Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.

Kun je een sleutelhanger opnieuw programmeren?

108K views 56 replies 27 participants last post by  jbanks15  
#1 ·
Ik heb net een SLK 230 uit 1999 gekregen met VIER(!) sleutelhangers, maar slechts EEN ervan werkt om de deuren op afstand te ontgrendelen/vergrendelen. Degene die werkt is echt versleten, maar de rest is in goede staat, waarvan één het gekleurde MB-logo op de achterkant heeft, dus ik zou die graag als mijn primaire sleutelhanger willen gebruiken.

Mijn vraag is:

Is het mogelijk om één sleutel te gebruiken om de andere opnieuw te programmeren zodat ze allemaal werken voor RF?

Als er geen manier is om de dode sleutelhangers aan de praat te krijgen, dan zal ik de behuizingen verwisselen volgens enkele instructies die ik op dit forum heb gevonden. Idealiter zou ik echter willen dat alle 4 de sleutelhangers werken voor RF.

Bedankt bij voorbaat!

#2 ·
Heeft u een handleiding? Er staan instructies in om de afstandsbediening te synchroniseren. Dit gebeurt door het oog van de afstandsbediening op de auto te richten en tegelijkertijd twee keer op de vergrendel- en ontgrendelknop te drukken en vervolgens de sleutel binnen 30 seconden in de schakelaar te steken en deze naar positie 2 te draaien. Zorg ervoor dat u dit pas doet nadat u in de auto kunt komen. Het is een goed idee om een tweede persoon binnen te hebben om de deuren te kunnen openen als ze tijdens dit proces weer op slot gaan.

#10 · (Edited)
Gedaan door het afstandsbedieningsoog op de auto te richten en tegelijkertijd tweemaal op de vergrendel- en ontgrendelknoppen te drukken en vervolgens de sleutel binnen 30 seconden in de schakelaar te steken en deze naar positie 2 te draaien.
"Plaats de sleutel in het contact, draai naar positie 2 en druk op de ontgrendelknop op de afstandsbediening, herhaal dit voor de vergrendelknop. Draai naar positie 0 en verwijder de sleutel. Beide knoppen zouden moeten werken."
Druk twee keer op de vergrendel- of ontgrendelknop, steek de sleutel in het contact en draai binnen 30 seconden naar positie 2.
Ik heb een sleutel waarvan de batterij al meer dan een jaar leeg is. Ik heb onlangs de batterij van de sleutel vervangen en het rode lampje knippert nu als ik op de knoppen druk. Ik kan de afstandsbediening niet synchroniseren met een van de bovenstaande drie methoden, dus mijn knoppen ontgrendelen/vergrendelen de auto nog steeds niet. Is er een nuance in de procedure? Ik heb de afstandsbediening ook schoongemaakt met de instructies van JaysonM. Waarom werkt het niet?

Ik heb ook geprobeerd om ontgrendelen en vergrendelen 5 seconden ingedrukt te houden, wat een ander knipperen veroorzaakte, maar het was tevergeefs. Bedankt voor de hulp!

#3 ·
Bekijk mijn thread http://www.slkworld.com/slk-r170-cl...6-how-open-repair-key-after-water-damage-replace-key-fob-case-shell-holder.html
Hier zijn de instructies:
"Plaats de sleutel in het contact, draai naar positie 2 en druk op de ontgrendelknop op de afstandsbediening, herhaal dit voor de vergrendelknop. Draai naar positie 0 en verwijder de sleutel. Beide knoppen zouden moeten werken."

Maar eerst zou ik controleren of het rode lampje op de sleutelhanger knippert als u de knoppen ingedrukt houdt! Als dat zo is, is het slechts een kwestie van herprogrammeren (zou ik voorstellen).

#7 ·
Ik wilde deze thread even omhoog duwen omdat ik het net gedaan heb. Mijn sleutelhanger viel uit elkaar en werkte niet meer om de deuren te vergrendelen of ontgrendelen, dus ik heb de knoop doorgehakt en een nieuwe gekocht bij de MB-dealer. De instructies in de handleiding werkten perfect.

Druk twee keer op de vergrendel- of ontgrendelknop, steek de sleutel in het contact en draai hem binnen 30 seconden naar positie 2.

Kun je geloven dat de dealer $70,00 rekent om dat voor je te doen?

Hoe dan ook, er zijn tientallen threads over dit onderwerp op internet te vinden. De simpele waarheid is dat dit alleen werkt voor een NIEUWE sleutelhanger die je BIJ DE DEALER koopt.

#8 ·
nieuwe sleutels

Onlangs wilde ik een tweede sleutel voor onze 2002 320. Ik belde de dichtstbijzijnde dealer en ze wilden kosten in rekening brengen om de sleutel te synchroniseren. Ik belde een tweede dealer en ze namen niet alleen mijn bestelling telefonisch op, maar rekenden ook geen kosten om hem te synchroniseren toen ik hem een paar dagen later kwam ophalen. Ze vereisten de registratie en identificatie toen ik de sleutel ophaalde. Ik denk dat het loont om rond te shoppen.

#9 ·
Onlangs wilde ik een tweede sleutel voor onze 320 uit 2002. Ik belde de dichtstbijzijnde dealer en ze wilden kosten in rekening brengen om de sleutel te synchroniseren. Ik belde een tweede dealer en ze namen niet alleen mijn bestelling telefonisch op, maar berekenden ook geen kosten om hem te synchroniseren toen ik hem een paar dagen later kwam ophalen. Ze hadden de registratie en identificatie nodig toen ik de sleutel ophaalde. Ik denk dat het loont om rond te shoppen.
Mijn sleutel werkte meteen. Ik heb hem bij mijn dealer besteld en hij hoefde helemaal niet gesynchroniseerd te worden. Ik betwijfel of ze me überhaupt kosten in rekening zouden hebben gebracht.

#12 ·
Ja, toen ik een nieuwe sleutelhanger kocht, kostte deze bij mijn dealer $ 120,00, maar het programmeren was gratis. Ik heb ook een valet-sleutel van de dealer gekocht, slechts 30,00 dollar, wat ik denk ik niet slecht is....

jnc1948 Charlotte NC

#16 ·
Wacht, wat? Je hebt een nieuwe sleutel voor $120 gekregen??? Als dat klopt, kun je me dan laten weten welke dealer het is? Bedankt! (Het is een trieste dag dat ik enthousiast ben om te denken dat een sleutel die $25 zou moeten kosten 'slechts' $120 kost)

#18 ·
Ik had een soortgelijk probleem met mijn sleutelhanger en kon hem niet synchroniseren. Toen ik naar de lokale M-B-dealer ging, zeiden ze dat ik hem moest vervangen door een van ongeveer 325 dollar. Een aardige M-B-monteur vertelde me echter dat het met dit oude M-B-model (R170 2001) mogelijk is om een vervanging te kopen en deze opnieuw te laten programmeren in een lokale autosleutelservice (niet M-B), de kosten bedroegen 25 dollar.

#19 ·
Ik had een soortgelijk probleem met mijn sleutelhanger en kon hem niet synchroniseren. Toen ik naar een lokale M-B-dealer ging, zeiden ze dat ik hem moest vervangen voor ongeveer 325 dollar. Een aardige M-B-monteur vertelde me echter dat het met dit oude M-B-model (R170 2001) mogelijk is om een vervanging te kopen en deze opnieuw te laten programmeren in een lokale autosleutelservice (niet M-B), de kosten bedroegen 25 dollar.
Nou, DAT is interessant, want mijn auto is ouder en lammer dan de jouwe! Dat ga ik eens bekijken... Bedankt!

#25 ·
Ik heb de nederlaag moeten toegeven in mijn poging om zelf mijn tweede sleutelhanger werkend te krijgen. De dealer heeft £200,99 geciteerd voor vervanging
Dat was de prijs die ik voor de mijne heb betaald. Veel goedkoper dan ik me had voorgesteld, eigenlijk maar ongeveer £20 minder dan de sleutel van mijn vriend voor de Ford Focus

#29 ·
Ik heb pas een week of zo geleden twee sleutels besteld. Dat was eigenlijk het eerste wat ik voor de auto (1998 SLK230) deed. Ik kreeg een "Flat" sleutel die alles deed voor $30 en de afstandsbediening sleutel voor $159. Ik heb de afstandsbediening eigenlijk geannuleerd omdat ik dacht wie de hel moet $160 uitgeven aan een sleutel. Mijn dealer, MB of Lancaster County PA, vertelde me dat er maar één manier was om een sleutel te krijgen en dat was via hen. Alle sleutels werden in Texas gemaakt. Ik had de nieuwe platte sleutel in 2 dagen. Ze zouden de sleutel niet maken zonder dat het voertuig er was. Ze kwamen zelfs naar buiten en controleerden het chassisnummer aan de hand van mijn registratie en mijn rijbewijs om te zien of ik de werkelijke eigenaar was. Hulde voor de grondigheid, maar dat is gewoon overdreven. Ik wil echt een afstandsbediening sleutel, maar het lijkt erop dat MB geen sleutel van een andere auto voor je opnieuw zal programmeren. Ik heb ook 12.... ja 12 slotenmakers gecontacteerd en ze vertelden me allemaal om naar MB te gaan. Ze kunnen de sleutel niet maken en ook hun afstandsbedieningen niet programmeren. Als iemand het anders weet, laat het me dan weten. Ik dacht dat de $30 sleutel waarvoor ik twee keer terug naar de dealer moest, de deal van de eeuw was voor MB.

#30 ·
Hallo opnieuw
Het probleem met mijn fob kwam terug.
Ik ging naar de lokale MB-dealer en nu is de afstandsbediening helemaal kapot. Dus ik bestelde een tweede sleutel. Na twee weken vertelde MB me dat er een probleem is met de sleutelproducent en dat ze niet weten of het maken van een tweede sleutel mogelijk zou zijn.
Heb je ooit gehoord dat het onmogelijk is om een ​​tweede fob te krijgen voor MB SLK r170 2001 (lift) 200 kompressor (automaat)?

#31 ·
Hallo opnieuw
Het probleem met mijn sleutelhanger is teruggekomen.
Ik ging naar een lokale MB-dealer en nu is de afstandsbediening helemaal kapot. Dus ik bestelde een tweede sleutel. Na twee weken vertelde MB me dat er een probleem is met de sleutelproducent en dat ze niet weten of het maken van een tweede sleutel mogelijk zou zijn.
Heb je ooit gehoord dat het onmogelijk is om een ​​tweede sleutelhanger te krijgen voor een MB SLK r170 2001 (lift) 200 kompressor (automaat)?
Ik heb ongeveer 3 weken geleden een tweede sleutel besteld en vandaag belde de dealer om te zeggen dat Mercedes in Duitsland geen sleutels meer maakt voor SLK R170.

Iemand ideeën over hoe ik een tweede werkende sleutelhanger kan krijgen?

#35 ·
Ik heb wat onderzoek gedaan en het is mogelijk om het centrale vergrendelingssysteem en de sleutels te veranderen.
Maar men moet het volgende veranderen: startonderbreker, ontsteking met transponder, versnellingsbakbesturing (voor automaat), ECU en uiteindelijk iemand vinden die de ECU opnieuw programmeert om te communiceren met andere dingen in uw auto. Uiteraard moet je onderdelen hebben van exact hetzelfde automodel als dat je hebt. Dat was info van M-B en uiteindelijk zeiden ze dat ze het niet zouden durven om het goed te doen.
Kortom, als de M-B-fabriek weigert een reservesleutel te produceren, dan hebben we de grootste matchbox-auto ooit, zonder de mogelijkheid om hem ooit weer aan de praat te krijgen.
De enige hoop is dat M-B sleutels voor ons gaat produceren.

#37 ·
Ben net naar de dealer geweest om mijn geld terug te krijgen. De man daar denkt dat de beslissing misschien wordt gewijzigd, want hij zegt dat Mercedes meestal 30 jaar garantie geeft op onderdelen en hij kan veel klachten hierover zien.

Ik heb een e-mail gestuurd naar de klantenservice, maar nog geen antwoord.

Ik heb medelijden met de man die zijn sleutel is kwijtgeraakt en een auto op zijn oprit heeft staan die hij niet kan gebruiken.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.