Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.
21 - 33 of 33 Posts
De post van Iridium was ERG nuttig voor mij. Ik heb mijn 280 bougies ongeveer 20.000 mijl geleden vervangen met Bosch YR7MPP33, en geen problemen. Het was een ERG gemakkelijke klus in vergelijking met dwarsgeplaatste V6's waar ik aan gewerkt heb.

Edit - vergeten te vermelden... Hoewel de bougies zijn beoordeeld voor een zeer lange levensduur (100.000 mijl of 5 jaar, geloof ik), moedigde mijn onafhankelijke monteur me aan om ze ruim voor 100.000 mijl te vervangen, want als je "te lang" wacht, kan het zijn dat je zeer veel moeite hebt om ze te verwijderen.

Save
Ik vroeg NGK naar de corrosie van lange levensduur bougies op de kop als ze lange tijd niet gecontroleerd worden en de noodzaak van anti-seize. Natuurlijk raden ze aan de aanbevelingen van de fabrikant voor het vervangen van bougies op te volgen. We bespraken het probleem dat sommige van mijn voertuigen lange tijd in opslag staan en mogelijk nooit de door de fabrikant aanbevolen bougiewissel zullen bereiken, d.w.z. ik heb een Triumph Bonneville uit 1969 waarbij de aanbevolen bougiewissel 12.000 mijl is, maar die motorfiets zal nooit zoveel kilometers halen! NGK voegde toe:

"NGK bougies worden vervaardigd met een speciale driewaardige zink-chromaat schaalbekleding die is ontworpen om zowel corrosie als vastlopen op de cilinderkop te voorkomen; waardoor de noodzaak van draadverbindingen of smeermiddelen wordt geëlimineerd."

Als iemand corrosie of problemen heeft ondervonden bij het verwijderen van deze bougies, laat het me dan weten, want ik gebruik ze in verschillende voertuigen die lange tijd worden opgeslagen en niet vaak worden gebruikt. Mijn SLK-bougies worden tot 2015 gebruikt bij ongeveer 80.000 mijl, dus 10 jaar gebruik en worden dan vervangen. Ik heb ze in 2010 bij 50.000 mijl gecontroleerd en de bougies waren perfect.

In mijn oudere motorfietsen en auto's gebruikte ik anti-seize, maar stopte ermee toen het nieuwere bougiemateriaal beschikbaar kwam en ik ben bezorgd of er vastlopen van de bougie is geweest. (Ik houd één motorfiets volledig origineel met zijn originele Champion N3 bougie uit 1969 die anti-seize compound heeft en ik vervang de compound om de paar jaar)

Gordon

PS Hallo Tom, ik weet dat je van je Indy houdt en het is niet de bedoeling om je te kwetsen, maar het kan interessant zijn om andere ervaringen te lezen, omdat de Indy's soms aan behoorlijk oude rommel werken of enigszins bevooroordeeld kunnen zijn.

Maak je geen zorgen, Gordon. We profiteren allemaal van meer gegevens. Ik heb mijn bougies vervangen bij ongeveer 60.000 mijl (gebaseerd op TIJD in plaats van kilometers). Ik had geen problemen om ze eruit te halen, en ze zagen er prima uit. Ik dacht dat als ik ze toch los moest draaien, ik ze net zo goed kon vervangen. Voelde me beter. Ik ben er zeker van dat het risico op vastlopen waarschijnlijk verband houdt met allerlei factoren.

Meestal wilde ik gewoon mensen (althans de 280-bezitters) aanmoedigen om dit zelf te proberen.

Proost!

Save
Bedankt Iridium voor de geweldige write-up. Ik heb de bougies van mijn 280 gisteravond zonder problemen vervangen. De weerstand die je krijgt bij het uittrekken van de bobinepakketten vereist gewoon geduld en standvastigheid. Weersta de neiging om het te veel te draaien of te "wiebelen". De weerstand wordt veroorzaakt door het vacuüm dat wordt gecreëerd door de rubberen huls over de bougienneck. Denk eraan als het openen van een wijnfles, langzaam en gestaag.

De instructies waren perfect, de gemakkelijkste bougiewissel ooit. De bougies die ik eruit haalde, waren erg schoon voor 62.000 km, zeer gelijkmatig verbrand, heel weinig afzettingen. Niemand zou hier ooit voor moeten betalen! De bougies die ik eruit haalde, vertoonden een opening van ongeveer 0,037, de nieuwe erin gedaan met 0,031. Startte soepel en vlekkeloos. Bedankt voor de DIY.

Mijn 2005 SLK 350 heeft net 63.000 mijl gereden en heeft originele bougies. De afgelopen maand heb ik gemerkt dat bij stationair draaien een cilinder overslaat, ongeveer een keer per minuut krijg ik een schok, verder loopt hij prima. Ik denk dat het sowieso tijd is voor nieuwe bougies, maar ik ben huiverig voor de procedure totdat ik deze handleiding vond. Ik heb alle gereedschappen, inclusief een momentsleutel, dus ik ga ervoor. Ik heb net een 6-pack Bosch bougies besteld op Amazon voor $50. Er waren een paar beoordelingen van mensen die ze in een SLK 350 hebben geplaatst, een was ook een 2005, allemaal zeiden ze geen problemen en zelfs verbeterde prestaties. Velen zeiden dat ze de afstand niet hebben aangepast, ik denk dat deze op .035 staat. Weet iemand wat de aanbevolen afstand precies is? Andere tips worden gewaardeerd. Ik zal mijn ervaring melden. Nogmaals bedankt voor dit geweldige forum en deze goed geschreven tutorial van Iridium.

Zoals de hond zei, is deze klus gemakkelijk voor de V6. Ik heb de mijne bij 50.000 gedaan en moet het nu weer doen nu ik de 100.000 nader.

-Neem de tijd.
-Als je het luchtfilter eruit trekt, ligt alles voor je.
-Doe de spoelen één voor één.
-Zorg ervoor dat er geen vreemd materiaal in het pluggebied komt.
-Zorg er bij het aandraaien van de nieuwe bougies voor dat de dopsleutelverlenging is uitgelijnd met de bougie. Je wilt niet uit de lijn raken en de bovenkant van de bougie barsten.

Je zult een grote bewondering krijgen voor de manier waarop deze auto's zijn ontworpen en gebouwd.

Beste wensen

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App

• Like
Reactions: bwessels
Save
Update kleine wijziging van de plannen!

OK, ik was nogal wat aan het lezen over verschillende brandstofadditieven omdat ik er NOOIT een heb gebruikt en ze altijd als verspilling en potentieel schadelijk heb beschouwd.
Maar na het lezen hier, op de MB-gebruikerssite en talloze beoordelingen ontdekte ik dat er een grote aanhang is van Techron en BG 44K. Dus besloot ik om wat van de Techron te pakken bij Walmart voor $5. Ik goot het erin met 3/4 tank en gebruikte een kleine trechter met lange nek om de klep te openen om er zeker van te zijn dat het erin kwam. Ging voor een rit van 30 minuten met veel bochten om het op te schudden! De volgende dag reed ik een uur en hield de toeren op 3000. Stopte om hem in D stationair te laten draaien en wachtte en wachtte en wachtte, en misschien had ik een kleine misser en gechug. Toeval? Vandaag reed ik nog een uur of zo tot 1/3 tank, stopte en stationair, wachtte 5 minuten, niets, lijkt ook over het algemeen soepeler, de auto trilt niet zo veel meer bij stationair draaien. Ging terug en besloot hem echt te testen op de snelweg en de binnenwegen. Geen twijfel dat de auto beter presteerde bij het accelereren en geen aarzeling meer bij stationair draaien:smile:
Hoe dan ook, alleen om het op de plaat te zetten, ik ben nu een gelovige en zal dit opnemen als onderdeel van mijn routineonderhoud. Ik las dat je er een of twee tanks doorheen moet laten lopen bij elke olieverversing. Wat de bougies betreft, ik ga ze nog steeds doen, maar binnenkort ga ik mijn SLK voor de winter opslaan, dus nu hij prachtig loopt, ga ik de bougiewissel uitstellen tot ik hem in de lente tevoorschijn haal!
En terug om een paar flessen Techron te pakken, ga er een proberen in mijn Nissan Pathfinder. Mijn Audi heeft FSI directe brandstofinjectie, dus ik moet uitzoeken of het ook daarin gebruikt kan worden en eventuele resultaten als dat kan.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie hulp en ik ben benieuwd of iemand van jullie de Techron of BG 44K gebruikt en wat jullie ervaringen ermee zijn.

Nieuwe bougies erin !

Dus het is een regenachtige, koude dag en ik verveelde me en aangezien er nieuwe bougies aankwamen, was ik wel benieuwd of ze enig verschil zouden maken. Het kostte me iets meer dan een uur, maar ik ben een zeer voorzichtige amateurmonteur, maar ik ben helemaal geen problemen tegengekomen.
Handmatig ingedraaid en vastgedraaid met een gewone ratel, vervolgens vastgedraaid met 17 ft/lb (of 23 nm). Ik merkte dat de draadkabels naar de spoel ruim voldoende lang waren, hier geen laarzen buigen??? Gebruikte een hoek-Torx, ziet eruit als een inbussleutel en werkte prima om de initiële grip van de spoelschroeven te verbreken. De openingen op de oude bougies waren allemaal >0,42 en er was wat koolstofophoping, maar niets dat er abnormaal uitzag voor zover ik weet. Hoe dan ook, ik startte hem en nu loopt hij als nieuw, interessant hoe kleine dingen die geleidelijk en langzaam gebeuren, je niet opmerkt, maar toen ik die missers begon te krijgen die je kon horen en voelen tijdens het stationair draaien, wist ik dat mijn baby niet zo pittig was als normaal! Ik heb de hier genoemde Bosch-bougies gebruikt en ik zal me melden nadat ik ze een tijdje heb gehad, maar in eerste instantie lijken ze prima.
Nogmaals bedankt voor een geweldige doe-het-zelf-handleiding die me $400-500 heeft bespaard :grin:

Discussion starter · #31 ·
UPDATE: Ik heb zojuist de bougies van mijn 2006 SLK280 vervangen met deze (mijn eigen) DIY en het was weer eenvoudig. De auto heeft op dit moment 52.000 mijl.

De bobinekabels op deze auto zijn langer dan op mijn '05 SLK350, dus het was niet nodig om de buizen op de bobines te buigen om ze erin en eruit te halen, zoals een paar andere mensen hebben gezegd.

Maar een vreemd ding. Drie van de bougies die ik vandaag heb verwijderd, waren bougies van het merk NGK met het Mercedes-logo erop (model PLKR6A) en de andere drie waren Bosch-bougies (model Y7MPP33). Het lijkt erop dat iemand de bougies slechts aan één kant van de motor heeft vervangen. Ik weet niet waarom iemand dat zou doen.

De vervangende Bosch-bougies vertoonden aanzienlijk minder slijtage van de elektroden (elektroden waren langer), maar dat komt waarschijnlijk omdat ze nieuwer waren.

De vorige eigenaar bracht de auto voor alle onderhoudsbeurten naar de dealer. Ik kan me alleen maar voorstellen dat ze op een gegeven moment is opgelicht voor een "bougiewissel" waarbij slechts de helft van de klus is geklaard.

Attachments

...

De vorige eigenaar bracht de auto voor alle services naar de dealer. Ik denk dat ze op een gegeven moment is opgelicht voor een "bougiewissel" die maar de helft van de klus was.
Bedankt voor het schrijven. Ik was op zoek naar info over koppel en SP-afstand en de aardige mensen hier konden alle info verstrekken...

Wees niet te hard voor de monteur... het kan een eerlijke vergissing zijn geweest in plaats van opzettelijke fraude. Ik was monteur voordat ik naar de universiteit ging (lang verhaal, heb niet het conventionele onderwijspad gevolgd) en ik kan zeggen dat na jarenlang zes dagen per week aan auto's te hebben gewerkt, 6 - 8 - 10 auto's per dag, fouten en verzuim kunnen voorkomen.

Vaak bestelt een onderdelenman uw serviceverzoek en vult het in, en u kunt een stapel onderdelen op uw werkplek of bij de afhaalservice krijgen. U gaat verder met uw afstelling, remreparatie, wat dan ook, en als ze drie bougies tekortkwamen en ze u vertelden dat de onderdelen na de lunch zouden komen, kan het over het hoofd zijn gezien toen de technicus terugkwam en de auto afmaakte.

De vorige eigenaar betaalde voor een service en ontving niet waarvoor hij betaalde en dat is niet eerlijk... alles wat ik wil zeggen is dat het misschien geen opzettelijke "oplichting" was.

owns 2016 Mercedes Benz SLK55 AMG Carbon Fiber
Save
21 - 33 of 33 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.