-module met HW 04.2007???

Bijgevoegd zijn een paar foto's van de huidige metingen. Zien jullie daar afwijkingen?

Attachments

Discussion starter · #187 ·
Ehhh, ik ben je i860 vergeten. Ik heb je keer op keer genoemd en voel me nu een beetje down ..... Ik waardeer alle hulp die ik kan krijgen bij deze rare fout echt.

Het enige aftermarket-ding dat ik ken, is de BT-puck in de armsteun.
Kan me niet voorstellen dat een BT-puck dit veroorzaakt, bovendien zit hij volgens mij niet op de CAN.
@mchild Meer een schot in de roos, ESP-module vervangen, SAM vervangen, nog steeds af en toe geen communicatie op de CAN-bus met de ESP-module, maar alleen die module, dus ja, het zou raar zijn als een ander apparaat gewoon de CAN-communicatie met alleen die specifieke module verstoort.
@Swedish Steven ,heb je ooit de verbinding van de ESP-module met de CAN-connector X63/4 gecontroleerd? Misschien heb ik het gemist, maar ik kan daar niets over vinden in de thread. Daar is de ESP-module volgens mij op aangesloten. Misschien een slechte verbinding daar? Gewoon hardop nadenken.

579614

579615

Discussion starter · #189 ·
Hallo Piet

Waar bevindt de X63/4 zich? Het lijkt erop dat het in de deur zit - en dat wist/controleerde ik niet. Wat doet het daar?

Kan me niet voorstellen dat een BT-puck dit veroorzaakt, bovendien zit hij volgens mij niet op de CAN.
@mchild Meer een schot in de roos, ESP-module vervangen, SAM vervangen, nog steeds af en toe geen communicatie op de CAN-bus met de ESP-module, maar alleen die module, dus ja, het zou raar zijn als een ander apparaat alleen de CAN-communicatie met die specifieke module verstoort.
@Swedish Steven ,heb je ooit de verbinding van de ESP-module met de CAN-connector X63/4 gecontroleerd? Misschien gemist, maar kan er niets over vinden in de thread. Daar is de ESP-module volgens mij op aangesloten. Misschien een slechte verbinding daar? Gewoon hardop nadenken.

View attachment 579614

View attachment 579615

@mchild Meer een lange termijn, ESP-module vervangen SAM vervangen nog steeds af en toe geen communicatie op de CAN-bus met de ESP-module, maar alleen die module, dus ja het zou raar zijn als een ander apparaat gewoon de CAN-communicatie met alleen die specifieke module verstoort.
@Swedish Steven ,heb je ooit de verbinding van de ESP-module met de CAN-connector X63/4 gecontroleerd? Misschien heb ik het gemist, maar ik kan daar niets over vinden in de thread. Daar is de ESP-module aangesloten volgens mij. Misschien een slechte verbinding daar? Gewoon hardop gedacht.

View attachment 579615
Ik ben het ermee eens dat meer onderzoek naar de CAN-verbindingen gerechtvaardigd is. Ik denk ook dat het schoonmaken van de verbindingen iets over dit probleem zegt. De vrouwelijke kant van de verbindingen kan gemakkelijk te groot worden, waardoor de mannelijke kant van de verbinding geen goede en volledige verbinding maakt. Ervoor zorgen dat de vrouwelijke verbindingen niet los zitten, is hier cruciaal. Voor veel van deze verbindingen is het verwijderen van de afzonderlijke draadconnectoren vereist om de connector aan te passen zodat de mannelijke pin stevig contact maakt of de connector te vervangen door een nieuwe. Ik zou kijken naar de CAN- en voeding- en aardevrouwelijke verbindingen.

Nee, ik denk niet in de deur, maar ergens waar de A-stijl het andere deel van de carrosserie raakt. Persoonlijk heb ik er nooit naar gekeken, maar vast wel iemand anders hier. De tekening lokaliseert het ergens halverwege de A-stijl en de onderkant, in de foto wijst de pijl of lijn meer naar de onderkant. Maar zoals gezegd, vast wel iemand van de kenners hier die het weet. @mchild, @i860? Vroeg me gewoon af omdat veel andere modules die problemen meldden, selector hendel module, centrale gateway, etc. daar aangesloten zijn. Misschien een dwaalspoor, maar misschien de moeite waard om te controleren. Kan je het volledige bedradingsschema van die connector bezorgen indien nodig.

Ook uit het @Sneaky Pete bedradingsschema is de CAN-connector van de ESP op X63/4 locatie 4. Alle draden zijn groen/wit en groen, dus je kunt niet op kleuren afgaan. Ook massa W9 bevindt zich achter de linker koplamp. Daar zitten een aantal draden aangesloten - allemaal bruin van kleur. Het montagepunt kan gecorrodeerd zijn en zo ja, dan is een volledige reiniging van alle corrosie nodig. Als corrosie niet het probleem is, kan het een slechte verbinding zijn van de draad met de oogje. Terwijl de auto draait en je je scantool bekijkt, wiebel je aan die draden en doe je hetzelfde met elk van de draden in de ESP-aansluiting en kijk of dit een storing veroorzaakt. Goed stevig wiebelen mag er niet voor zorgen dat een verbinding tijdelijk verbreekt.

Discussion starter · #199 ·
Begrepen en zal gedaan worden! Hartelijk dank!

Ook van het @Sneaky Pete bedradingsschema is de CAN-connector van de ESP bij X63/4 locatie 4. Alle draden zijn groen/wit en groen, dus je kunt niet op kleuren afgaan. Ook de aarde W9 bevindt zich achter de linker koplamp. Daar zitten een aantal draden aangesloten - allemaal bruin van kleur. Het montagepunt kan gecorrodeerd zijn en zo ja, dan is een complete reiniging van alle corrosie nodig. Als corrosie niet het probleem is, dan kan het een slechte verbinding zijn van de draad met de oogje. Terwijl de auto draait en je je scantool bekijkt, wiebel je aan die draden en doe je hetzelfde met elk van de draden in de ESP-aansluiting en kijk of dit een fout veroorzaakt. Goed solide gewiebel mag er niet voor zorgen dat een verbinding tijdelijk verbreekt.

181 - 200 of 310 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.