Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.
261 - 280 of 321 Posts
Hallo
Bedankt voor alle antwoorden - Dus is de facelift K40-module hetzelfde als de pre-facelift en de crossfire K40-module?
Want volgens mij zien ze er anders uit! Maar ik heb geen toegang tot beide om ze naast elkaar te vergelijken!!

Sinbad, je zegt dat je een 2003 hebt, wat het een facelift-model maakt - Heb je dus het solderen op je K40-module gedaan? En zo ja, wat waren de symptomen?

Bedankt

Hallo

Bedankt Sinbad - dat is perfecte informatie. We kunnen dus zeggen dat deze thread zeker ook van toepassing is op Facelift-versies!
Dat is goed.

De kleine fout die ik heb, is dat mijn SLK230 een beetje "kangoeroeachtig" zal zijn als hij koud is - OK als hij warm is!

Ook stationair draaien is altijd al een beetje ongelijkmatig geweest als hij warm is. Wordt een beetje erger bij het bedienen van het dak!
Het is niet verschrikkelijk - ik vind het gewoon niet leuk en ik denk dat het na verloop van tijd erger zal worden.

Zou dit gerelateerd kunnen zijn aan de K40-relaismodule?

Bedankt

Onderdeelnummer voor mijn pre-facelift K40 is: A2105400072. Maar ik werd geadviseerd dat de K40 die op post-facelift R170's wordt gebruikt, anders is.

Bedankt Lowmoorfarm - U heeft gelijk - ik heb een internetzoekopdracht (afbeeldingen) gedaan en er zijn twee verschillende typen.
Ik kan geen onderdeelnummers verstrekken, omdat ik geen toegang heb tot dat soort informatie.

Het wordt dus steeds verwarrender!

Ik veronderstel dat de vraag is: hebben beide typen K40-relaismodules last van slechte soldeerverbindingen of geldt dit alleen voor de pre-facelift ??

De facelift K40-relaismodule lijkt moeilijker uit elkaar te halen en lijkt ook een extra insteekrelais aan de bovenkant te hebben. Dus ik ben hier allemaal niet zeker van !!

Ik had en heb de pre- en post-facelift-modellen. Ze hebben beide last van dit probleem en het maakt niet uit hoeveel stekkers er zijn, het probleem zijn de 3x bovenste LH soldeerpunten op de printplaat.

Sinds ik de mijne door een auto-elektricien heb laten repareren (£10), heeft geen van beide auto's er ooit meer last van gehad.

En de dozen zijn redelijk eenvoudig te openen, maar om eerlijk te zijn, vertel de automonteur gewoon wat en waar het mis is en laat hem ze openen.

Bedankt Lowmoorfarm - U heeft gelijk - ik heb een internetzoekopdracht (afbeeldingen) gedaan en er zijn twee verschillende typen.
Ik kan geen onderdeelnummers verstrekken, omdat ik geen toegang heb tot dat soort informatie.

Dus het wordt verwarrender!

Ik veronderstel dat de vraag is: hebben beide typen K40-relaismodules last van slechte soldeerverbindingen of alleen de pre-facelift??

De facelift K40-relaismodule lijkt moeilijker uit elkaar te halen en lijkt ook een extra insteekrelais aan de bovenkant te hebben. Dus ik ben hier niet zeker van !!

Bedankt
Als u het onderdeelnummer voor uw auto nodig heeft, stuur me dan een pm met uw vin en ik zal kijken of ik u kan helpen.

Verzonden vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Hallo
Bedankt aan iedereen - Dit is een geweldig forum.

Ik denk dat ik nu het antwoord heb dat ik zocht van cockneyrick.

Het lijkt erop dat de K40-relaismodules van voor en na de facelift verschillend zijn, maar dezelfde soldeerproblemen hebben.

Ik krijg pas over een week de kans om naar de mijne te kijken, maar ik denk dat ik de soldeerverbindingen zal bekijken en kijken of ik mijn problemen kan oplossen.

Nogmaals bedankt aan iedereen

Ik heb een 230 SLK uit 1999 met 130.000 km. Wanneer beginnen deze problemen? Zou het verstandig zijn om het K40-relais te vervangen voordat er problemen ontstaan?

Ik heb een 230 SLK uit 1999 met 130.000 km. Wanneer beginnen deze problemen? Zou het verstandig zijn om het K40-relais te vervangen voordat de problemen beginnen?
Absoluut niet! Het kost een nier om het te vervangen. Laat gewoon de soldeerverbindingen opnieuw doen voor een fractie van de kosten.En over het algemeen kan alles boven de 100.000 uitvallen, maar dit is niet hard en snel. Het kan gebeuren bij een oude auto met 50.000 op de teller :wink:Wat me hieraan herinnert, ik moet de mijne te koop zetten, want ik heb een ML350 gekocht zodat ik er gemakkelijker in en uit kan stappen vanwege mijn verrotte heup :frown:

Nou, ik heb wat onderdeelnummers: SLK320 (na facelift) A 170 545 03 05, (voor facelift) A 210 540 00 72. Van foto's (heb de 0305 maar niet de 0072) zien de zekeringen er hetzelfde uit, maar de vorm van de doos is anders. Gebruikte lijken voor US$65-US$75 te gaan,
Waarom zou iemand een tweedehands exemplaar kopen, wetende
1: Het is oud,
2: Kan op elk moment falen,
3: De gemakkelijke optie is maximaal £10!

Veroorzaakt het K40-relais ook dat de motorkoelventilator niet draait en oververhitting veroorzaakt? Thermostaat vervangen, koelvloeistofniveausensor controleren, koelvloeistof bijvullen, zekering controleren, ventilatormodule controleren en ze waren in orde.

Nou jongens!
Het is een tijdje geleden, want ik heb minder dan 1.000 mijl gereden in de zilveren machine. Ik heb hem opgeslagen terwijl mijn garage werd gebruikt om boten te repareren. Ik haalde mijn auto op uit de opslag, die ik op een druppellader had gezet om de batterij gezond te houden. De gebruikelijke controles gedaan nadat hij van de weg was geweest. 6 mijl gereden en de motor viel uit zoals hierboven beschreven, dashboardlampjes in vlammen, motorventilator draaide weg. Startte na een tijdje, maar het gebeurde opnieuw. Wetende dat ik het K40-relais had gecontroleerd en alles "er goed uitzag" met het blote oog, sloot ik dat als oorzaak uit. Na wat zelfreflectie en wat forumberichten van jullie, jongens, bezocht ik de K40 opnieuw, nam een vergrootglas naar de bovenste linkersolders, hey presto!!! zoals beschreven en gepresenteerd door Woolly in de bovenstaande afbeelding. Een vleugje soldeer op elk van de drie en probleem opgelost! Ik zou gewoon een boom kunnen omhelzen... zo simpel maar zo'n hoofdpijn. ENORM bedankt jongens!

Wat is het onderdeelnummer van mijn K40-relais van mijn SLK 230 uit 2001? Bedankt. Ik moet er ook een bestellen, dus een link naar een in de VS gevestigde retailer zou geweldig zijn. Allen alvast bedankt.

Iemand een idee waarom mijn SLK230 uit 2001 een ander onderdeelnummer zou hebben dan degene die erin is geïnstalleerd? 1705450305, voor zover ik kan vinden, lijkt dit voor een SLK320 te zijn. Tenzij ik me vergis.

Het onderdeelnummer dat ik heb geplaatst, is van uw vin.
305 zou een vervanging zijn van 205...

Save
0305 vervangt 0505

Save
261 - 280 of 321 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.