Mercedes SLK World banner

Dach SLK R170 mocno trzaska podczas zamykania i zacina się przy otwieraniu!

2.3K views 37 replies 9 participants last post by  BaD_81  
#1 ·
Cześć. Przepraszam, jeśli temat związany z moim problemem już istnieje — jeśli ten problem został już omówiony, byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mógł udostępnić link do wątku. Spróbuję też sam go znaleźć, ale jak dotąd nie natknąłem się na temat, który dotyczy tego konkretnego problemu.

Samochód to SLK 200 R170 (2000).
Dach działał dobrze przez lata, ale w ciągu ostatnich dwóch lat główny prawy cylinder hydrauliczny zaczął przeciekać. Kilka razy w roku uzupełniałem pompę. Jednak kilka miesięcy temu główny lewy cylinder hydrauliczny również zaczął przeciekać, więc postanowiłem wymienić oba.
Kupiłem dwa używane cylindry z ogłoszenia — sprzedawca twierdził, że są w dobrym stanie i nie przeciekają.

Po zamontowaniu dwóch cylindrów mam teraz następujące problemy:

  1. Szyby opuszczają się, a bagażnik się otwiera, ale dach się nie odblokowuje, mimo że pompa buczy. Jeśli nacisnę przełącznik do przodu, aby zamknąć bagażnik i szyby, czerwony przycisk dachu tylko miga i nic się nie dzieje. Jeśli nacisnę przycisk do tyłu, świeci się na stałe na czerwono, pompa nadal buczy i na początku słychać kliknięcie, ale nic więcej się nie dzieje.
  2. Aby wszystko odblokować, wyłączam samochód, luzuję złotą śrubę, aby zwolnić ciśnienie hydrauliczne, odblokowuję dach z przodu ręcznie za pomocą klucza imbusowego, opuszczam dach ręcznie i zamykam bagażnik ręcznie.
  3. Potem, gdy ponownie nacisnę czerwony przycisk, mechanizm działa i dach się zamyka, ale trzaska bardzo mocno podczas zamykania. Po trzasku małe i duże szyby podnoszą się, słychać kliknięcie i wszystko wydaje się w porządku.
  4. Następnie, gdy próbuję ponownie otworzyć dach (trzymając przycisk do tyłu), otwiera się tylko bagażnik — dach się nie odblokowuje ani nie porusza, nawet jeśli odblokuję go ręcznie za pomocą klucza imbusowego. Muszę więc powtórzyć całą procedurę od początku.

W tym momencie nie ma już żadnych wycieków, ale nie wiem, w czym problem.
Wszelkie rady będą bardzo mile widziane — zmagam się z tym problemem od kilku dni. Z góry dziękuję wszystkim!
 
#3 ·
Pozwoliłem pompie pracować przez około 10 sekund, a następnie lekko poluzowałem korek wlewu oleju na kilka sekund przed ponownym dokręceniem. Powtórzyłem ten proces kilka razy, ale wydaje się, że pompa nie wytwarza żadnego realnego ciśnienia — nie słyszę żadnego dźwięku uwalnianego powietrza lub oleju po otwarciu korka.

Jednak siłowniki hydrauliczne na dnie bagażnika wciąż się poruszają i działają.
 
#5 ·
Nie czytałem o lepkich przełącznikach, ale rozumiem, o czym mówisz.
Założyłem po prostu, że dach był zablokowany, ponieważ po wyłączeniu samochodu nie mogłem podnieść dachu ręcznie, chyba że odblokowałem go kluczem imbusowym.
Ale może problem nie tkwi w tym miejscu.

Kiedy opuszczam dach ręcznie, a następnie uruchamiam proces zamykania za pomocą czerwonego przycisku - podczas części, w której dach osiąga górną pozycję i ma się delikatnie opuścić na przednią szybę - w zasadzie opada z pełną wagą jak w wolnym spadku. To tak, jakby cylindry w ogóle go nie trzymały.
Pamiętam, że kiedy wszystko działało prawidłowo, cylindry mogły utrzymać dach w połowie i nie spadał on sam z siebie. Teraz, gdy tylko przekroczy ten górny punkt, po prostu opada i zamyka się bardzo mocno.

I kiedyś próbowałem delikatnie przytrzymać go ręką, aby zapobiec zatrzaśnięciu, system się zawiesił i nie zakończył procesu blokowania ani nie podniósł szyb, jak to zwykle bywa, gdy pozwalam mu swobodnie spaść.

Jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem:
Kiedy dach jest zamknięty i uruchamiam proces otwierania - gdy bagażnik zaczyna się otwierać - wciąż mogę zmienić zdanie i odwrócić przełącznik, aby ponownie zamknąć bagażnik i szyby.
Ale jeśli pozwolę bagażnikowi otworzyć się do końca i rozpocznie się następny krok (w którym próbuje się odblokować i otworzyć dach), nie ma już odwrotu.
Przełącznik po prostu miga na czerwono, jeśli próbuję go odwrócić i jestem zmuszony ręcznie przejść całą procedurę opuszczania dachu, zanim będę mógł użyć czerwonego przycisku, aby ponownie wszystko prawidłowo zamknąć.
 
#11 ·
Kiedy mówisz zawór bezpieczeństwa, masz na myśli złotą śrubę?
Myślę, że uszczelnia prawidłowo - kiedy ją odkręcam, słyszę dźwięk klikania, jakby ciśnienie było uwalniane.
Działało dobrze, zanim wymieniłem cylindry, więc nie wiem, dlaczego miałby to być teraz problem.
Próbowałem ją teraz całkowicie odkręcić, aby sprawdzić uszczelkę O-ring, ale nie mogę jej całkowicie wyjąć - udało mi się ją poluzować tylko o około 5 mm i nie widzę żadnej uszczelki O-ring pod spodem.
Czy też uważasz, że cała śruba działa jako rodzaj uszczelki O-ring?


Jeśli chodzi o węże z wymienionych cylindrów, które zainstalowałem - mają one różne czerwone oznaczenia numeryczne w porównaniu do oryginalnych.
Jednak podłączyłem je w dokładnie takiej samej kolejności, w jakiej podłączone były oryginalne cylindry.
Kupiłem mój egzemplarz z 2001 roku jako nowy i działał dobrze, zanim przestał.....uszczelka O-ring na końcu nie jest jak konwencjonalna uszczelka O-ring. Oryginalna zwykle pęka na 2 części.

Image


Image
 
#12 ·
Jeśli chodzi o czerwone numery na wężach, które zainstalowałem, numery były częściowo wyblakłe, więc na początku myślałem, że różnią się od oryginalnych. Ale teraz widzę, że wszystkie numery faktycznie pasują.
W każdym razie węże są podłączone do właściwych gniazd. Nie popełniłem tam żadnych błędów i wszystkie numery zgadzają się poprawnie.

Jeśli chodzi o zawór bezpieczeństwa, nie mogę odkręcić szarego - łeb sześciokątny jest uszkodzony. I nie mogę całkowicie odkręcić złotego bez wcześniejszego usunięcia szarego.
Być może uda mi się chwycić go szczypcami od zewnątrz, ale wtedy nie będę mógł go później odpowiednio dokręcić. Prawdopodobnie będę musiał kupić nowy i wciąż muszę znaleźć miejsce, gdzie go dostać.
Ale szczerze mówiąc, nie sądzę, żeby to był problem, ponieważ oba zawory wydają się bardzo dobrze uszczelniać.

Jutro, jeśli będę miał czas, usunę dwa cylindry, które zainstalowałem, i włożę stare z powrotem.
Tak, stare przeciekały, ale przynajmniej wszystko działało poprawnie. W ten sposób mogę wykluczyć możliwość, że nowe cylindry są problemem.

Jeśli problem nie leży w cylindrach, myślę o sprawdzeniu mikroprzełączników.
Widziałem film na YouTube od Top Hydraulics, gdzie wyjaśniają procedurę testowania mikroprzełączników - to będzie mój drugi krok po ponownym zainstalowaniu starych cylindrów.
 
#13 ·
Mikroprzełączniki generalnie nie powodowałyby trzaskania dachu o przednią szybę - hydraulika. by to zrobiła. Zazwyczaj, gdy masz problem z przełącznikiem, dach w ogóle się nie rusza.

Zakładam, że sprawdziłeś poziom w zbiorniku po wymianie cylindrów i kilka razy uruchomiłeś przełącznik w obu kierunkach, aby wypłukać powietrze z układu? Nie musisz go uruchamiać w pełnym zakresie, ale musisz przynajmniej częściowo uruchomić każdy cylinder w obu kierunkach. Najłatwiejszym sposobem jest oczywiście uruchomienie go w pełnym zakresie kilka razy. Zazwyczaj jednak to płukanie nie wiąże się z trzaskaniem dachu o przednią szybę. Więc wciąż jestem trochę zdezorientowany.

Powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby sprawdzić uszczelki typu O-ring na mosiężnym zaworze upustowym i aluminiowej części, z którą obecnie walczysz. Jeśli Twoje zamienniki są sprawne, niedawno poddałeś te uszczelki typu O-ring znacznie wyższemu ciśnieniu - jeśli były słabe, mogły łatwo pęknąć. I bardzo często zdarza się, że te aluminiowe części są uszkodzone. Używam po prostu szczypiec do usuwania, ale musisz bardzo uważać, aby nie zdeformować aluminiowego korka. Tak, zostawi ślady.

Na Twoim miejscu nie traciłbym czasu na ponowne instalowanie cylindrów, o których wiesz, że przeciekają - jeśli w ogóle, to odbudowałbym je i ponownie zainstalował (lub wysłał do Top Hydraulics), aby mieć znaną dobrą parę cylindrów.

Zawsze, gdy w tych systemach dachowych występuje wyciek hydrauliczny, priorytetem numer jeden jest usunięcie wycieku. Następnie zajmij się problemami elektrycznymi i logicznymi.
 
#14 ·
Właśnie przeczytałem ten wątek: https://www.slkworld.com/threads/r170-vario-roof-pump-runs-top-inop-fix-tip.421657/ I teraz rozumiem, dlaczego nalegasz na sprawdzenie najpierw tych zaworów.
Postaram się usunąć tę pierwszą śrubę, ale wciąż nie wiem, gdzie mógłbym kupić zamiennik, jeśli zostanie zbyt mocno uszkodzona i nie będzie można jej ponownie zainstalować.

Pierwotnie planowałem odbudować stare cylindry i skontaktowałem się z kilkoma specjalistami od odbudowy hydrauliki, ale wszyscy byli zbyt zajęci i powiedzieli, że będę musiał zostawić u nich samochód na może miesiąc lub dłużej. Nie chciałem zostawiać samochodu u mechanika na tak długo i płacić wysokiej ceny na dodatek. Postanowiłem więc kupić używane cylindry i wymienić je sam.

Jeśli chodzi o wysyłkę do Top Hydraulics - zakładam, że nie są nawet na tym samym kontynencie co ja, a z czasem wysyłki w obie strony i ich czasem realizacji zajęłoby to o wiele za długo.

W każdym razie spróbuję usunąć ten zawór, ale najpierw muszę poszukać numeru części, aby wiedzieć, gdzie mogę kupić zamiennik na wypadek, gdybym go uszkodził podczas wyjmowania za pomocą różnych narzędzi.
 
#15 ·
Jeśli chodzi o wysyłanie ich do Top Hydraulics - zakładam, że nie są nawet na tym samym kontynencie co ja, a czas wysyłki w obie strony i ich czas realizacji zajęłoby to zbyt dużo czasu.
Użyłem Top Hydraulic w USA i byłem pod wrażeniem szybkości ich obsługi. Istnieje jednak co najmniej jedna niemiecka firma, która wykonuje naprawy
 
#17 ·
Pomysł użycia narzędzia Dremel do wycięcia małego fragmentu w celu odkręcenia mosiężnego zaworu jest dobry.
Zastanawiam się: czy wystarczyłoby usunąć w ten sposób tylko mosiężny zawór i wymienić jego uszczelkę O-ring, jeśli jest uszkodzona?
Czy muszę również sprawdzić uszczelkę O-ring na srebrnym zaworze?

Jaka jest dokładnie funkcja srebrnego zaworu i jak bardzo może on wpływać na mój problem?
 
#20 ·
Pomysł użycia narzędzia Dremel do wycięcia małego fragmentu w celu odkręcenia mosiężnego zaworu jest dobry.
Zastanawiam się: czy wystarczyłoby usunąć tylko mosiężny zawór w ten sposób i wymienić jego O-ring, jeśli jest zły?
Czy muszę również sprawdzić O-ring na srebrnym zaworze?


Jaka jest dokładnie funkcja srebrnego zaworu i jak bardzo może on wpływać na mój problem?
Skupiłbym się po prostu na sprawdzeniu mosiężnego zaworu, a następnie kontynuowałbym od tego momentu. O-ring na końcówce jest najważniejszy dla działania pompy/budowania ciśnienia.
 
#18 ·
Jeśli chodzi o wysyłkę do Top Hydraulics - zakładam, że nie są nawet na tym samym kontynencie co ja, a czas wysyłki w obie strony i ich czas realizacji zajęłoby to zbyt dużo czasu.
Nie jestem nawet pewien, czy TH wysyła do Serbii, ale czy sprawdziłeś ich "Core Exchange Option"? Nie ma tak dużo czekania, jeśli użyjesz tej opcji.
ale nie wiem nadal, gdzie mógłbym kupić zamiennik, jeśli zostanie zbyt mocno uszkodzony i nie będzie można go ponownie zainstalować.
Jeśli go zniszczysz, będziesz potrzebować nowej/używanej pompy.
 
#19 · (Edited)
Masz dremela?
Dlaczego nie przetniesz boków, aby móc dopasować nasadkę lub klucz?
Jeśli przetniesz 2 boki, możesz użyć klucza, aby go pęknąć i dokończyć odkręcanie ręcznie, powoli i ostrożnie.
Kształt sześciokąta jest trudniejszy do osiągnięcia, ale bezpieczniejszy w użyciu! Ponieważ dostanie się do gniazda podczas odkręcania, podczas gdy klucz spadnie, ześlizgnie się, zgubi się itp.
Alternatywnie i sytuacyjnie użyj jednego z nich:
Aby wbić go do środka i nie wyjmować go, dopóki nie znajdziesz zamiennika.
 
#25 ·
Nie zauważyłem żadnych wycieków z zamontowanych przeze mnie cylindrów. Stare przeciekały, ale dach działał idealnie.
To są zdjęcia z zamkniętym dachem.
Jeśli pytasz o zdjęcia cylindra podczas procesu zamykania dachu, musiałbym najpierw ręcznie opuścić dach, aby go ponownie podnieść - ponieważ z jakiegoś nieznanego powodu sam się nie opuszcza...
Aby uzyskać bardziej szczegółowe zdjęcia, mogę zrobić kilka ponownie w niedzielę.
Na razie nie wiem, czego jeszcze spróbować, oprócz ponownej instalacji starych cylindrów, aby sprawdzić, czy wszystko działa tak, jak poprzednio...
 
#28 ·
TAJEMNICA ROZWIĄZANA!

Dzisiaj, kiedy wyjmowałem cylindry, aby zainstalować stare, zauważyłem, że prawy cylinder był uszkodzony - kiedy chwyciłem go dwoma palcami, po prostu się rozpadł. Oto zdjęcie.

Image

Image

Image


Następnie ponownie zainstalowałem moje stare, cieknące cylindry i dach znów działa idealnie, tak jak poprzednio.

Jedyne, co mnie zastanawia, to: co spowodowało, że cylinder pękł w ten sposób?
Nie sądzę, żebym mógł go uszkodzić podczas instalacji. Bardziej skłaniam się ku myśleniu, że sprzedawca sprzedał mi uszkodzony cylinder.
 
#30 ·
Wrzucam tu swoje przemyślenia, jeśli masz wyjęte o-ringi, wymień je. NIGDY nie odcinaj małych osłon przeciwpyłowych, po prostu użyj odrobiny suchego smaru silikonowego. Zrobiłem WIELKĄ głupotę i wysadziłem o-ringi w zamkach w dachu, co wcale nie pomogło mojej podsufitce, zaraz do tego przejdę. Kupiłem zestaw o-ringów i zleciłem mojemu mechanikowi wykonanie pracy, odpowietrzyłem układ i 'zadziałało'. POTEM zaczęła się zabawa. Zacząłem regulować dwa zaczepy (???) z rolkami w ramie okna... NIE zatrzaski, strona pasażera (prawa strona) trochę się zacinała, więc zacząłem regulować i podkładać podkładki, BARDZO, BARDZO, BARDZO małe ilości. TERAZ działa w 95% przypadków na większości powierzchni, nazywam to wygraną dla samochodu z przebiegiem ponad 100 000 mil i 25 lat. Aha i nie zapomnij WSZYSTKIEGO nasmarować, uwielbiam Tri-Flow, wnika we wszystko i się nie skleja. Teraz bardzo oleista podsufitka, można ją uratować. Znalazłem warsztat tapicerski, który miał z tym jakieś doświadczenie, najpierw użyli .... gotowi na to .... benzyny, aby usunąć olej, a potem, ponieważ nie byłem zbyt wybredny, zrobili lekkie 'kremowe' piankowe/materiałowe wykończenie, wygląda FANTASTYCZNIE i trzyma się o wiele lepiej, niż myślałem, minęło już kilka lat. Samochód stoi na zewnątrz, pod pokrowcem, więc jest gorąco i zimno. Jak na razie wszystko dobrze.