Hallo. Mijn excuses als er al een onderwerp over mijn probleem bestaat - als dit probleem al besproken is, zou ik het op prijs stellen als iemand de link naar de thread zou kunnen delen. Ik zal ook proberen het zelf te vinden, maar tot nu toe ben ik nog geen onderwerp tegengekomen dat dit specifieke probleem behandelt.
De auto is een SLK 200 R170 (2000).
Het dak heeft jarenlang goed gewerkt, maar de afgelopen twee jaar begon de rechter hydraulische hoofdcilinder te lekken. Ik vulde de pomp een paar keer per jaar bij. Een paar maanden geleden begon echter ook de linker hydraulische hoofdcilinder te lekken, dus besloot ik ze allebei te vervangen.
Ik kocht twee gebruikte cilinders via een advertentie - de verkoper beweerde dat ze in goede staat waren en niet lekte.
Na het installeren van de twee cilinders, heb ik nu de volgende problemen:
Op dit moment zijn er geen lekken meer, maar ik weet niet wat het probleem is.
Alle adviezen worden zeer gewaardeerd - ik worstel al een paar dagen met dit probleem. Bij voorbaat dank aan iedereen!
De auto is een SLK 200 R170 (2000).
Het dak heeft jarenlang goed gewerkt, maar de afgelopen twee jaar begon de rechter hydraulische hoofdcilinder te lekken. Ik vulde de pomp een paar keer per jaar bij. Een paar maanden geleden begon echter ook de linker hydraulische hoofdcilinder te lekken, dus besloot ik ze allebei te vervangen.
Ik kocht twee gebruikte cilinders via een advertentie - de verkoper beweerde dat ze in goede staat waren en niet lekte.
Na het installeren van de twee cilinders, heb ik nu de volgende problemen:
- De ramen gaan naar beneden en de kofferbak gaat open, maar het dak ontgrendelt niet, hoewel de pomp zoemt. Als ik de schakelaar naar voren druk om de kofferbak en ramen te sluiten, knippert de rode dakknop alleen maar en gebeurt er niets. Als ik de knop naar achteren druk, blijft hij rood branden, de pomp blijft zoemen en er is een klikgeluid aan het begin, maar verder gebeurt er niets.
- Om alles te ontgrendelen, zet ik de auto uit, maak ik de gouden schroef los om de hydraulische druk te verminderen, ontgrendel ik het dak aan de voorkant handmatig met een inbussleutel, laat ik het dak met de hand zakken en sluit ik de kofferbak handmatig.
- Daarna, als ik de rode knop weer indruk, werkt het mechanisme en sluit het dak, maar het slaat heel hard dicht. Na de klap gaan de kleine en grote ramen omhoog, is er een klikgeluid en lijkt alles in orde.
- Als ik dan probeer het dak weer te openen (terwijl ik de knop naar achteren ingedrukt houd), gaat alleen de kofferbak open - het dak ontgrendelt niet en beweegt niet, zelfs niet als ik het handmatig met de inbussleutel ontgrendel. Dus ik moet de hele procedure opnieuw beginnen.
Op dit moment zijn er geen lekken meer, maar ik weet niet wat het probleem is.
Alle adviezen worden zeer gewaardeerd - ik worstel al een paar dagen met dit probleem. Bij voorbaat dank aan iedereen!