Mercedes SLK World banner
Status
Not open for further replies.

K40-relaismodule

388K views 320 replies 155 participants last post by  M4rCu5  
#1 · (Edited by Moderator)
[EDIT - Myk]

zie ook bijlagen in bericht 319, met dank aan @BaD_81 & @M4rCu5

Vroege SLK's leden aan soldeerverbindingfouten op de K40 pcb. Dit beïnvloedt voornamelijk een soepele werking en de brandstofpomp.

Ik heb de mijne net gerepareerd.

K40 Relais - Rechtsgestuurd

Linksgestuurd tegenover

Negatieve accupool verwijderen
Computerdeksel verwijderen
Vasthoudende lip losmaken en module optillen
Connectoren loskoppelen
Behuizing van module openen
Soldeerverbindingen inspecteren op scheuren, oververhitting, koude las, etc.
Een bril kan helpen (linkerbovengroep van drie)
Oude soldeer verwijderen en opnieuw solderen met nieuwe
Module vervangen
Connectoren aandrukken
40A zekering verwijderen en vervangen om de contacten schoon te vegen.
Deksel terugplaatsen
Negatieve accupool terugplaatsen.
Auto starten

Radiocode opnieuw invoeren indien nodig.

meer: http://www.benzworld.org/forums/r170...ssociated.html

Bazzle

K40 relais vervolg

Meer:

Bazzle

Attachments

#3 ·
WOW! Hoewel ik geen R170-eigenaar ben, lees ik graag de how-to dingen, gewoon voor algemene kennis. Bedankt Bazzle. Y)

• Like
Reactions: kingcoco1955
Save
#7 ·
Meer goede info van Bazzle!!!

Hoop dat ik dit nooit hoef te doen. Oei!

SLKman:tu:
Voor sommigen is het leuk! Het beste deel van de probleemoplossingsprocedure. Voor banktechnici is solderen als... landen voor piloten. Oh wacht... Ik mag beide doen... woohoo!! :rb

• Like
Reactions: BollaKoki
Save
#10 ·
Hoi Bazzle, bedankt voor de post.
Ik had gisteren problemen met het starten van mijn 2000 SLK 230. Toen ik de sleutel omdraaide om te starten, kreeg ik alle waarschuwingslampjes en de radiateurventilator draaide op hoge snelheid. De motor was warm maar niet heet. De motor draaide de startmotor helemaal niet. Ik controleerde het en het controlelampje van de motor ging niet branden. Een paar uur later probeerde ik de auto te starten en hij startte meteen normaal. Ik dacht dat het probleem in het contactslot of de startmotor/solenoïde kon zitten.
Ik vond je bericht en besloot dat ik het beter kon controleren om te zien of dat het probleem was. Heb je erachter gekregen wat de koude soldeerverbinding aanstuurde?
Ik heb foto's van de mijne gemaakt en ze zien er identiek uit aan de foto's die je hebt geplaatst. Dit probleem is dus niet uniek voor jouw auto. Als dat niet het probleem is, haal ik de startmotor/solenoïde eruit en controleer ik hem dan. Er was geen geluid behalve de radiateurventilator toen ik hem probeerde te starten.

#240 ·
Problemen met het starten van mijn 2000 SLK 230

Hoi Bazzle, bedankt voor de post.
Ik had gisteren problemen met het starten van mijn 2000 SLK 230. Toen ik de sleutel omdraaide om te starten, kreeg ik alle waarschuwingslampjes en de radiateurventilator draaide op hoge snelheid. De motor was warm maar niet heet. De motor draaide de startmotor helemaal niet. Ik controleerde het en het controlelampje van de motor ging niet branden. Een paar uur later probeerde ik de auto te starten en hij startte meteen normaal. Ik dacht dat het probleem in het contactslot of de startmotor/solenoïde kon zitten.
Ik vond je bericht en besloot het te controleren om te zien of dat het probleem was. Heb je erachter gekregen wat de koude soldeerverbinding regelde?
Ik heb foto's van de mijne gemaakt en ze zien er identiek uit aan de foto's die je hebt geplaatst. Dit probleem is dus niet uniek voor jouw auto. Als dat niet het probleem is, zal ik de startmotor/solenoïde eruit halen en dan controleren. Er was geen geluid behalve de radiateurventilator toen ik hem probeerde te starten.
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Het begon allemaal nadat ik een schok kreeg van het starten van de auto. Het liet een brandwond ter grootte van een speld op mijn vingernagel achter. Sindsdien heb ik het probleem dat de 230 niet meteen start of helemaal afslaat nadat ik hem in de versnelling heb gezet.

Ik ga naar de K40 kijken om te zien of er duidelijke scheuren zijn om te solderen.

#11 ·
Mijn SLK230 uit 1999 heeft al een tijdje een onregelmatig stationair toerental, vooral in de achteruit. Dealers hebben gezegd dat het ALLEEN een vacuümlek was en konden het nooit achterhalen/te veel vacuümleidingen. De auto is ook een paar keer uitgevallen en sloeg zelfs niet meer aan nadat hij uitviel. De auto is vorige maand niet door de emissietest gekomen. De codes toonden een geleerde open gasklepschakelaar/vervangen, dat hielp niet. Een brandstofpompcircuit hoog en een secundaire luchtventielcode, en vele andere in behandeling zijnde codes. Ik vertrouw geen enkele lokale BMW/Mercedes-dealer in mijn omgeving. Ze hebben me al eerder voorgelogen en afgezet. Ik repareer meestal mijn eigen auto's, maar deze heeft me verbaasd. Ik wilde er geen onderdelen in gooien. Vandaag heb ik hem naar mijn lokale privégarage gebracht die ik ken en ze zeiden dat het waarschijnlijk het K40-relais is. Net als in de post stond. Ik zal zien of het werkt.

#12 ·
Fijne feestdagen allemaal!

Als je SLK230 ouder is dan 5 jaar, zou het de $170,00 US WEL waard zijn om de relaisunit gewoon als preventieve maatregel te vervangen. Het onderdeel is niet zo duur en het is een fluitje van een cent om te vervangen. Niemand staat graag mijlenver van huis gestrand!
PLUS, het kan even duren voordat je dealer er een bestelt. Zo lang zit je dan zonder. Ik had geluk en kreeg de LAATSTE die mijn dealer had!

DENK ERAAN: Een slimme leert van zijn eigen lessen, een wijze leert van de lessen van anderen, en een niet zo slimme leert NOOIT lessen...

Het is de tijd om een "wijze" te zijn, nietwaar? Hehe

#15 ·
Mijn 1998 slk230 vertoonde net symptomen van k40-relaisproblemen. De dashboardverlichting gaat aan en als ik het gaspedaal indruk, reageert de motor niet, hoewel hij nog wel draait. Dan gaat de dashboardverlichting uit en is alles weer normaal. Net de Benz-dealer laten diagnosticeren en ze zeiden dat het een slecht k40-relais is. Ik heb de k40-relaisprintplaat gecontroleerd die in eerdere berichten is beschreven en de soldeerpunten zijn schoon en stevig. Zit het eigenlijke k40-relais aan de andere kant van het motorcompartiment (bestuurderskant)? De verkoper had ook "schijven" vermeld onder de onderdelen. Weet niet zeker wat dat is. Heeft iemand kennis van het vervangen van het k40-relais zelf en wat "schijven" zijn in relatie tot de k40?

#16 ·
K40-relais of K40-relaismodule?

Net op het net gezocht naar een k40-relais voor mijn 98 slk230. Ik vond wat lijkt op een k40-relais, maar niet de k40-relaismodule die in eerdere berichten werd beschreven. Beide onderdelenleveranciers zeiden dat het zich "rechts vooraan onder de motorkap" bevindt, maar ik zie niets dat lijkt op de foto op hun site. Weet iemand iets over het k40-relais zelf en waar het zich bevindt? Of moet ik me alleen zorgen maken over het vervangen van de k40-relaismodule die in de vorige berichten wordt beschreven?
http://www.autopartswarehouse.com/search/?N=11245+1668+4294967269+5866

Attachments

#19 · (Edited)
Ik heb ontdekt dat dit relaisbord verantwoordelijk is voor 2 storingen in mijn Mercedes.

1. Foutcodes van het controlelampje van de motor -
p1235, p1236, p1420, p1525 (Rechter cirkel in de bijgevoegde afbeelding)

2. Niet starten - met tussenpozen (Middelste cirkel in de bijgevoegde afbeelding)

Ik voeg de close-up van een andere post toe die de slechte soldeerpunten laat zien. Zorg ervoor dat u alle 3 soldeert

Attachments

#169 ·
Ik heb ontdekt dat dit relaisbord verantwoordelijk is voor 2 storingen voor mijn Mercedes.

1. Foutcodes van het controlelampje van de motor -
p1235, p1236, p1420, p1525 (Rechter cirkel in de bijgevoegde afbeelding)

2. Niet starten - met tussenpozen (Middelste cirkel in de bijgevoegde afbeelding)

Ik voeg de close-up van een andere post toe die de slechte soldeerpunten laat zien. Zorg ervoor dat u alle 3 soldeert
ik heb een 1998 slk 230 kompressor en hij start niet maar het solderen is perfect weet je wat het zou kunnen zijn?

#20 ·
Ik wil even mijn mening geven over dit K40-relais... Ik heb een 2000 SLK die mijn dochter op de universiteit bestuurt... Ze belde en zei dat de auto soms weinig vermogen had en dat het controlelampje van de motor soms aanging... Ik ben werkzaam in de autoreparatiebranche en belde de plaatselijke MB-reparatiebedrijf voor een schatting van de diagnose na het uitlezen van de codes... Ze wilden $850 tot $1500 omdat ze zeiden dat ze de auto dan al zover uit elkaar moesten halen om het probleem te vinden... Na lid te zijn geworden van SLKWorld en een zoekopdracht te hebben uitgevoerd, vond ik dit geweldige artikel en inspecteerde ik de auto zelf... 15-20 minuten later zie ik de verbrande soldeerverbindingen en heb ik ze opnieuw gesoldeerd, gerepareerd en de kosten waren nul!!!! Bazzle had gelijk... De codes waren P1525, P1235, P1236 en P1420 in die volgorde...

#22 ·
K 40 probleem opgelost

Bazzle,

Bedankt voor de informatie over het K 40 relais. Mijn 1999 SLK 230 verloor vorige week vermogen. Ik vond uw informatieve reparatie-aantekeningen. Ik kocht een nieuw K40-relais voor $ 157,00 USD, installeerde het en de SLK heeft weer vol vermogen. Bedankt!

Vroege SLK's leden aan soldeerverbindingen op de K40 pcb. Dit heeft voornamelijk invloed op een soepele werking en de brandstofpomp.

Ik heb de mijne net gerepareerd.

K40-relais - Rechts stuur

Links stuur tegenover

Neg. accupool verwijderen
Computerdeksel verwijderen
Klem losmaken en module optillen
Connectoren loskoppelen
Behuizing van module openen
Soldeerverbindingen inspecteren op scheuren, oververhitting, koude las, enz.
Een bril kan helpen (linksboven de groep van drie)
Oud soldeer verwijderen en opnieuw solderen met nieuw
Module vervangen
Connectoren aansluiten
40A zekering verwijderen en vervangen om de contacten te wissen.
Deksel terugplaatsen
Neg. accupool terugplaatsen.
Auto starten

Radiocode opnieuw invoeren indien nodig.

meer: http://www.benzworld.org/forums/r170...ssociated.html

Bazzle

#23 ·
Hallo mensen, ik ga zeggen dat mijn SLK 230K 1998 drie keer bij Mercedes is geweest en dat ze hem meer dan 2 weken hebben gehad en in totaal denk ik dat ik ruim £ 600 (arbeid en onderdelen) heb uitgegeven om dit probleem met intermitterend starten en stoppen te laten verhelpen. Eerst zeiden ze dat er slijtage was van een kabel op de onderkant, daarna de brandstofpomp vervangen. Op geen enkel moment hebben ze dit vermeld. Ik ben woedend. Als ik dit op internet kan vinden, waarom kon de MB-dealer (MB UK zelf) dit dan niet oplossen? Het is meer dan 2 jaar geleden en ik heb sindsdien nauwelijks 100 mijl met de auto gereden (gelukkig is het een weekend- of fun-auto). Ik sta op het punt om te kijken of ik dit zelf kan repareren en als dat het probleem is, neem ik contact op met MB en geef ik ze flink de waarheid. Bedankt Bazzle. Ik heb de auto vanaf nieuw en hij heeft pas 32.000 mijl gereden.

Bedankt en laat je weten hoe het gaat.

Reageert niet op de oplossing van Bazzle. Ventilator blijft draaien!

Hoi weer,

Nou, ik heb de K40-relaisprintplaat gecontroleerd volgens de instructies van Bazzle. De drie kleine gesoldeerde stukjes in de hoek zien er prima uit, helemaal geen degradatie, ook nergens anders te zien, dus ik heb de soldeerbout niet aangeraakt. Ik heb hem goed doorgeblazen en de 40A-zekering schoongemaakt en teruggeplaatst. Ik heb geprobeerd hem opnieuw te starten, maar kan hem niet aan de praat krijgen.

Mijn symptomen zijn precies zoals beschreven door Millerpim in de andere thread ->

millerpim
Image

Datum van toetreding: mei 2008

Image
2000 SLK Ontstekingsproblemen & Dood bij het licht
De afgelopen maanden gebeurt het volgende als ik de sleutel in het contact omdraai om de auto te starten: er gebeurt niets. Geen geluid. Geen inschakeling. Na 2 of 3 pogingen, waarbij ik de sleutel verwijder en opnieuw insteek, zal hij inschakelen en starten. Gisteren heb ik de sleutel 50 keer of meer rondgedraaid voordat hij eindelijk startte. Vandaag startte hij meteen, maar na 20 minuten rijden en stilstaan bij een stoplicht, viel hij plotseling uit tijdens het rijden. Ik zette hem in de parkeerstand en probeerde hem te starten. Hij startte niet. Na een paar minuten met de sleutel te hebben zitten rommelen en hem steeds weer rond te draaien, startte hij eindelijk. Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Bovendien lijkt mijn probleem te zijn dat als ik de sleutel in positie 2 draai, de ventilator onmiddellijk aangaat (zelfs bij een koude start) en op hoge snelheid blijft draaien, er gebeurt verder niets als ik probeer de ontsteking aan te zetten, geen geluid alsof hij probeert aan te slaan of iets.

--------------------------------------
Prab weer -------> Dus na de printplaat te hebben bekeken en deze er goed uitziet. Is er nog iets dat iemand kan aanbevelen? Ik heb het vertrouwen in de dealers verloren en wil haar gewoon weer aan de praat krijgen. Sinds ik de module eruit heb gehaald, is ze niet meer gestart, maar dat is pas 30 minuten geleden, ik zal het later nog eens proberen.

HULP! Iemand? Zeer gewaardeerd.

#26 ·
Grote ventilator achter de grille van de auto. :-~

Veel dank mensen.

1) Sorry, geen idee hoe ik de codes op de auto moet lezen. Moet ik daarvoor naar MB? Zou geweldig zijn om het te doen.

2) Met de ventilator bedoel ik de ventilator achter de radiateurgrille (radiateurventilator denk ik) - de grote ronde die tussen de motor en net achter de grille aan de voorkant van de auto zit. De ventilatoren in de auto gingen vroeger aan als hij voor het eerst afsloeg tijdens het rijden (als de ventilatie aan stond). Maar nu, als hij niet start of als hij wel stopt tijdens het rijden, is het alleen deze grote ventilator onder de motorkap.

Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt voor uw tijd.

P

#27 ·
Ging de ventilator "gek" nadat je de hoofdprint hebt gecontroleerd? Zo ja, dan moet je de aansluitingen dubbel controleren. Als de ventilatorregeling (N76) http://www.buellwinkle.com/r170/comn76.htm geen signaal krijgt wanneer je de ontsteking aanzet, gaat de ventilator in een noodmodus. Als de aansluitingen in orde zijn, kan er een probleem zijn met je airconditioning.

#30 ·
Periodieke startfout

Beste Gabus,

Bedankt. Ik heb de N76 gecontroleerd - De aansluitingen lijken in orde - weet niet zeker van elke kabel, maar de hoofdaansluiting die erin gaat, leek in orde. De ventilator draait nog steeds als een gek, maar soms kan ik hem normaal starten en is de ventilator in orde en dan 10 minuten later of een andere keer kan ik proberen hem te starten en er gebeurt niets behalve dat de ventilator op hoge snelheid achter de radiatorgrille draait.

Hoe controleer ik de codes? En wat zou het eerste zijn dat ik moet vervangen gezien het bovenstaande of moet ik Mercedes Benz er weer mee vertrouwen (weer).

Ging de ventilator "gek" nadat je de hoofdprintplaat had gecontroleerd?
Zo ja, dan moet je de aansluitingen dubbel controleren. Als de ventilatorregeling (N76) http://www.buellwinkle.com/r170/comn76.htm geen signaal krijgt wanneer je de ontsteking aanzet, gaat de ventilator in een noodmodus. Als de aansluitingen WEL in orde zijn, zou je een probleem kunnen hebben met je airconditioningregeling.

#28 ·
Bedankt Gabus. Zal er morgen naar kijken, het is nu donker. De ventilator is altijd al gek geworden wanneer de auto plotseling stopt of als ik hem start en hij start en stopt of als hij gewoon niet aanslaat, hoe dan ook, hij gaat plotseling aan en de ventilator blijft draaien. Dan een paar minuten of soms een dag later kan ik hem starten en plotseling werkt hij weer een tijdje en dan gebeurt het op een willekeurig moment weer.

De dag dat ik de module terug plaatste, startte hij helemaal niet (toeval denk ik), ik kon geen gebroken soldeer zien, het zag er glad en intact uit op de 3 aansluitingen die door bazzle werden genoemd. Maar vandaag, 4 dagen later, startte hij plotseling 6 keer (ik heb er nog niet mee gereden) en draait hij prima stationair. Zal hem morgen uitproberen - vingers gekruist. Nadat ik de AC-bediening N76 heb gecontroleerd.

Nog andere ideeën? Kan ik de codes zelf uitlezen? Hoe? Moet haar echt uitlaten en het meeste halen uit de weinige zon die we dit jaar waarschijnlijk zullen krijgen.

Oh en ook het dak klapt niet naar beneden, de schakelaar licht op als ik in de sluitrichting druk, maar in de open richting gebeurt er niets, geen licht dat knippert of iets dergelijks? De auto is sinds oktober vorig jaar niet meer bereden. Had haar echt vaker moeten uitlaten als het niet voor dit intermitterende start- en rijprobleem was. :-(

Bedankt allemaal,

#31 ·
Ik wilde dit draadje bedanken! Ik kreeg wat codes, checkte dit draadje... Ik verwachtte te gaan solderen en ontdekte dat een van de 5 15 amp zekeringen was doorgebrand. Ik heb hem vervangen en ol' murky is weer terug op haar oorspronkelijke kracht. Geen codes!!

Bedankt!

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.